2026-09-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohorn23
Ja snyggt, det var 12 år sedan, dags att gå vidare kanske? Förövrigt bor vi i Sverige, eller ska du rösta i Tjeckiska valet också?

Ska jag göra avkall på mina hjärtefrågor? Icke! Rörelsen lever i högsta grad, men i Sverige tror vi ännu att Beatrice Ask och Ylva Johansson är orakel

Citat:
Det stämmer bra det. Behövs absolut öka övervakningen när massa kriminella invandrare springer runt och begår brott. Jag är en laglydig person och har inget att dölja, har du?

Jag begår inget olagligt men tycker det är obehagligt att myndigheterna ser på mig om jag gluttar på extrema skräckfilmer, porrsurfar eller deltar i en diskussion om cannabis

(För att inte tala om ifall det skulle hackas)

Citat:
Faktiskt rätt insatt i SDs politik och läste partiprogrammet för inte alls länge sedan. Tycker det är kul att göra valkompasser har väl gjort 3-4st inför detta val. Är lite besviken för att jag endast fick 87% SD på den senaste jag gjorde, fick 96% SD på den innan.

Nej inte SD ! PP! Det står mycket om övervakning, att EU ska fokusera på sina kärnområden, utöka direktdemokrati mm. Men också sånt du förmodligen ogillar: Avskaffa sexköpslagen och avkriminalisera cannabis etc

Men du är inte uppdaterad och har inte heller nåt argument emot cannabis

Citat:
Min hjärtefråga är faktiskt inte invandringen i sig, utan att få bukt på den ökande otryggheten och kriminaliteten, och öka straffen. Hade jag fått bestämma hade vi byggt tortyrkammare och infört dödsstraff för länge sen. Att det sen råkas vara invandrare som gjort Sverige otryggt var ju olyckligt. Som tur är så kan dom flesta människor räkna ut sannolikhet och konsekvens och lär sig också att tyda mönster, det är därför SD ökar i popularitet. Folk ser vilka individer det är som förstör och gör Sverige otryggt, folk ser vilka individer som sitter hemma med lakan över hela kroppen framför lägerelden på golvet i sitt vardagsrum i sin hyresrätt och äter ris med banan med händerna. En lägenhet där hyran betald utav arbetande svenskar såklart, inget jobb har dom heller. "För dom får inget" för dom inte kan någon svenska, trots att dom bott här i 17 år. Underbart.

Om du inte har något att säga om cannabis vad gör du här? Topic är cannabis och vilka som vill legalisera. Du tjatar om invandring, samt att vi behöver dödsstraff och tortyr (du är inte ett dugg bättre än islamisterna )

Ämnet i sig är inte PP, SD eller invandring. Har du något att säga om cannabis? Eller marijuana?
Citera
2026-09-06, 12:07
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför tror du det har blivit lagligt i massor av andra länder då, t.ex. självaste USA? Det faktiskt rätt märkligt och oroväckande att lilla Sverige insisterar på att göra tvärtemot vad dom gör i denna fråga.
Det är ju det som är bäst med Sverige, att de inte tolererar knarkar-svin.
Citera
2026-09-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Javisst alla pundare, det är en konspiration!
Egentligen är hela vetenskapen på er sida..

lol
Att kalla en enskild person för idiot är inte konspirationsteoretiserande. Men jag antar att du helt enkelt inte är van vid att koppla dina irrelevanta anklagelser till något någon faktiskt har sagt.

Vetenskapen har inte sagt att cannabis bör förbjudas. Inte heller att det bör vara lagligt. Vetenskapen gör inte normativa påståenden. Men det är såklart inte lätt med gapet mellan ”är” och ”bör” om man är dum.
Citera
2026-09-06, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Blablabla
Blablablabla
Ämnet i sig är inte PP, SD eller invandring. Har du något att säga om cannabis? Eller marijuana?
Japp, att det är sjukt att ha legalisering av cannabis som sin hjärtefråga när Sverige håller på att kollapsa och behöver HLR. Det var det jag sa i mitt första inlägg, sen började ni tjafsa emot och jag svarar på era inlägg. Det är ni som drar det off topic för ni får ståkuk av att bråka på nätet.
Citera
2026-09-06, 12:13
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoskavst-Torkel
Att kalla en enskild person för idiot är inte konspirationsteoretiserande. Men jag antar att du helt enkelt inte är van vid att koppla dina irrelevanta anklagelser till något någon faktiskt har sagt.

