2026-09-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
https://feber.se/samhalle/klarna-ska-borja-ta-betalt-for-kreditkort/495800/

Kommer ni som använder kortet betala månadsavgiften eller se er om efter andra alternativ?

Någon som vet om det virtuella/digitala kortet kommer fortsätta vara gratis?

Man sänkte också cashbacken för onlinebutiker rejält och ändrade till poäng istället för valuta... så nu är 100kr cashback = 10000 poäng. Man tror väl att våra aphjärnor känner sig rikare då
Senast redigerad av Deballerur 2026-09-08 kl. 17:26.
Citera
2026-09-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Alltså, det går ju faktiskt att betala hela summan med en gång (utan klarnakortet) ska man köpa på kredit så har man inga pengar. Det lärde di vise äldre ut en gång i tia.

Skrota kreditkortet och börja använda debetkortet istället , så slipper ni gnälla över "giriga miljadärer"

Det som jag tyckte var bra med Klarnakortet var att man kunde ställa in det på att betala direkt, och att man kunde koppla kortet till ens vanliga bankkonto så att pengarna drogs därifrån via autogiro.
Citera
2026-09-08, 17:35
Medlem
Sixten00s avatar
Jag försöker om möjligt undvika leverantörer som överlåtit till Klarna att hantera betalningar. Klarna-kortet har aldrig varit aktuellt för min del, jag kör Norwegians avgiftsfria kort.
Citera
2026-09-08, 17:45
Medlem
pungsorks avatar
Felet med Norwegian är 2% Valutapåslag😕
Citera
2026-09-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Jag försöker om möjligt undvika leverantörer som överlåtit till Klarna att hantera betalningar. Klarna-kortet har aldrig varit aktuellt för min del, jag kör Norwegians avgiftsfria kort.
Det är väl bara att betala med ditt Norwegians avgiftsfria kort, jag har aldrig varit med om att en butik inte har betalningsalternativ för kreditkort, jag gissar Norwegians avgiftsfria kort i grunden är ett visa eller Mastercard.
Citera
2026-09-08, 17:49
Medlem
Tråkigt, brukar använda Virtuellt Klara kort när jag köper något dyrare eftersom då kan man testa något från elgiganten några dagar utan att ligga ute med pengar. Ifall skiten inte är som jag hopapdes på så är det lätt att lämna tillbaka utan att sakna pengar på privatkontot.

Kommer det kosta 49 kr per månad kommer jag inte fortsätta använda detta.
Citera
2026-09-08, 17:49
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Det är väl bara att betala med ditt Norwegians avgiftsfria kort, jag har aldrig varit med om att en butik inte har betalningsalternativ för kreditkort, jag gissar Norwegians avgiftsfria kort i grunden är ett visa eller Mastercard.

Jodå, det finns ganska många. Och korrekt, Norwegian är kopplat till Visa.
Citera
2026-09-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Jodå, det finns ganska många. Och korrekt, Norwegian är kopplat till Visa.
Kan du ge några exempel?
Citera
2026-09-08, 17:54
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Virtuellt Klarna debetkort är utan avgift, men förmodligen måste man sätta in pengar på Klarna-konto.

Lite diskussion om det i slutet på denna tråd:
(FB) Lite trött på Klarna
Citera
2026-09-08, 17:58
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Kan du ge några exempel?

Nja, jag inser att jag kanske är ute och cyklar en smula. Det är väl att man måste gå genom Klarnas checkout, men där kan jag ju faktiskt betala med mitt avgiftsfria Norwegian-kort.
Citera
2026-09-08, 18:03
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Klarna ägs av FLERA giriga miljardärer.

Självklart vill ni väl betala varje månad, så de tjänar ännu fler miljarder när ni istället förlorar 600 kr per år? Kom igen, sluta va mesiga, miljardärer behöver era pengar mer än ni själva gör!

Själv har jag haft noll att göra med klarna, och alltså bidragit med noll kronor till dessa svin, och samtidigt har jag fått en mycket god privatekonomi.
Tänk vad bra det är med kapitalism och individuell frihet så att du kn välja mellan olika alternativ?
Det är skillnad mot trälfärden det.
Citera
2026-09-08, 18:06
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Nej, för att det virtuella kortet skall fungera efter 4 november kommer det krävas ett medlemskap för minst 49 kr i månaden, snälla sitt inte och killgissa om du inte ens har ett klarnakort!!
Nej, det gör det inte, sitt inte och ljug din idiot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in