2026-09-05, 14:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
11 skador varav ungefär hälften utgår från mittbacksposition. Hade vi inte haft ett skadehelvete hade det inte funnits något intresse för era mittbackar.
Er spelartrupp håller inte för träningsbelastningen ni infört.
Citera
2026-09-05, 14:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Eller så har vi bara haft lite otur. Sånt händer också. Fråga Häcken.
Citera
2026-09-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Enligt deras snackepåse i en färsk intervju tacka dom nej till bud på Madjid, judas, Lind och någon Markus Karlsson.
(Har jag inte redan skrivit det här någonstans?)
Det lär ha funnits en utköpsklausul på Abraham på 4m Euro, som förföll 15 augusti, för att det skulle finnas tid att hitta ersättare innan fönsterstängning, sedan kom bud på den summan EFTER 15 augusti. Hammarby sa JA, antar för att inte vara för petiga mot Abraham eftersom han ville dit, men villkorat att man hann få in en ersättare eftersom det var så lite tid kvar innan fönsterstängning. Det hann man inte.
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Tekie ute bölar att han är petad och kommer lämna i vinter. Kan bli till annat lag i allsvenskan säger han.
Först ville Tekie förlänga och det hade varit förhandlingar, som nog vilade då det var annat under transferfönster och europaspel. Under den tiden fick Tekie inte starta flera matcher (Boudri och Adjei spelade bra). