2026-09-08, 01:41
Medlem
lupacs avatar
Vad Aftonbladet gullar med Jockiboi och ger honom störst bildutrymme av kändisarna i artikeln ”Livet är slut om vänstern vinner”. Länken ”60 svenska kändisar: så röstar vi” går till en låst artikel med en annan bild sammansatt av kändisporträtt. Där är Jocke i mitten av bilden och syns mest.

Artikeln är förresten publicerad bara några dagar efter Kristallen-galan, då Jockiboi gjorde rejält bort sig med sitt respektlösa tal.

Jag mår fysiskt illa av medias fortsatta favorisering av Jockiboi. Kunde de inte ha låtit bli att fråga honom vad han ska rösta på och istället fråga en mer etablerad kändis? Det finns ju en uppsjö av femtioelva mer folkkära, populärare, talangfullare, trevligare och mer empatiska kändisar att välja mellan.
Citera
2026-09-08, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
50k för huvuden på memekontona.

Riktigt mongo
Nästa tv-produktion: Lyxfällan.

Han har inte råd med det.

Är han så jätte-jätte-jättearg på att någon vågar posta skämtsamma memes med sanningsenligt innehåll att han kan tänka sig att sätta bolaget i konkurs för att hitta sanningskommissinärerna? Jag kallar det mutbrott och när någon nappar om rubrikernas det om (samtidigt som Jocke vägrar betala men smattrar ut namnet på instagram) till bedrägeri och stämpling till ganska grovt försök till grovt mord och ekonomiskt utnyttjande av minderårig.

Kritar Jockiboi identiteter när han inte hade råd med:
1. Ett WT-spons”bröllop” utan riktiga gäster
2. Att betala Annika en liten symbolisk summa
Senast redigerad av Pallal 2026-09-08 kl. 01:45.
Citera
2026-09-08, 01:49
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Halleluja!

För Marika hatar Jocke.

Ge mig en källa där Marika säger eller genom handling gör uttryck att hon hatar Jockiboi.
Citera
2026-09-08, 03:17
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Herregud säg inte att Anneli är dotter till hon kärringen i väst i Medvikts dokumentär om Rask? Kopplade nu att Anneli är från Trosa också. Herregud. Det förklarar hatet mot Jocke. Herregud vilken familj...
Varför skulle Rasks förtal av M förklara att A är kritisk emot Jocke?
Citera
2026-09-08, 03:24
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Har Jocke även stämt Medviktarna för förtal? Eller vad handlar det om? Förstått att en stämningsansökan mot Marika Sjelin kan vara på väg in också. Nu är jag inget större fan av Jocke, avskyr mest hans två bröder Christopher och Jacke plus det där vidriga bihanget Linnea, men hoppas Jocke stämmer hela högen och vinner. Medvikt, Christopher, Linnea, Jacke, Axel Öhman, Tojje, Anneli, Marika, Cluee osv är low life, värdelösa och hela högen.
Enligt Jocke stämmer man ju bara folk för att man behöver pengar.

Jocke kommer förlora alla stämningar, bli tvungen att betala alls kostnader, och det kommer bli dyrt, plus att han redan sålt huset för mindre än det var värderat i tillgångar i företaget, ska bli intressant att se hur han löser nästa års företags siffror.
Citera
2026-09-08, 03:33
Medlem
Citat:
Precis! Man kan vara hög- eller lågfungerande. Jocke är uppenbart högfungerande, Anneli låg. Tråkigt att vissa har så dålig kunskap. Jocke och Anneli är som dag och natt, en sover tre timmar per natt den andra 14. De är inte lika.

Om du menar att jockiboiii är "högfungerande" för att han endast sover tre (3!) timmar per natt, så är du fel ute. Det är bortom sjukligt, och ger honom naturligtvis en hel del av de MEN och konsekvenser som följer av en dylik sömndeprivation- som exempelvis bristande verklighetsuppfattning.
Citera
2026-09-08, 03:52
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskartorskar23
Jocke har hög fungerande och använder den som en superkraft! Jockes autism är en dålig sköld när Anneli sitter i rullstol för sina diagnoser!
Jocke påstår att han har svårt i sociala sammanhang. Samtidigt vill han alltid vara i fokus, alltid vara i centrum, osv. Han har verkligen stort uppmärksamhets behov.
"make it make sense"
Citera
2026-09-08, 06:56
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Spot on!

