2026-09-06, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Har träffat en kille sen juni. Vi har setts flera gånger i veckan och är exklusiva men har inte gått och berättat för våran familj om vår relation mer än att vi sagt att vi satsar på varandra.

Men senaste veckorna så har jag tappat i princip allt intresse för honom. Han är jättesnäll och fin kille och har inte gjort något "fel". Jag finner honom inte längre lika attraktiv utseendemässigt heller. Det var som att en dag så tog det bara stopp. När vi umgås känner jag ingenting. Innan föreslog jag att ses och tog kontakt med honom men nu är det bara han som drar i det.

Jag är ledsen att jag känner så men kan å andra sidan inte ro för det. Jag tror det grundar sig i att det inte längre var spännande. När jag lärt känna honom kanske jag insett att "Oj det här är inte alls det jag vill". Och han pratar väldigt ofta om sina drömmar och mål... som är väldigt olika mina framtidsvisioner. Samtidigt är det inget fel på honom och orkar inte jaga någon ny...

Det är kört tyvärr. Bara att dra av plåstret och gå vidare i livet.
Citera
2026-09-06, 15:40
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Det handlar inte om att jag håller kvar honom för att jag inte orkar hitta någon annan. Men känns surt att kasta flera månader i sjön.
Det är väl inte att ha kastat något i sjön om ni hade en fin tid ihop? När du ätit en underbar måltid, är det då helt bortkastat för att du är för mätt för att fortsätta äta? När du varit på en underbar resa, är den då ett slöseri med tid för att du längtar hem i slutet av veckan?

Plötsligt inser du att ni inte har det så roligt eller bra tillsammans som du trodde att ni skulle ha. När det första ruset lägger sig behöver det djupna i något annat för att det ska funka. För dig gör det inte det, och då är det ju bara så som det är. Du känner att du inte är nykär och att det inte finns något kvar bakom nykärleksruset. Inget att hetsa upp sig för, bara att gå vidare i livet.
Citera
2026-09-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Vad menar du med att kasta flera månader i sjön?
Har du/ni inte haft ett bra förhållande i ett par månader? Det vekar iaf som att det var bra ett tag. I så fall var det ju en fin erfarenhet för båda, under den tid det varade.
Däremot nu, blir varje dag du upprätthåller den "döda" relationen kastade i sjön.

Men om du ändå vill fortsätta och kanske hoppas att gnistan ska komma tillbaka, finns det ju en del knep. Ett är, som andra skrivit, att testa andra en tid, alltså sluta vara exklusiva. Det är mycket vanligt att känslor vaknar till liv igen när en tredje person kommer in i bilden.

Sedan kan man ju undra var och hur ni träffats under sommaren. Har ni bara setts hemma hos varandra? I så fall är det inte konstigt om förälskelsens skimmer falnar efter en tid. Eller har ni faktiskt rest, gjort utflykter till nya platser etc. med varandra? Sådant brukar ju kunna hålla lågan vid liv.

Om du helt saknar känslor för snubben, håller jag med dem som säger att du borde göra slut asap så ni båda kan gå vidare. Men om du seriöst tycker att killen är bra och i grunden någon som är värd att satsa på, behöver du jobba med relationen och med dig själv. Det finns tips på nätet för sånt.
Om du däremot börjat snegla på andra som får dig att pirra, då ska du göra slut.
Orkar inte svara på alla inlägg men svarar på detta.

Vi har setts både hemma hos varandra men även ute och gjort saker. Vi har pratat varje dag, sagt godmorgon och godnatt.

Har absolut inte sett honom som någon sommarfling. Det kändes bra när vi sågs och tyckte om att umgås med honom. Men ju mer jag fick veta om honom desto mindre attraherad blev jag. Ver inte om det är pstaven som fortfarande spökar fast jag tog ut den men vi har inte haft sex på länge heller nu fast att vi har setts. Det funkar bara inte. Jag vill en sak och han vill en helt annan.
Citera
2026-09-06, 20:46
Medlem
Lämna och säg som det är, att du insett ni är för olika med olika mål i livet.
Bättre avsluta det nu än att låta honom tro du är kär i honom i flera år för då kommer han bli ännu mer ledsen.

Du vill ha en spännande kille med stor kuk helt enkelt, en sån som du vet är lite otrogen och drama.
Du är inte ensam att känna så som kvinna.

Detta är ditt problem, det är du själv som måste finna ro i själen och verkligen vilja ha kärlek istället för att hoppa från kille till kille.
Citera
2026-09-06, 21:12
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Orkar inte svara på alla inlägg men svarar på detta.