Vetenskapen har inte sagt att cannabis bör förbjudas. Inte heller att det bör vara lagligt. Vetenskapen gör inte normativa påståenden. Men det är såklart inte lätt med gapet mellan ”är” och ”bör” om man är dum.
Vetenskapen säger att cannabis är skadligt.
Politik bör luta sig mot vetenskap,
så lilla du ,sluta tolka fritt vad jag skriver och tycker, kork.

Irrelevant?, hur ska korken ha det, ska vi lyssna på läkare och vetenskap eller inte?
Citera
2026-09-06, 12:21
Medlem
Citat:

Irrelevant?, hur ska korken ha det, ska vi lyssna på läkare och vetenskap eller inte?
Vetenskapen säger att cannabis är ett av de minst skadliga rusmedlen.
Citera
2026-09-06, 12:27
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vetenskapen säger att cannabis är ett av de minst skadliga rusmedlen.
Ja det kan du ju inbilla dig...

-------Cannabisanvändning kopplas till ökad risk för annan droganvändning, men också till ökad risk för ångest och depression – i alla fall bland dem som använt cannabis under 2000-talet. Det visar en ny avhandling från Karolinska Institutet. Resultaten visar också att cannabisrelaterade diagnoser har ökat i sjukvården i Sverige över tid, särskilt bland yngre, och att de med en sådan diagnos oftare är män med lägre utbildning och inkomst och andra psykiatriska sjukdomar
Citera
2026-09-06, 12:48
Medlem
Citat:

-------Cannabisanvändning kopplas till ökad risk för annan droganvändning, men också till ökad risk för ångest och depression – i alla fall bland dem som använt cannabis under 2000-talet. Det visar en ny avhandling från Karolinska Institutet. Resultaten visar också att cannabisrelaterade diagnoser har ökat i sjukvården i Sverige över tid, särskilt bland yngre, och att de med en sådan diagnos oftare är män med lägre utbildning och inkomst och andra psykiatriska sjukdomar

Säger inget om andra rusmedels farlighet.
Citera
2026-09-06, 13:49
Medlem
Citat:
Off-Topic trams

Citat:
Off-Topic trams

Citat:
Off-Topic trams

Citat:
Off-topic trams

Citat:
Off-topic trams

Citat:
Off-topic trams

Citat:
Off-topic trams

Citat:
Off-topic trams

Citat:
Off-topic trams

Citat:
Japp, att det är sjukt att ha legalisering av cannabis som sin hjärtefråga när Sverige håller på att kollapsa och behöver HLR. Det var det jag sa i mitt första inlägg, sen började ni tjafsa emot och jag svarar på era inlägg. Det är ni som drar det off topic för ni får ståkuk av att bråka på nätet.

Jag vet inte om du vet hur det funkar på forum. Man kan kallprata på typ Fejjan. Men i en tråd på ett forum försöker man hålla sig till topic. Du känns lite som barnet som springer in i vardagsrummet och tjatar om din nya leksak när de vuxna pratar om något

Det är du som började tjata om invandring på direkten och SD, dödsstraff etc. Om nån gått OT är det du

En kortfattad kommentarer om cannabis alltså. Tack för "debatten" då?

Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Det är ju det som är bäst med Sverige, att de inte tolererar knarkar-svin.

Typ som medicinsk cannabis? Benzo som finns i flera läkemedel klassas som narkotika också
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-09-06 kl. 14:03.
Citera
2026-09-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ja snyggt, det var 12 år sedan, dags att gå vidare kanske? Förövrigt bor vi i Sverige, eller ska du rösta i Tjeckiska valet också?

Det stämmer bra det. Behövs absolut öka övervakningen när massa kriminella invandrare springer runt och begår brott. Jag är en laglydig person och har inget att dölja, har du?

