Citat:
Ursprungligen postat av
johanvallare2
Nationalism = utgår från sitt eget folk/sin egen etnicitet/ras; finns det något annat? Det är kanske du som misstolkar begreppet?
Nej det gör jag inte eftersom jag ser en stark stat och ett bra samhälle som mycket viktigt. Dvs Sveriges välmående och bästa samt dess invånares. Jag är inte positiv till en extrem globalisering, marknadsekonomi som löper fritt osv och jag är även vänsterkonservativ samtidigt som jag ligger längst ifrån Moderaterna i mina åsikter vilka är det ursprungliga konservativa.
Ideologier innebär inte ordalydelse.
Sedan blir det knepigt led att definiera mina egna åsikter framförallt då de inte speglas av någpt parti. Är därför jag är intresserad av att kanske skapa ett eget men problemet är då att jag behöver medlemmar som arbetar vidare med mina politiska åsikter vilket kan bli svårt om min pomitik inte speglas någonstans. Är inte själv särskilt intresserad av framträdande politiska uppdrag eller att synas överallt.
Det är en gren av nationalism somliga av mina åsikter passar men inte till dess ursprungliga idé.
Citat:
Ursprungligen postat av
johanvallare2
Poängen här är att detta inte är nationalism; det är sionistlakejeri och sökandet av makt i en judisk värld. Detta är möjligt då vi accepterar noahidismen, dvs att vi förslavats under ett främmande folks religion (slavreligion).
Saken är att de för en form av medborgarnationalism men har svår att dansa med att vi är ett mångkulturellt land med lagstadgade nationella minoritetsgrupper eftersom det krockar med hela idén av assimilation.
Sverigedemokrater är som ofta nämns, lägst utbildade. De drar nu mycket invandrare också som för en linje med medborgarnationalism och de behöver dem eftersom det är en starkare politisk grupp inom partiet samt innebär fler röster. Dvs invandrarröster.
Det gynnar inte partiet att endast tala till den lägst utbildade arbetaren som inte förstår vad de talar om.
Jag saknar själv utbildning men jag är inte helt obildad då jag älskar att lära mig nya saker. De flesta människor är dock inte särskilt intresserade av att djupdyka i saker, de vill ha enkla lösningar som passar deras verklighetsbild.