2026-09-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Jag känner en tjej som var ihop med PB under tiden han var kvar i Ängelholm.
En tjej som han prylade på rätt bra, som brukligt i hans relationer.
Hon känner sannolikt inte till något om mordet men har kanske lite djupare info och kanske någon bild på kräket.

Skall försöka när ett bra tillfälle ges.

Är föga förvånad över PBs beteende, tror det snarare gått som en röd tråd genom hela hans liv.

Här speglas PBs våldsamma personlighet i nära relation, gränslös och oempatisk. Högst kapabel med låg impulskontroll.

Det finns säkert fler personer i Änglarnas stad eller Sunders Pärla som har info/bild på PB.

Farliga killar får alltid kyssa vackra flickor heter det visst.

Hoppas hon kunnat lämna relationstraumat och gått vidare till ett lyckligare liv!
Senast redigerad av viperstyle 2026-09-06 kl. 10:38.
Citera
2026-09-06, 10:49
Medlem
Anser polisen detta är uppklarat? CEB död PB mördaren men ligger lågt i avvaktan på att kropp hittas?

Hur kunde denne minst sagt konstige/kaxball-man man få jobb av CEB?
Citera
2026-09-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Anser polisen detta är uppklarat? CEB död PB mördaren men ligger lågt i avvaktan på att kropp hittas?

Förmodligen är det ett ouppklarat Cold Case fall. Enligt Wikipedia är fallet öppet men det jobbas inte aktivt med det då inget nytt framkommit.

Vet inte riktigt hur dessa 2 personer matchades med varandra? Har också undrat över detta.

Kanske de först möttes på den exklusiva herrekiperingen i Hbg PB jobba på innan han fick sparken för stölderna han begick där?

Eller via Arbetsförmedlingen i Hbg om CE annonsera efter en Butler/handy man i Viken?

PB var också manipulativ med ett välpolerat yttre. (Han var säkert både oskyldig och ditsatt, ett offer för omständigheterna eller något liknande)

Sen finns det en högriskvärld som levs av kriminella parallellt med den vanliga hederliga världen.

CE var trots allt ekobrottsling och i beroendeställning för att ha tillgång till sin undangömda förmögenhet och PB var i grunden en tjuv som även sålde vidare stöldgods om jag förstått det hela rätt.

CB tog en chans med PB men det var hans livs nitlott.
Citera
2026-09-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Personer med hans personlighet ligger knappast lågt. De vet inte hur.

De flyttar istället vidare hela tiden till nya jaktmarker, nya folk att utnyttja. Inte sällan ekobrott som involverar fula kontrakt med bilar, sommarhus, kolonistugor mm om de är något smarta annars stölder från företag/bekanta etc för de inte är kapabla att upprätthålla vanliga jobb.

Sista spåret från PB är något kriminellt med vitvaror i Tyskland…

I slutändan brukar de återgå till sina gamla föräldrar och utnyttjar dessa om det går.

Helt skrupellösa.
Citera
2026-09-06, 16:54
Medlem
PB är det Pi*rr* A*dr** B**kman?
Citera
2026-09-06, 16:58
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
PB är det Pi*rr* A*dr** B**kman?

Ja.
Citera
2026-09-06, 20:08
Medlem
Detta är gammal skåpmat men handlar lite om den då 31-åriga PBs brottsliga ”karriär” efter CEBs försvinnande.

https://wwwc.aftonbladet-cdn.se/nyheter/9810/03/finans.html

Bla är han då dömd i Danmark med 5 årigt inreseförbud samt har han stuckit från flera 1000 tals kr av restaurangnoter.

Han lever inte på korv och mos konstaterar man vidare.
Citera
2026-09-06, 23:45
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Detta är gammal skåpmat men handlar lite om den då 31-åriga PBs brottsliga ”karriär” efter CEBs försvinnande.

https://wwwc.aftonbladet-cdn.se/nyheter/9810/03/finans.html

Bla är han då dömd i Danmark med 5 årigt inreseförbud samt har han stuckit från flera 1000 tals kr av restaurangnoter.

Han lever inte på korv och mos konstaterar man vidare.

Sista gången jag träffade PB var när han ankom till Ängelholm med sin rikemanstös från Helsingborg.
Anlände med en Merca 500 S-klass och var klädd i en helt obeskrivlig pälsjacka(såg ut som björn eller buffel &#128513.
Hans ärende var att leverera ca 20 kg oxfilé till den pizzeria jag jobbade extra hos.
Det visar lite på hans gränslösa beteende och att han var hel kriminell. Detta var under den tiden han jobbade på Stenströms (lyxkläder) i Helsingborg, som han sedan fick sparken ifrån strax där efter.
Inte så långt senare började han som butler och sedan dess har jag ingen mer specifik om PB.
Några av hans vänner var inbjudna på bbq party i Viken och en av de inbjudna "skojade" en tid efter att det blev känt att Björkegren var borta, att det var säkert Björkegren de blev serverade den kvällen. Morbid mörk humor som ändå någonstans inte hade varit förvånande att PB skulle kunna göra.

Det jag undrar om hans alibi och att han var tvungen att köra hem till sitt barn vid det aktuella tillfället, något han aldrig skulle göra... men var inte barnet endast några månader gammalt då? Det rimmar ännu mindre om att det skulle varit ett trovärdigt alibi. Antingen var ju hans tjej mamma ledig eller har barnet varit på dagis?
Men om barnet var så litet fallet ju allibiet ännu mer.

