2026-09-08, 21:31
Medlem
Man ser desperationen i maggan, det är nästan sorgligt hur genomskinligt det kan bli det är som att se ett barn ljuga, och att höra en fis smyga av nervositet. Nej dom skall inte ha några röster, dom har förstört tillräckligt
Citera
2026-09-08, 21:31
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Sossarna tar SD's politik rakt av För bara några år sedan så var detta RASISM!
Tänkte också det. Copycat.
Citera
2026-09-08, 21:32
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Sossarna tar SD's politik rakt av För bara några år sedan så var detta RASISM!

Socialdemokratin är i en jävla rävsax nu. Gå högerut och tappa vänsterut. Gå vänsterut och tappa högerut.

Jag hoppas S får "vinna" valet med ett resultat lägre än Löfvens 2018 till på det och sedan få behöva slå ihop något svagt mitten-Frankenstein till regering.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-08 kl. 21:37.
Citera
2026-09-08, 21:32
Medlem
outback4s avatar
Fan vad usel kärringen är, totalt nollställd nuna. Ljuger och sluddrar. Finns ingenting innanför det tomma bleka skalet.
Citera
2026-09-08, 21:34
Medlem
Angående Pisa mätningen låter det på folk att de är förvånad, har det inte i princip varit det sämsta resultatet någonsin iaf 80 procent av gångerna de sista 10 kanske 20 åren? Trenden är ju iaf nedåt generellt år för år..
Citera
Medlem
Radikalexorcists avatar
Maggan blir bara värre och värre. Hon lär sig inte av sina misstag, det verkar istället som att hon ser dom som en framgång. Det är tydligt att hon enbart är ute efter titeln statsminister och struntar i politiken. Jag tycker det enda man hör från henne numera är "Om ni vill se mig som statsminister" och att kasta skit på nuvarande regering. Själv ger hon oss ingen orsak till varför vi skulle rösta fram henne som statsminister. Uselt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejdson
Jag förstår inte hur någon människa kan ha något som helst förtroende för Magdalena Andersson. Jimmie har en poäng i det han säger att Magdalena inte frivilligt nämnt sin egen politik en enda gång under hela valrörelsen.

Vill man inte ha en statsminister som är tydlig med vad hon vill göra för landet? Jag kan verkligen inte förstå vad någon människa ser i henne.

S väljare består av boomers som röstat S hela sitt liv, samt invandrare som fått höra av SFI samt de myndigheter som tagit hand om dem att S är det enda valet.

Resultatet är folk som inte bryr sig så mycket om vem som styr i partiet.
Citera
2026-09-08, 21:35
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Är du helt hjärndöd...självklart är det MagdaMENAS och Sozzarnas fel som genom sina vidöppna gränser under 40 år släppt in 2,5 miljoner analfabetiska bidragsparasiter från Mellanöstern och Afrika. Det är deras avkomlingar som nu sänker skolan, fattar du ?
Konstigt att skolan får ännu sämre resultat när invandringen sänks i så fall. Tycker du inte det?
Citera
2026-09-08, 21:36
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är du som inte fattar att PISA görs på 15-åringar. Att de har dåliga kunskaper är grundlagt för mer än fyra år sedan, inget som kan trollas bort under en mandatperiod.

Åkessons förklaring att resultaten kan förklaras med invandring och otillräckliga språkkunskaper kan inte motbevisas med dina substanslösa slagord.
Verkar som om du inte har minsta lilla susning om hur en skola funkar....
Finns det resurser kan man hjälpa elever som halkat efter.
Finns det inte resurser kan man inte hjälpa dem....
Så enkelt är det.
Citera
2026-09-08, 21:37
Medlem
Fangfaces avatar
Läste att hon tydligen sa detta som svar på varför man skulle rösta på S.

Magdalena Andersson får ordet:

– Jag vill att vi ska sätta fart på svensk ekonomi så vanligt folk får mer pengar i plånboken. Jag vill vända krisen i skolan och vården och att vi ska knäcka gängen. Mot det står Tidöpartiernas misslyckande.

Jag trodde svensk ekonomi gick bra. Alla som är insatta konstaterar iaf det, men Maggan kanske vet bättre.

Jag skulle säga att jag är vanligt folk, och jag har fått mer i plånboken med Tidös politik, likaså mer eller mindre alla i min närhet (som oxå är vanligt folk, förutom en som är lite rikare än vanligt folk). Men menar hon att vanligt folk är bidragstagare så förstår jag hennes logik.

Knäcka gängen? Har man inte hört den innan, och hur gick det? Det är ju först nu som det verkligen händer något, vilket statistiken även visar.

Inte konstigt att man inte tål att lyssna på mytoman-Maggan.
Citera
Medlem
BallaBellas avatar
Tycker Magda var riktigt dålig
Tycker hon brukar vara bättre men nu blev det bara pajkastning på SD och inte vad hon och hennes socialdemokrater vill.
Hon försökte bara svärta ner Tidösidan på olika sätt och det blir bara knepigt.

Skolan kan hon inte skylla på SD och Jimmy då 15 åringarna borde lärt sig läsa för mer än 7 år sedan.
Det blev väldigt konstigt
Då skulle de lärt sig alfabetet när de var 10 år och går i 5 :an
Då är sveriges skola urusel.

Självklart är de invandrarfrågan som påverkar resultaten.
De som inte kan svenska flytande.
Det är inte Svenska barn som feilar.
Ser ju bara hur det är på mitt jobb
Folk förstår ju inte alla ord och kan inte stava rätt.
Citera
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Angående Pisa mätningen låter det på folk att de är förvånad, har det inte i princip varit det sämsta resultatet någonsin iaf 80 procent av gångerna de sista 10 kanske 20 åren? Trenden är ju iaf nedåt generellt år för år..

Sverige har sjunkit i varenda mätning sedan Pisa startades 2003 har jag för mig. Alltså genom regeringar Persson, Reinfeldt, Löfven, Andersson och Kristersson.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-08 kl. 21:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in