Vi har setts både hemma hos varandra men även ute och gjort saker. Vi har pratat varje dag, sagt godmorgon och godnatt.

Har absolut inte sett honom som någon sommarfling. Det kändes bra när vi sågs och tyckte om att umgås med honom. Men ju mer jag fick veta om honom desto mindre attraherad blev jag. Ver inte om det är pstaven som fortfarande spökar fast jag tog ut den men vi har inte haft sex på länge heller nu fast att vi har setts. Det funkar bara inte. Jag vill en sak och han vill en helt annan.
Okej, ni har varit väldigt tajta alltså.
Hm, ja det är väl klassiskt på sätt och vis att en person som man lär känna blir mindre spännande. Men frågorna hopar sig ändå, utifrån vad du nu berättat.
Hur reagerar eller beter sig han nu när ni inte har sex lika ofta? Vill han ha mer sex än du?
När tog du ut P-staven och varför?
Vill du ha barn (men inte han)?
Vad tror du han känner för er relation i nuläget? Han måste ju också märka att det har falnat eftersom ni inte haft sex på ett tag - och att det nu är bara han som är drivande till att ni ses.
Det är inte otänkbart att han också tvivlar på relationen nu men inte bara vill ge upp, ungefär av samma anledning som du.
Citera
2026-09-06, 21:20
Avslutad
Kanske behöver du en lättare "bråkig kille". En som kan ta hand om dig samtidigt som det är eggande.

Edit: "lättare bråkig kille"
Senast redigerad av ffeeeeea777 2026-09-06 kl. 21:25.
Citera
2026-09-06, 22:07
Medlem
Det här är anledningen till att man dejtar. För att lära känna varandra och se om man passar ihop. Du har kommit fram till att ni inte passar ihop efter att ha lärt känna honom. Bara att avsluta på ett snyggt sätt och gå vidare.
Citera
2026-09-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Okej, ni har varit väldigt tajta alltså.
Hm, ja det är väl klassiskt på sätt och vis att en person som man lär känna blir mindre spännande. Men frågorna hopar sig ändå, utifrån vad du nu berättat.
Hur reagerar eller beter sig han nu när ni inte har sex lika ofta? Vill han ha mer sex än du?
När tog du ut P-staven och varför?
Vill du ha barn (men inte han)?
Vad tror du han känner för er relation i nuläget? Han måste ju också märka att det har falnat eftersom ni inte haft sex på ett tag - och att det nu är bara han som är drivande till att ni ses.
Det är inte otänkbart att han också tvivlar på relationen nu men inte bara vill ge upp, ungefär av samma anledning som du.
Vi hade sex flera gånger i veckan och ibland flera gånger per dag innan. Sen satte jag in pstaven och vi har inte haft sex sen dess. Tog ut den förra veckan och mår bättre men vi har ändå inte setts, bara pratat över sms o telefon. Har en egen tråd om biverkningar från pstaven, och svaren där gjorde att jag inte orkade vänta flera månader för at thoppas att det blir bättre. Han verkar inte ha ändrats något och föreslår att ses flera gånger i veckan fast jag sagt nej varje gång sista veckan. Har sagt att pstaven påverkade min sexlust negativt och han sa typ att det är ok och att han inte vill ha sex om jag inte vill.

Varken han eller jag tar upp diskussionen om vad som händer framåt. Han verkar vara ok med att jag är helt off och vara den som drar hela lasset just nu.
Citera
2026-09-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ffeeeeea777
Kanske behöver du en lättare "bråkig kille". En som kan ta hand om dig samtidigt som det är eggande.

Edit: "lättare bråkig kille"
Nej jag vill inte ha en bråkig kille. Vill ha någon stabil med ordning och reda. Men man ska ju också känna attraktion, eller hur? Man kan vara attraherad av bråkig killar som är snygga men jag skulle aldrig ligga eller bli ihop med dem just för att de är bråkiga och för med sig en massa huvudvärk.
Citera
2026-09-08, 00:12
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Har träffat en kille sen juni. Vi har setts flera gånger i veckan och är exklusiva men har inte gått och berättat för våran familj om vår relation mer än att vi sagt att vi satsar på varandra.

Men senaste veckorna så har jag tappat i princip allt intresse för honom. Han är jättesnäll och fin kille och har inte gjort något "fel". Jag finner honom inte längre lika attraktiv utseendemässigt heller. Det var som att en dag så tog det bara stopp. När vi umgås känner jag ingenting. Innan föreslog jag att ses och tog kontakt med honom men nu är det bara han som drar i det.