Viper du har säkert koll på barnets födelseår? För mig att du angivet en tidsram för PBs liv tidigare.
Senast redigerad av BeppoYapp 2026-09-06 kl. 23:57.
Citera
2026-09-06, 23:54
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Sista gången jag träffade PB var när han ankom till Ängelholm med sin rikemanstös från Helsingborg.
Anlände med en Merca 500 S-klass och var klädd i en helt obeskrivlig pälsjacka(såg ut som björn eller buffel &#128513.
Hans ärende var att leverera ca 20 kg oxfilé till den pizzeria jag jobbade extra hos.
Det visar lite på hans gränslösa beteende och att han var hel kriminell. Detta var under den tiden han jobbade på Stenströms (lyxkläder) i Helsingborg, som han sedan fick sparken ifrån strax där efter.
Inte så långt senare började han som butler och sedan dess har jag ingen mer specifik om PB.
Några av hans vänner var inbjudna på bbq party i Viken och en av de inbjudna "skojade" en tid efter att det blev känt att Björkegren var borta, att det var säkert Björkegren de blev serverade den kvällen. Morbid mörk humor som ändå någonstans inte hade varit förvånande att PB skulle kunna göra.

Det jag undrar om hans alibi och att han var tvungen att köra hem till sitt barn vid det aktuella tillfället, något han aldrig skulle göra... men var inte barnet endast några månader gammalt då? Det rimmar ännu mindre om att det skulle varit ett trovärdigt alibi. Antingen var ju hans tjej mamma ledig eller har barnet varit på dagis?

Viper du har säkert koll på barnets födelseår? För mig att du angivet en tidsram för PBs liv tidigare.

Hittade ditt inlägg nu.
Barn nr 1 föddes 1994 alltså samma år som försvinnandet.
Hade varit intressant att veta när på året barnet föddes.
Men barnet kan högst ha varit 6 månader gammalt och då faller allibiet kraftigt.
Varför var PB tvungen att köra hem till/eller hämta barnet just denna kritiska tidpunkt?
Logiskt är ju att mamman hade barnet och med hennes ekonomiska bakgrund hade hon aldrig behövt jobba någonsin.
Hennes fader var en av de rikare i Helsingborg.
Senast redigerad av BeppoYapp 2026-09-06 kl. 23:58.
Citera
2026-09-08, 09:09
Medlem
Citat:

PB låter som en jäkligt Grandios Show stopper!
Man förstår nästan Sverige var för litet.

Det har hänt att flickors rika pappor betalt för att dessa typer ska hålla sig borta från deras familjer, barn och barnbarn på livstid. De är som pengamagneter.

Alltså kan det skett en ekonomisk transaktion som gjort att PB fick avsäga sig vårdnaden av barnen och försvinna från deras liv i utbyte mot pengar och tystnad (falskt alibi) över förehavandena det dygnet CEB försvann.

Man gör nog vad som krävs och man står sig själv närmast när det väl gäller.

Polisen hade också sina tvivel här kan man läsa.

Bara 4 år efter försvinnandet, när PB är 31-år, har han begått brott i Danmark (befann sig i Hørsholm lite utanför Helsingør) och blir portad att återvända till Dammark på 5 år.

I polisförhöret uppgav han att han inte hade någon fast adress och han levde som bedragare.

Kanske inte konstigt han åkte till Tyskland.

> Menar du att PB anordna en BBQ fest för kompisar ute i CEBs villa?

Och var detta före eller efter CEBs försvinnande?
Senast redigerad av viperstyle 2026-09-08 kl. 09:14.
Citera
2026-09-08, 11:13
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
PB låter som en jäkligt Grandios Show stopper!
Man förstår nästan Sverige var för litet.

Det har hänt att flickors rika pappor betalt för att dessa typer ska hålla sig borta från deras familjer, barn och barnbarn på livstid. De är som pengamagneter.

Alltså kan det skett en ekonomisk transaktion som gjort att PB fick avsäga sig vårdnaden av barnen och försvinna från deras liv i utbyte mot pengar och tystnad (falskt alibi) över förehavandena det dygnet CEB försvann.

Man gör nog vad som krävs och man står sig själv närmast när det väl gäller.

Polisen hade också sina tvivel här kan man läsa.

Bara 4 år efter försvinnandet, när PB är 31-år, har han begått brott i Danmark (befann sig i Hørsholm lite utanför Helsingør) och blir portad att återvända till Dammark på 5 år.

I polisförhöret uppgav han att han inte hade någon fast adress och han levde som bedragare.

Kanske inte konstigt han åkte till Tyskland.

> Menar du att PB anordna en BBQ fest för kompisar ute i CEBs villa?

Och var detta före eller efter CEBs försvinnande?

Ja han bjöd in till fest i villan i Viken.
Exakt när vet jag inte men det var kanske strax innan B försvann. Han var inte närvarande vid tillfället iaf, och därav min/vår vänns kommentar om vad som serverades.

Men det är väl sjukt att PB behövde åka hem för att ta hand om sitt barn som för tillfället var ett spädbarn, högst någon månad gammalt.
För det första skulle han aldrig ta det ansvaret och vart var då mamman?
Citera
2026-09-08, 11:17
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ja han bjöd in till fest i villan i Viken.
Exakt när vet jag inte men det var kanske strax innan B försvann. Han var inte närvarande vid tillfället iaf, och därav min/vår vänns kommentar om vad som serverades.

Men det är väl sjukt att PB behövde åka hem för att ta hand om sitt barn som för tillfället var ett spädbarn, högst någon månad gammalt.
För det första skulle han aldrig ta det ansvaret och vart var då mamman?
Kan ju vara att festen vart efter försvinnandet oxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in