2009-09-14, 14:22
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Hej!

Jag snortade 200 mg Amfetamin. Istället för att bli hyper, blev jag lugn. Jag blev inte "springig" utan jag tog det lugnt framför datorn, och senare låg jag stilla i sängen. Kunde koncentrera mig. Sedan så somnade jag. Det kändes perfekt.

Vad jag har läst så blir de med ADHD/ADD "speedade" vid den dosen jag intog. Jag har ingen diagnostiserad ADHD/ADD.

Har just nu tagit ~50mg Methedrone. Ingen "speed" så att säga.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-09-14 kl. 14:38.
Citera
2009-09-14, 14:33
Medlem
bergelins avatar
Det är inte alla som blir springiga. Jag fastnar lätt vid datorn och då sitter jag fastklistrad.
Citera
2009-09-14, 14:36
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Det är inte alla som blir springiga. Jag fastnar lätt vid datorn och då sitter jag fastklistrad.
Men förra gången jag testade så testade jag en knivspets. Då snackade jag exakt hela tiden i timtal. For runt som en idiot. Detta hände för tre och ett halvt år sedan. Ett halvår senare drog jag på mig en hjärnskada som ingen vet vad fan det är för skada.
Citera
2009-09-14, 14:43
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Men förra gången jag testade så testade jag en knivspets. Då snackade jag exakt hela tiden i timtal. For runt som en idiot. Detta hände för tre och ett halvt år sedan. Ett halvår senare drog jag på mig en hjärnskada som ingen vet vad fan det är för skada.
Jag blev så i början, men blir lugnare numera. Antingen är det tjacket, eller så är det hjärnskadan, antar jag.
Citera
2009-09-14, 14:45
Medlem
lillaryds avatar
Blev oehört trött av det :/
Citera
2009-09-14, 14:46
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaryd
Blev oehört trött av det :/
Blir du trött så är det ett riktigt fultjack du fått tag på.
Citera
2009-09-14, 14:50
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Jag blev så i början, men blir lugnare numera. Antingen är det tjacket, eller så är det hjärnskadan, antar jag.
Blev Du också så? Jo, egentligen måste jag ta tjack ifrån minst tio olika satser för att bli mer säker. Om jag blir lugn varje gång då, så måste det vara något fel på min hjärna?
Citera
2009-09-14, 14:50
Medlem
episods avatar
200mg gatuamfetamin eller rent medicinskt dl-amfetamin eller rent medicinskt d-amfetamin?

Ifall det var gatuamfetamin:
Normalt sett är halten amfetamin 15% i gatuamfetamin i sverige (glömt referens men är nån någorlunda ny studie).

15% av 200 = 30. (200 x 0.15 = 30)

Gatuamfetaminet i Sverige är vanligast dl-amfetamin, racemat, och d-isomerern är den som är aktiv.
Då har du hypotetiskt tagit 30mg dl-amfetamin varav hälften är aktivt i cns.
Motsvarande 15mg d-amfetamin.

Det skulle vem som helst bli lugn och småmysig av.

Prova ta 200mg 100%igt amfetamin, tex metaminatabletter... och skriv igen hur det blev... och klaga inte över helikoptrarna, poliserna överallt, hemliga organisationer som konspirerar mot dig från sina mountain-hideouts, och swat-teamen som lurar utanför fönstret sen när du kommer ner. (skämt )
Senast redigerad av episod 2009-09-14 kl. 14:52.
Citera
2009-09-14, 14:52
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Blir du trött så är det ett riktigt fultjack du fått tag på.
Misstänker starkt att det är fultjack jag fick tag på, också.
Citera
2009-09-14, 14:55
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Blev Du också så? Jo, egentligen måste jag ta tjack ifrån minst tio olika satser för att bli mer säker. Om jag blir lugn varje gång då, så måste det vara något fel på min hjärna?
Ja, de första gångerna jag tog tjack blev jag hyperaktiv och snackig. Jag blir fortfarande stissig på högre doser, men annars blir jag betydligt lugnare än vad jag blev förut.

Blir man rentav trött, så är tjacket väldigt, väldigt dåligt.
Citera
2009-09-14, 14:57
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av episod
200mg gatuamfetamin
200 mg (Kan ha varit upp till ett halvt gram, eller mer) - gatuamfetamin. Utspätt "olja" eller vad han snackade om. Jag är novis inom området CS.

Det jag blev riktigt speedad utav var förresten blomster. Luktade starkt (Bensin) och smakade kemiskt.

Detta jag tog nu var fan mest koffazon i.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-09-14 kl. 15:00.
Citera
2009-09-14, 14:59
Medlem
Moakers avatar
Citat:
Hej!

Jag snortade 200 mg Amfetamin. Istället för att bli hyper, blev jag lugn. Jag blev inte "springig" utan jag tog det lugnt framför datorn, och senare låg jag stilla i sängen. Kunde koncentrera mig. Sedan så somnade jag. Det kändes perfekt.

Vad jag har läst så blir de med ADHD/ADD "speedade" vid den dosen jag intog. Jag har ingen diagnostiserad ADHD/ADD.

Har just nu tagit ~50mg Methedrone. Ingen "speed" så att säga.

Man blir inte riktigt "speedad" på tjack som folk tror utan man får mer ett välbehag och välmående, kan till och med vara bra att te en liten dos innan man ska plugga innan en tenta för att man kan bli mer fokuserad. Tjack är dock inte min favorit har inte haft så roliga kvällar på de.
Senast redigerad av Moaker 2009-09-14 kl. 15:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in