2026-09-08, 22:02
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Vadå snarare? Material är väl en del av verket. Sedan hade dan parks konst knappast blivit bättre om han gjorde dyrare tryck, vilket man kan tycka att han borde ha råd med sett till att han är en fysiskt frisk karl utan barn som närmar sig 60 bast.

Hade han lagt mer tid på att jobba istället för betala böter och blogga om sina konserv- och folkölsinköp hade läget kanske varit annorlunda, men det är en annan fråga som inte riktigt har i den här tråden att göra.
Bättre eller inte är en smaksak men stora fyrfärgsaffischer upptryckta i hundratals exemplar uppsatta på lyktstolpar syns mer så chansen för mediapublicitet är såklart större än tjugo A4 uppsatta på elskåp.
Citera
2026-09-08, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Bättre eller inte är en smaksak men stora fyrfärgsaffischer upptryckta i hundratals exemplar uppsatta på lyktstolpar syns mer så chansen för mediapublicitet är såklart större än tjugo A4 uppsatta på elskåp.
Klart det är en smaksak, behöver det ens påpekas? Jag konstaterar bara att jag tycker chang frick har gjort bättre konst/politisk satir än DP. Min bedömning är inte grundad på tryckets kvalitet (jag har f.ö inte sett fricks bilder i verkligheten) utan vilar på andra grunder. Men tycker du att Dan Park är bättre är det förstås helt ok!
Citera
2026-09-08, 22:39
Medlem
PUBG2018s avatar
Alltid kul när sanning sprids med lite humor!
Citera
2026-09-08, 23:15
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Klart det är en smaksak, behöver det ens påpekas? Jag konstaterar bara att jag tycker chang frick har gjort bättre konst/politisk satir än DP. Min bedömning är inte grundad på tryckets kvalitet (jag har f.ö inte sett fricks bilder i verkligheten) utan vilar på andra grunder. Men tycker du att Dan Park är bättre är det förstås helt ok!
Frick gör roliga verk men inget som har provocerat makten så mycket att han dömts till fängelse (ännu).
Citera
2026-09-09, 08:01
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Han är anmäld av både SD och MP.
Snacka om att skjuta sig själv i foten (partierna alltså).

Jaså SD blev kränkta, tänka sig. Ja dom har ju nästan övergett migrationsfrågan.
Citera
2026-09-09, 13:27
Medlem
Silvanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jaså SD blev kränkta, tänka sig. Ja dom har ju nästan övergett migrationsfrågan.

SD-tanten i Uppsala sa först att hon skulle anmäla, men sedan ångrade hon sig.
Citera
2026-09-09, 13:31
Medlem
Han skulle aldrig gått ut med att han gjorde satir valaffischerna, så hade de allt fått fortsätta och klura på vem det var!
Citera
2026-09-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Här ett bildspel. Även SD drabbas, en bild på en påse Gott&Blandat och texten ”Vi tycker inte heller om de svarta”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/chang-frick-jag-ligger-bakom-fejkaffischerna/
Jag tänkte också på att satiren drabbade alla, men i media framstår det ofta som att det var mp som ensamt var utsatta.
Citera
2026-09-09, 15:14
Medlem
GormDenGamles avatar
Nej, jag gillar inte sånt här. Det skapar dålig miljö och sammanhållning.
Citera
2026-09-09, 15:50
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nej, jag gillar inte sånt här. Det skapar dålig miljö och sammanhållning.

Lite så men det är underhållande. Lite skånsk populism från 90 talet.
Citera
2026-09-09, 15:53
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Lite så men det är underhållande. Lite skånsk populism från 90 talet.

Jo. Sant. Men likväl.
Vi behöver få en bättre ton i samhället.
Citera
2026-09-09, 16:06
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
My bad.

Trodde det enbart rörde sig om vänsteraffischer eftersom det är just dessa som cirkulerar på twitter.

Trodde därmed satiren var ideologiskt riktad och inte, som jag förstått det som nu, riktad mot samtliga RD-partier.

Ber om ursäkt för dum smiley, här på Flashback är jag onödigt hård ibland (pga erfarenheter).

Kul pryl men man undrar varför ta risken att bli åtalad för ett pojkstreck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in