Jag är ledsen att jag känner så men kan å andra sidan inte ro för det. Jag tror det grundar sig i att det inte längre var spännande. När jag lärt känna honom kanske jag insett att "Oj det här är inte alls det jag vill". Och han pratar väldigt ofta om sina drömmar och mål... som är väldigt olika mina framtidsvisioner. Samtidigt är det inget fel på honom och orkar inte jaga någon ny...

Du känner vad du känner. Innan du gör slut, fråga dig själv om det är någon spärr inom dig själv som gjort att du plötsligt ändrade åsikt. Eller om det beror på honom. Är han ett fall bortom räddning? Kan du försöka identifiera vad han skulle kunna för att du skulle attraheras mer av honom? Säg det isåfall istället för att genast göra slut. Kanske kan han ändra sig? Och även om du väljer att göra slut direkt så kan han ha nytta av att veta vad som gick snett, så att han kanske kan förbättra sig inför nästa gång han träffar en tjej. Ofta är det bara små detaljer man stör sig på som hade gått att ändra. Alternativt saker som han INTE gör men som han hade kunnat göra för att behålla romantiken.

Ni har olika mål säger du. Fast är denna inkompatibilitet automatiskt ett problem? Alla tjejer jag träffat saknar framtidsplaner, de vill bara knulla, fast det är inte ett problem eftersom jag inte har något problem med att ha en sådan tjej vid min sida medan jag upprätthåller mina egna planer.

Konkret, vad är det för "spänning" du söker? Ska han smyga runt i trenchcoat på nätterna och säga saker såsom "jag kan inte avslöja vad jag jobbar med". Eller använder du det ordet eufemistiskt?
Citera
2026-09-08, 00:39
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Nej jag vill inte ha en bråkig kille. Vill ha någon stabil med ordning och reda. Men man ska ju också känna attraktion, eller hur? Man kan vara attraherad av bråkig killar som är snygga men jag skulle aldrig ligga eller bli ihop med dem just för att de är bråkiga och för med sig en massa huvudvärk.

Har läst tråden.

Nej, jag tycker inte att du ska skuldbelägga dig för att känslorna förändrats. Att han är snäll, stabil och inte gjort något fel betyder inte automatiskt att han är rätt för dig romantiskt.

Däremot hade jag hållit isär två saker: p-staven kan mycket väl ha påverkat din sexlust, särskilt eftersom förändringen verkar ha sammanfallit med den. Men du beskriver också att ju mer du lärt känna honom, desto mindre attraherad och intresserad har du blivit, och att ni verkar vilja väldigt olika saker i livet. Det senare tycker jag du ska ta på allvar.

Och försök att inte tänka att månaderna är ”bortkastade”. Dejting handlar också om att upptäcka vad man vill och inte vill ha. Däremot tycker jag inte att det är schysst att låta honom fortsätta investera när du själv i praktiken har dragit dig undan.

En sak jag däremot hade funderat över är vad du menar med att det slutade vara spännande. Har du tappat attraktionen för just honom – eller brukar din attraktion minska när någon blir trygg, tillgänglig och inte längre ny?
Citera
2026-09-08, 00:48
Medlem
Citat:
Vi hade sex flera gånger i veckan och ibland flera gånger per dag innan. Sen satte jag in pstaven och vi har inte haft sex sen dess. Tog ut den förra veckan och mår bättre men vi har ändå inte setts, bara pratat över sms o telefon. Har en egen tråd om biverkningar från pstaven, och svaren där gjorde att jag inte orkade vänta flera månader för at thoppas att det blir bättre. Han verkar inte ha ändrats något och föreslår att ses flera gånger i veckan fast jag sagt nej varje gång sista veckan. Har sagt att pstaven påverkade min sexlust negativt och han sa typ att det är ok och att han inte vill ha sex om jag inte vill.

Varken han eller jag tar upp diskussionen om vad som händer framåt. Han verkar vara ok med att jag är helt off och vara den som drar hela lasset just nu.
Låter som om det är något hormonellt.

Jag ska säga lite tvärtemot många andra. Använd huvudet och välj med det. Iofs så funkar sällan relationer i längden när man inte riktigt har något intresse men det är inte ovanligt att man blir tillsammans med någon man inte har starkare känslor för i början. Sådant växer fram med tiden.

Däremot så behöver det fungera sexuellt. Känner du att det verkligen tar emot att ha sex med honom behöver du lämna honom snarast så han slipper bli sårad av att du drar ut på det för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in