2026-09-08, 08:53
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Det har jag aldrig sagt men M hatar ju Jocke det är uppenbart i dokumentären.
I vilken dokumentär är det uppenbart att M hatar Jocke?
Citera
2026-09-08, 08:54
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Bara läsa alla hennes kommentarer på Youtube under Medvikts videos där hon skriver under eget namn.

ALLA hennes kommentarer? Så ALLA hennes kommentarer uttrycker hat mot Jockiboi?
Men då är det ju lätt för dig att ta fram tre exempel som styrker det du säger för just nu ljuger du.
Citera
2026-09-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Du menar när hon läser upp hoten Joakim Lundell skickat?
Jag tycker förvisso inte att hon verkar vara speciellt hatisk mot Jocke där,
men låt säga att hon är det. Vilken reaktion hade du förväntat dig?

Vet inte vad du lever för typ av liv, men det är inte såhär man blir ohatad irl:

Hur hade du själv reagerat om du fick motsvarande DM? Hade du vänt andra kinden till, tänkt att avsändaren kanske bara hade en dålig dag? Säkert en snäll kille ijenklien? Eller hade du kastat dig ut och gråtit kuken av dig om grov olaga stämpling till övergrepp i rättssak? Kanske låtit en AI skriva en stämningsansökan? Gurglat dina egna tårar tills tänderna frätts bort av saltet?

Är det där som är "beviset" på övergrepp i rättssak/försök att tysta brottsoffer...?
Citera
2026-09-08, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Är det där som är "beviset" på övergrepp i rättssak/försök att tysta brottsoffer...?

Hur skulle du tolka det Jockiboi skrev? Är det nu sannolikhetsprincipen kommer in, att när någon stämmer folk upprepande så börjar rätten titta på den som ligger bakom anmälningarna. Hur får det Jockiboi att framstå då?
Jocke fäktas värre än en väderkvarn i storm. Han borde lugna ner sig.
Citera
2026-09-08, 09:00
Medlem
Citat:
Inte fan vet jag? Halmstad skrev att det var uppenbart att Marika hatade Jocke i Raskdokumentären. Enda gången jag kan minnas att hon pratar om Jocke där är i samband med att hon läser upp det jag citerade. Och då frågade jag vilken reaktion man förväntar sig efter ett sådant DM.

Sluta va cp.
Citera
2026-09-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Hur skulle du tolka det Jockiboi skrev? Är det nu sannolikhetsprincipen kommer in, att när någon stämmer folk upprepande så börjar rätten titta på den som ligger bakom anmälningarna. Hur får det Jockiboi att framstå då?

Hur många gånger är det som Jocke stämt för förtal? Jag kommer bara på den här gången. Stämningen mot Medvikt gäller väl varumärkesintrång va?
Citera
2026-09-08, 09:50
Medlem
Citat:

Ja, det är det där man hänvisar till när man hävdar att Jocke försöker tystna brottsoffer. Eller snarare framförallt det där.
Citera
2026-09-08, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hur många gånger är det som Jocke stämt för förtal? Jag kommer bara på den här gången. Stämningen mot Medvikt gäller väl varumärkesintrång va?

Flera gånger än det här, även om det inte kommit fram i ljuset än. Jag har sett flera DM med hot om stämning. Jockiboi är gränslös.
Citera
2026-09-08, 11:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Du behöver inte svara på detta, men läs.

Om du hävdar att hon enbart reagerat på sånt han själv lagt ut så har jag ett par enkla frågor jag gärna vill få svar på, för jag försöker faktiskt förstå hur ni resonerar här:

- Var och när har Joakim själv lagt ut att han begått dataintrång i socialtjänstens system?
- Var har han lagt ut att han gjort sig skyldig till övergrepp i rättssak genom att hota brottsoffer till tystnad?
- Var har han lagt ut att han bjudit en 17-åring på alkohol?

Finns det några bevis på att han själv har publicerat detta? Och om inte – vad finns det för faktiska bevis och underlag för påståendena överhuvudtaget?
Finns det några bevis på att hon påstått detta?
För det är inte vad som ligger i stämningen.

Citat:
Det här handlar varken om Kungarna av tylösand eller om man tycker illa om honom för vad han gjort online. Det är konkreta och allvarliga anklagelser om rena brott, skrivna i konstaterande form under Annelis eget namn på öppna konton. Ska man anklaga någon för sånt krävs det betydligt tyngre underlag än lösa rykten och klippta ljudfiler om det ska hålla i en domstol, det fattar ni väl?
Det här handlar om vilket utrymme han fått i media och hur han betett sig mot andra under alla år.
Citera
2026-09-08, 11:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han har varit utredd av åklagare för förtal däremot. Det har du väl inte glömt och hur han argumenterade för sin rätt att utpeka en människa som brottslig.
Citera
2026-09-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96

Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Inte fan vet jag? Halmstad skrev att det var uppenbart att Marika hatade Jocke i Raskdokumentären. Enda gången jag kan minnas att hon pratar om Jocke där är i samband med att hon läser upp det jag citerade. Och då frågade jag vilken reaktion man förväntar sig efter ett sådant DM.

Sluta va cp.

Vad är det som är uppseendeväckande i citatet...? Vilken reaktion är "förväntad"?

Det har ingen god ton - nåt mer än det kan jag då inte se. Ni får gärna tydliggöra vad jag missar.
Citera
2026-09-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ja, det är det där man hänvisar till när man hävdar att Jocke försöker tystna brottsoffer. Eller snarare framförallt det där.

Jo, jag trodde också det var det man ville visa med citatet, men i citatet finns varken not hot, några tystade eller nåt brottsoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in