Citat:
Ursprungligen postat av
annacondanna
Ja, jag vill helt enkelt att vi hittar på saker. Just nu känns det som att vi är på väg mot ett stup eftersom vi båda vill olika saker med våra liv och kommer behöva lämna varandra förr eller senare. Jag vill att han antingen tar tag i det och försöker på något sätt lösa så att vi kan ha en långsiktig relation eller säger till mig att, du jag har ändrat mig jag vill inte längre göra det här, jag kommer stanna i den här staden. Det hade gjort att jag kunde se framåt och det blev spännande att träffa honom när jag vet att det finns en framtid tillsammans och inte är en dead end.
Nej attraktionen minskade när jag visste att ci inte vill samma sak framåt och med våra liv. Han vill en sak och jag en helt annan. Förr eller senare kommer vi behöva göra slut ändå. Och då tappade jag intresset när jag inte kan se en framtid med honom längre även om han var perfekt innan som partner.
Så på lördagmorgonen sitter ni typ och blänger på varann? Någon av er kan väl ta initiativ och säga "kan vi inte åka upp i bergen i helgen, mata getterna och titta på utsikten, kanske ta med picnick eller grilla".
Kvinnor tror ofta att män är tankeläsare, så om du vill känna att du gjort allt du hade kunnat göra innan förhållandet förstörs, ta upp problemet till diskussion. Helst inte med en anklagande ton typ "varför gör vi aldrig något på helgerna" utan hellre "kan vi inte göra något kul till helgen", och så kan du föreslå något du gillar.
Du kanske inte vill vara alltför privat på Flashback, men jag tror det kanske skulle kunna hjälpa om du berättar vad det är för slags framtidsplaner som ni är så himla oense om.
Vissa framtidsplaner kan förhindra att man alls är lämplig för en relation, t ex om man är flygvärdinna och reser mycket...