Citat:
Ursprungligen postat av
Ralfhead
Ren gissning bara. Jag är verkligen inte uppdaterad gällande ovan nämnda baronen-fanatiker

Förstår. Beträffande den (fd?) så lojala vapenbrodern DemiHard så såg jag honom senast i Cluees kommentarsfält och tror han dessutom var betalande tittare med badge.
Tror det var i samband med när sanningen om "radera kanalen-gate" kom fram. Eller någon vecka senare. Det var i annat sammanhang, under en vanlig nyhetsvideo. Jag kan minnas fel om kontexten och hur lång tid efteråt, men det var han.
Det som följer är spekulation, inget annat än min analys om vad som kan ha skett. Detta är inte fakta, jag har inga bevis. Men det är inte orimligt:
Som jag minns hans kommentar var den okomplicerad och positiv till Cluee. Jag drog slutsatsen att han kände sig lurad och utnyttjad av Rask. För att han dragit en lans i Rasks kommentarer och livestreams för den man han trodde var en simpel härlig hårdrockare med otur. Rask med en farsa som pundar, en hyresvärd som särbehandlar, som hans hatare trakasserar. Som Cluee felaktigt och på eget bevåg kickade från Ninetone. En skön uppriktig snubbe som andra är taskig emot för att han inte är rik. För att han inte har päls from Dior utan DIY leopard.
Så han såg nog (enligt min teori) Cluee intervjua Rask och satte kaffet i vrångstrupen när Rask skrattar till och ansträngt leende erkände han bara hittade på att Olofs pappa hade kontakt med Cluee. Att han inte var ärlig om hur han han lämnade Ninetone. En Rask som bara viftar bort allt sånt, no biggie, vem bryr sig, sorry Cluee men nu tar vi nästa fråga.
Ingen vettig förklaring till de lojala fans som krigat för honom i tron att allt Rask sade var sant, eller hur Rask hade mage att åta de hållas. Vem som helst kan bli sur av ett svek som lämnar en med dumstrut på skallen, när man inte ens får en ursäkt.