Citat:
Ursprungligen postat av
Skuggvind
Du behöver inte svara på detta, men läs.
Om du hävdar att hon enbart reagerat på sånt han själv lagt ut så har jag ett par enkla frågor jag gärna vill få svar på, för jag försöker faktiskt förstå hur ni resonerar här:
- Var och när har Joakim själv lagt ut att han begått dataintrång i socialtjänstens system?
- Var har han lagt ut att han gjort sig skyldig till övergrepp i rättssak genom att hota brottsoffer till tystnad?
- Var har han lagt ut att han bjudit en 17-åring på alkohol?
Finns det några bevis på att han själv har publicerat detta? Och om inte – vad finns det för faktiska bevis och underlag för påståendena överhuvudtaget?
Finns det några bevis på att hon påstått detta?
För det är inte vad som ligger i stämningen.
Citat:
Det här handlar varken om Kungarna av tylösand eller om man tycker illa om honom för vad han gjort online. Det är konkreta och allvarliga anklagelser om rena brott, skrivna i konstaterande form under Annelis eget namn på öppna konton. Ska man anklaga någon för sånt krävs det betydligt tyngre underlag än lösa rykten och klippta ljudfiler om det ska hålla i en domstol, det fattar ni väl?
Det här handlar om vilket utrymme han fått i media och hur han betett sig mot andra under alla år.