Anneli är nog inte över 15 mentalt, Tycker Emelie manipulerar henne grovt. Anneli verkar längta efter en vän och går på Emelies hat mot Jocke delux. Två sjuka människor.

Precis så!
Förstår dessutom inte varför människor med få följare, barn eller som är icke-fungerande-i-samhället ska slippa undan med att vara rövar på internet?

Är det inte ganska tragiskt att en hel människa som är mamma till barn sitter hela dagarna och ägnar tid på drama? Hon börjar påminna om mannen i skrubben, för någon form av jobb skulle hon väl kunna göra precis som han med tanke på alla timmar hon lagt ner på att vara ”bevissamlare” åt diverse löst folk. Istället för att vara en parasit i samhället?
Citera
2026-09-08, 07:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Precis så!
Förstår dessutom inte varför människor med få följare, barn eller som är icke-fungerande-i-samhället ska slippa undan med att vara rövar på internet?

Är det inte ganska tragiskt att en hel människa som är mamma till barn sitter hela dagarna och ägnar tid på drama? Hon börjar påminna om mannen i skrubben, för någon form av jobb skulle hon väl kunna göra precis som han med tanke på alla timmar hon lagt ner på att vara ”bevissamlare” åt diverse löst folk. Istället för att vara en parasit i samhället?

Hon går iaf inte på bidrag, men håller med om att det jobbas en hel del för att vara någon som inte kan jobba omansäså
Citera
2026-09-08, 07:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Enligt Jocke stämmer man ju bara folk för att man behöver pengar.

Jocke kommer förlora alla stämningar, bli tvungen att betala alls kostnader, och det kommer bli dyrt, plus att han redan sålt huset för mindre än det var värderat i tillgångar i företaget, ska bli intressant att se hur han löser nästa års företags siffror.

Källa på första stycket?
Citera
2026-09-08, 07:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Om du menar att jockiboiii är "högfungerande" för att han endast sover tre (3!) timmar per natt, så är du fel ute. Det är bortom sjukligt, och ger honom naturligtvis en hel del av de MEN och konsekvenser som följer av en dylik sömndeprivation- som exempelvis bristande verklighetsuppfattning.

Nej för hur han ändå lyckats i karriären.
Citera
2026-09-08, 08:45
Medlem
Citat:
Det har jag aldrig sagt men M hatar ju Jocke det är uppenbart i dokumentären.

Du menar när hon läser upp hoten Joakim Lundell skickat?
Jag tycker förvisso inte att hon verkar vara speciellt hatisk mot Jocke där,
men låt säga att hon är det. Vilken reaktion hade du förväntat dig?

Vet inte vad du lever för typ av liv, men det är inte såhär man blir ohatad irl:

Citat:
Joakim Lundell 11 jan 2025 09:34

Tror du inte jag förstår vad du försöker göra Marika? Du försöker få nån hänga ut dig så du kan anmäla förtal igen och så du kan få ut lite skadestånd att betala ett par boxar vin till dig. Men du vet det finns något som heter sannolikhets principen. Fool me once, fool me twice.
Dvs om du skulle anmäla något sånt igen så kommer dom börja kolla på hur Marika återigen råkade hamna i att bli uthängd, frågan blir då. Gör Marika något själv för att hamna i dessa situationer? Och då kan det kanske bli så att Rask får hjälp med resning i hans män och att man kollar på om du faktiskt har skrivit alla dessa saker på Flashback också. Emot mig kan du försöka med dina pissiga förtal, för även om jag blir dömd är det kaffepengar för mig jag skiter ut på nån minut på toaletten.
Du är genomskinlig och jag ser genom precis vad du försöker med.

Hur hade du själv reagerat om du fick motsvarande DM? Hade du vänt andra kinden till, tänkt att avsändaren kanske bara hade en dålig dag? Säkert en snäll kille ijenklien? Eller hade du kastat dig ut och gråtit kuken av dig om grov olaga stämpling till övergrepp i rättssak? Kanske låtit en AI skriva en stämningsansökan? Gurglat dina egna tårar tills tänderna frätts bort av saltet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in