Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Han gör verkligen allt förutom att göra sitt jobb.
Kartor, balsalar, UFC-matcher, helt onödiga mynt, golf, ta emot inofficiella fredspris, byta namn på museer, ha minst hundra presskonferenser om att folk vandaliserat hans nya reflecting pool osv.
Jag såg en amerikansk arméveteran, intervjuad av BBC, som var en av målsägarna bakom en stämning för att hindra Trump att bygga sin väldiga triumfbåge mitt inne i centrala Washington, vid bron som leder över floden till Arlingtonkyrkogården - självklart är det en symboliskt blytung placering, och den skulle också göra att bågen blev lika framträdande i stadsbilden som Eiffeltornet i Paris. Minst en domstol har tidigare påpekat att om Trump ska bygga sin båge så är det väl bättre att ge den en annan placering och inte mitt inne i själva stadskärnan - men det är naturligtvis just där Donnie vill ha den, så att man inte ska kunna missa den.
Nå, den här veteranen sade mycket träffande: "We have a President who is spending 70% of his time on a range of persponal vanity projects that are going to do nothing to improve America!". Och det hade han ju alldeles rätt i.