2026-09-08, 20:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Vet inte vad skämtet i sammanhanget skulle vara. Alibi genom att placera sig på två platser samtidigt?
Försvaret går ut på att han inte skall ha haft tidsmässigt utrymme för att kunna vara mördaren. Sedan att försvarets varierande tidsuppgifter kanske inte alltid går ihop är en annan femma. Något alibi har han alltså inte.
Citera
2026-09-08, 20:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Försvaret går ut på att han inte skall ha haft tidsmässigt utrymme för att kunna vara mördaren. Sedan att försvarets varierande tidsuppgifter kanske inte alltid går ihop är en annan femma. Något alibi har han alltså inte.
Måste ett vittne bli en mördare om de saknar ett alibi?

Är det inte ett feltänk?

Edit: Jämför med ett bankrån där rånaren flyr från platsen. Ska polisen gripa alla vittnen i banken eftersom "de var dääär" och saknar alibi för rånet?
Citera
2026-09-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det framgår tydligt i det du länkat att något är borttaget. Det gjordes med Tippex inför rättegången mot CP.

Det är inte mitt fel, jag länkar till WPU dok.
Citera
2026-09-08, 21:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
Det är inte mitt fel, jag länkar till WPU dok.
Du får klicka på "Original" så ser du vad jag menar.
Citera
2026-09-08, 21:09
Medlem
Går aldrig fastställa exakt vad klockan var , ge det en minut eller 2 fel.

SE såg nog ganska omgående makarna Palme på avstånd när han gick ut , han hade ju iakttagit dem tidigare utanför biograf Grand(Grandmannen) och går då emot dom utanför trottoaren bort från skyltfönstren.

Han går bakom kiosken så ägaren ser aldrig honom förutom sen när makarna Palme går förbi, då kommer han en bit bakom signalement passar bra in på SE även.
Citera
2026-09-08, 21:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Du kan peka ut en gärningsman utan argument! Sjukt och lågt!
Vidare vill du vända på steken och kräva svar av andra...

Pajas är vad du är...feg sådan också.
Det som polis och åklagare lade fram på pressträffen 2020 var en teori om händelseförloppet, och sedan dess har ni "MOPspanare" gjort er stora ansträngningar för att framhålla era alternativa teorier om hur det här gick till. Men vad har ni egentligen kommit fram till nu?
Citera
2026-09-08, 21:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekony
Går aldrig fastställa exakt vad klockan var , ge det en minut eller 2 fel.

SE såg nog ganska omgående makarna Palme på avstånd när han gick ut , han hade ju iakttagit dem tidigare utanför biograf Grand(Grandmannen) och går då emot dom utanför trottoaren bort från skyltfönstren.

Han går bakom kiosken så ägaren ser aldrig honom förutom sen när makarna Palme går förbi, då kommer han en bit bakom signalement passar bra in på SE även.
Vad bygger du din hypotes på att SE var vid Grand?
Hur kunde SE stämpla ut inne på Skandia och samtidigt vara vid korvkiosken?
Räcker vaga likheter i ett generellt signalement för att du ska anse mordet löst?
Citera
2026-09-08, 21:29
Medlem
Citat:
Vad bygger du din hypotes på att SE var vid Grand?
Hur kunde SE stämpla ut inne på Skandia och samtidigt vara vid korvkiosken?
Räcker vaga likheter i ett generellt signalement för att du ska anse mordet löst?
Som sagt tiderna kan vara fel på någon minut eller fler , går ju inte fastställa .
Citera
2026-09-08, 21:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekony
Som sagt tiderna kan vara fel på någon minut eller fler , går ju inte fastställa .
Men hur hinner SE stämpla ut inne på Skandia runt 23.20 och samtidigt synas vid korvkiosken? Det går väl ändå inte ihop?

Kan det vara "SEs dubbelgångare" som är mördaren? Någon som till vissa delar är klädd som SE?
Citera
2026-09-08, 21:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det som polis och åklagare lade fram på pressträffen 2020 var en teori om händelseförloppet, och sedan dess har ni "MOPspanare" gjort er stora ansträngningar för att framhålla era alternativa teorier om hur det här gick till. Men vad har ni egentligen kommit fram till nu?
Efterspelsvittnet SE kom ut lite sent, blev sedd av JA på mordplatsen, såg själv LJ i gränden och lunkade efter polisen in till Bohemia där vittnen kände igen honom.

Efterspelsvittnet SE går inte att komma runt!
Citera
2026-09-08, 21:48
Medlem
Citat:
Men hur hinner SE stämpla ut inne på Skandia runt 23.20 och samtidigt synas vid korvkiosken? Det går väl ändå inte ihop?

Kan det vara "SEs dubbelgångare" som är mördaren? Någon som till vissa delar är klädd som SE?

Glöm det tänkte fel var ett tag sedan jag var insatt, dock lär ju Palme varit inom synhåll när han gick ut.
Citera
2026-09-08, 21:52
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
B: Ja, den kollade jag med fröken ur då. Det var faktiskt så att
klockan gick, våran klocka gick inte fel utan vår tidsapparat
stod på 23.20 men vår klocka gick xA en minut fel vilket jag
konstaterade vid kontroll med fröken ur. Och det var därför
jag också sa 23.19 åt honom.

”Våran klocka gick inte fel utan vår tidsapparat” (digitalklockan på arbetstidsterminalen i hisshallen innanför receptionen) ”stod på 23.20”

”Men vår klocka” (Timecons systemklocka som avgjorde vilka tider som registrerades) ”gick en minut fel vilket jag konstaterade vid kontroll med fröken ur.”

”Och det var därför jag också sa 23.19 åt honom.”

Trots att det var fel. Det visste jag inte när jag sa 23.19 åt honom. Sedan ringde jag Fröken Ur och upptäckte att Timecons systemklocka gick en minut efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in