Citat:
Ursprungligen postat av
BeppoYapp
Sista gången jag träffade PB var när han ankom till Ängelholm med sin rikemanstös från Helsingborg.
Anlände med en Merca 500 S-klass och var klädd i en helt obeskrivlig pälsjacka(såg ut som björn eller buffel 😁

.
Hans ärende var att leverera ca 20 kg oxfilé till den pizzeria jag jobbade extra hos.
Det visar lite på hans gränslösa beteende och att han var hel kriminell. Detta var under den tiden han jobbade på Stenströms (lyxkläder) i Helsingborg, som han sedan fick sparken ifrån strax där efter.
Inte så långt senare började han som butler och sedan dess har jag ingen mer specifik om PB.
Några av hans vänner var inbjudna på bbq party i Viken och en av de inbjudna "skojade" en tid efter att det blev känt att Björkegren var borta, att det var säkert Björkegren de blev serverade den kvällen. Morbid mörk humor som ändå någonstans inte hade varit förvånande att PB skulle kunna göra.
Det jag undrar om hans alibi och att han var tvungen att köra hem till sitt barn vid det aktuella tillfället, något han aldrig skulle göra... men var inte barnet endast några månader gammalt då? Det rimmar ännu mindre om att det skulle varit ett trovärdigt alibi. Antingen var ju hans tjej mamma ledig eller har barnet varit på dagis?
Men om barnet var så litet fallet ju allibiet ännu mer.
Viper du har säkert koll på barnets födelseår? För mig att du angivet en tidsram för PBs liv tidigare.
PB låter som en jäkligt Grandios Show stopper!
Man förstår nästan Sverige var för litet.
Det har hänt att flickors rika pappor betalt för att dessa typer ska hålla sig borta från deras familjer, barn och barnbarn på livstid. De är som pengamagneter.
Alltså kan det skett en ekonomisk transaktion som gjort att PB fick avsäga sig vårdnaden av barnen och försvinna från deras liv i utbyte mot pengar och tystnad (falskt alibi) över förehavandena det dygnet CEB försvann.
Man gör nog vad som krävs och man står sig själv närmast när det väl gäller.
Polisen hade också sina tvivel här kan man läsa.
Bara 4 år efter försvinnandet, när PB är 31-år, har han begått brott i Danmark (befann sig i Hørsholm lite utanför Helsingør) och blir portad att återvända till Dammark på 5 år.
I polisförhöret uppgav han att han inte hade någon fast adress och han levde som bedragare.
Kanske inte konstigt han åkte till Tyskland.
> Menar du att PB anordna en BBQ fest för kompisar ute i CEBs villa?
Och var detta före eller efter CEBs försvinnande?