Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Finns det några bevis på att hon påstått detta?
För det är inte vad som ligger i stämningen.
Det här handlar om vilket utrymme han fått i media och hur han betett sig mot andra under alla år.
I ena meningen ifrågasätter du om anklagelserna ens finns med i stämningen, och när du blir synad är din bästa bortförklaring plötsligt att det ”handlar om vilket utrymme han fått i media”. Där medgav du ju precis att det inte finns ett dugg på fötterna för påståendena.
Jag vill faktiskt veta ord för ord vad Anneli har skrivit i sina inlägg riktade mot Jocke. Att enbart utgå från själva stämningsansökan gör det svårt att bilda sig en rättvis uppfattning - för till skillnad från vad vissa i tråden påstår så håller sig advokaten väldigt städat, formellt och juridiskt i texten. Man får inte de exakta formuleringarna där, utan de ligger ju i bilagorna med alla skärmdumpar. Jag kan inte bilda mig en fullständig uppfattning förrän jag ser vad hon faktiskt har skrivit, men det känns onödigt att behöva belasta handläggarna på tingsrätten och slösa skattepengar på att begära ut bilagorna när ni som försvarar henne här rimligtvis vet exakt vad som står där.
Varför lägger ni inte bara korten på bordet och visar vad hon faktiskt skrivit och vad det finns för täckning för det?