2026-09-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Maggan måste vara riktigt desperat med tanke på att hon drog fram rysskortet direkt.

Jag tycker att Åkesson är för mesig men givetvis vann han debatten överlägset, även fast det kanske inte är så jättesvårt att vinna över Magdalena Andersson.

Hon är verkligen helt värdelös.

Åkesson fick många öppna mål men valde att hålla tillbaka. Han är som sagt för mesig.
Tycker jag också, öppet mål när hon säger att S lagt om kriminalpolitiken, här kunde Jimmy enkelt lägga ut texten om hennes nej röstande till mängdrabatten. Borde svarat om alla brottsoffer och våldtäkter som rabatteras bort.

Sen detta med Putin och stirrande in i kameran, tydligt att hon känner att hon behöver bli mer konfrontativ nu sista veckan med fortsatt dalande opinions siffror. Tror dock inte att det hjälper.
Citera
2026-09-08, 21:39
Medlem
EnLitenkilles avatar
Jag skulle ju skämmas mer över att rösta S än SD i dagens Sverige
Citera
2026-09-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Sverige har sjunkit i varenda mätning sedan Pisa startades 2003 har jag för mig. Alltså genom regeringar Persson, Reinfeldt, Löfven, Andersson och Kristersson.

Hehe ja ännu mer tydligt då, skulle varit en form av skräll isf om det inte var den sämsta någonsin idag isf.
Citera
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Tycker jag också, öppet mål när hon säger att S lagt om kriminalpolitiken, här kunde Jimmy enkelt lägga ut texten om hennes nej röstande till mängdrabatten. Borde svarat om alla brottsoffer och våldtäkter som rabatteras bort.

Sen detta med Putin och stirrande in i kameran, tydligt att hon känner att hon behöver bli mer konfrontativ nu sista veckan med fortsatt dalande opinions siffror. Tror dock inte att det hjälper.

Jimmie sade inget om Hultqvists tidigare motarbetande till NATO medlemskap va? I så fall gav han bort det här till Maggan.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Strategin är att skrämmas med "12 SD-ministrar" och det finns fortfarande massor av väljare, primärt kvinnor, som blir jätterädda av blotta tanken på SD i regering.

Jag är inte rädd för SD i regering.

Men jag är verkligt orolig för en Tidö-regering till. Det är den sämsta regering jag har upplevt (och jag har en del under bältet...). Det är en skam för SD att man har stöttat den skitpolitiken.
Citera
2026-09-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
S väljare består av boomers som röstat S hela sitt liv, samt invandrare som fått höra av SFI samt de myndigheter som tagit hand om dem att S är det enda valet.

Resultatet är folk som inte bryr sig så mycket om vem som styr i partiet.

Nja, beror på. Millenials röstar nog höger en del boomers likaså, jag vet ganska många. Vanligt folk har ruttnat på ansvarslösa lösdrivare både svenskar som invandrare, många ser en kaotisk framtid och dessutom har ju s stulit sds politik för att få röster vilket talar för det parti som dom har blivit, det hela började väl egentligen litet med Göran och sen myttades det mer o mer när stefan satt och pratade i munnen på andra. Det finns ingen mening med att ge en pyroman ett arbete på en tändsticksfabrik, han är ju bättre som brandman för i varje sådan bor ju en liten låga. Typ så är deras politik, den är förstörd och likaså partiet. Jag hoppas dom ärligt talat går under helt och hållet
Citera
2026-09-08, 21:43
Medlem
Total utklassning av Jimmie Åkesson, Magdalena Andersson var värdelös och inget hon säger kan tas på allvar när hon måste förhandla med 3 extremistpartier.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Tycker Magda var riktigt dålig
Tycker hon brukar vara bättre men nu blev det bara pajkastning på SD och inte vad hon och hennes socialdemokrater vill.
Hon försökte bara svärta ner Tidösidan på olika sätt och det blir bara knepigt.

Skolan kan hon inte skylla på SD och Jimmy då 15 åringarna borde lärt sig läsa för mer än 7 år sedan.
Det blev väldigt konstigt
Då skulle de lärt sig alfabetet när de var 10 år och går i 5 :an
Då är sveriges skola urusel.

Självklart är de invandrarfrågan som påverkar resultaten.
De som inte kan svenska flytande.
Det är inte Svenska barn som feilar.
Ser ju bara hur det är på mitt jobb
Folk förstår ju inte alla ord och kan inte stava rätt.
Fast just denna gång ser man att även barn med en gynnsam bakgrund är sämre än tidigare.
Citera
Medlem
Conny63s avatar
Skulle hon knäcka gängen ? Men hon sa väl inte vända på varenda sten iallafall . Hon kan inte vara frisk . Så här mycket som tidö gjort med lag o ordning o invandringen har väl ingen gjort förut .det börjar ju för fan bli ordning i Sverige .
Citera
2026-09-08, 21:44
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg

Nä, Maggan drog den om busschaufförer och sjuksköterskor och skötsamma människor som inget hellre vill än att betala skatt

Är någon förvånad?
Citera
2026-09-08, 21:45
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag är inte rädd för SD i regering.

Men jag är verkligt orolig för en Tidö-regering till. Det är den sämsta regering jag har upplevt (och jag har en del under bältet...). Det är en skam för SD att man har stöttat den skitpolitiken.

Återigen det här med "sämsta regeringen jag upplevt". Som en hackig skiva.

Andra mandatperioden med Reinfeldt och första med Löfven förblir värst. Ohotat värst. För jag har bra minne till skillnad från dig.

Bildt, Carlsson och Persson på 90-talet var ingen höjdare någon av dem heller.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-08 kl. 21:47.
Citera
2026-09-08, 21:46
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det spelar ingen som helst roll.
Jimmie har under sina fyra år vid makten och 12 år vid makten över budgeten inte sett till att tillsätta resurser. Vet du inte hur en skola fungerar?

Det spelar knappast någon större roll när dagens ungdomar sitter och scrollar på sina mobiler eller datorn istället för att plugga. Det är dagens teknik och sociala medier som garanterat är orsaken till förfallet.

Jag tycker man börjar se det här i forumet också. Var och varannan nystartad tråd är snudd på obegriplig i både inledning och efterföljande svarsinlägg. Modsen verkar inte heller ha något större intresse längre att städa upp. Till och med rubrikerna visar på att det nästan är analfabeter som skapat trådarna. Ungdomar som är uppväxta med att formulera sig i text som man gör i datorspel och diverse sociala appar. Det är fruktansvärt att se fördärvet och du kan pumpa in hur mycket pengar som helst i skolan, det kommer inte att ske någon förbättring så länge man inte tar itu med det egentliga problemet.

Varför tror du att även överklassungar visar dåliga resultat? Jo, för att även de är uppväxta med appar, datorspel och sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in