2026-09-10, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag håller i stort sett med. Man kan utan vidare formulera det så här: de flesta inom MAGA-basen är antingen rasister, sexister eller allmänt korkade - eller valfri kombination av alla tre.

Trump är det tydligaste ansiktet utåt för en djupgående samhällelig och politisk kris för USA som land, men han är naturligtvis inte den ende som skapat denna kris.

Och de säger samma sak om dig. Du har ingen intelligent analys själv och kastar sten i glashus.
Citera
2026-09-10, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
I en relativt nyligen genomförd opinionsundersökning på Grönland sa 85% av befolkningen att de föredrog att tillhöra Danmark i jämförelse med USA. Andelen som ville tillhöra USA var hela 6%.

Men då så. Det ska vara de själva som bestämmer.
Citera
2026-09-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vadå ”kan tänka mig”…. vad är det för flumsnack? Det är väl känt vad grönländarna anser om att tillhöra USA.

Helst vill de vara självständiga. https://www.wsj.com/livecoverage/greenland-trump-tariffs-trade-eu/card/does-greenland-want-to-be-part-of-the-united-states--FbUXTM2tW4m3ykVGngGk
Citera
2026-09-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Och de säger samma sak om dig. Du har ingen intelligent analys själv och kastar sten i glashus.
Jag har absolut en del mer analytiska och historiska synpuikter på Trump, hans rörelse och hans politiska & mediala metoder . men det finns sällan några större poänger med att lägga fram dessa analyser på djupet just på Flashback.

Politik är för övrigt ingen personlig popularitetstävling, och "haters gonna hate" (en vanlig punchline från amerikaner på sociala medier) är inget argument.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in