Faktiskt rätt insatt i SDs politik och läste partiprogrammet för inte alls länge sedan. Tycker det är kul att göra valkompasser har väl gjort 3-4st inför detta val. Är lite besviken för att jag endast fick 87% SD på den senaste jag gjorde, fick 96% SD på den innan.

Min hjärtefråga är faktiskt inte invandringen i sig, utan att få bukt på den ökande otryggheten och kriminaliteten, och öka straffen. Hade jag fått bestämma hade vi byggt tortyrkammare och infört dödsstraff för länge sen. Att det sen råkas vara invandrare som gjort Sverige otryggt var ju olyckligt. Som tur är så kan dom flesta människor räkna ut sannolikhet och konsekvens och lär sig också att tyda mönster, det är därför SD ökar i popularitet. Folk ser vilka individer det är som förstör och gör Sverige otryggt, folk ser vilka individer som sitter hemma med lakan över hela kroppen framför lägerelden på golvet i sitt vardagsrum i sin hyresrätt och äter ris med banan med händerna. En lägenhet där hyran betald utav arbetande svenskar såklart, inget jobb har dom heller. "För dom får inget" för dom inte kan någon svenska, trots att dom bott här i 17 år. Underbart.

Du är en facsistisk nolla och stövelslickare som önskar bygga tortyrkammare och dödsstraff och skulle passa bra i länder som Sudan och Syrien. Dessa kriminella invandrare gör mycket mer nytta än vad du gör, herr laglydiga tankeslav. Du borde vara tacksam att dessa kriminella invandrare går emot en arbiträr och efterbliven morallagstiftning och erbjuder en tjänst för dina landsmän som de vill ha, för du skulle aldrig ha hjärnan nog att förstå och göra det för att göra ditt samhälle bättre, förmodligen som du inte har hjärnan att förstå vad jag säger.

Att trotsa narkotikalagstiftningen är att ge samhället HLR. Du blir räddad från din egen hjärntvätt, och jag förstår att det är läskigt. Det är så när man haft fel så länge som du och din sort har haft utan att behöva ifrågasätta det.
Senast redigerad av dalavita 2026-09-06 kl. 14:50.
Citera
2026-09-06, 14:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tänk då hur mycket resurser man frisläpper och pengar med att sluta jaga folk för en drog som tom är mindre skadligt än socker.

Att legalisera skulle istället vara som att ge en elchock för starta upp hjärtat som slår ojämnt då, och om vi ska använda dina metaforer.
Och sen steg två, så kommer kriminellalnätverk och gängen få dra ned på sin personal, och cannabishandeln står för ~60% av deras inkomster.
Men ja, det kommer ta lång tid att få full effekt.(För såna som du inbillar sig om det inte sker med en knäppning med fingret, så ska man inte göra något alls.)
Hur lång tid kan man då undra, ja, ett decennium kan man nog lugnt räkna med, och innan man närmar sig full effekt.

Citat:

Jaså gör den det?
Ska vi gissa på att selektivitet kommer nu då eller.

Men oj, jag glömde, du deltar inte i sakliga och faktabaserad diskussion här.

Men okey, du får en chans till, vad är det vi ska lyssna på lite mer specifikt?
Citat:

Dock så berättar du en sak, och att det har med andra psykiska sjukdomar och göra.
Och att dessa då självmedicinerar, men vi alla andra resten då, varför ska vi läggas i ett fack med sjukdomar som vi inte ens har.
Och sen inbilla sig att cannabisen är skadlig för dom?

För du vet om att cannabis inte kan ändra gener väl, eller?

Sen två, så är cannabis välanvänt i alla demografer.
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Säger inget om andra rusmedels farlighet.
Och absolut inte något annat än om psykiska sjukdomar, som även utan cannabis leder till en massa diagnoser.
Citera
2026-09-09, 13:47
Medlem
Erik Östs avatar
V och Mp är väl mest liberala till att puffa på då och då så....
Nu skulle jag aldrig rösta på dom pga alla sönderrökta hjärnorna i partierna men ...ett tips bah!😇

"Demokrati" i västvärldens välfärd har blivit ett skämt ändå nuförtiden
Du pröjsar allt senare ändå!
Senast redigerad av Erik Öst 2026-09-09 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in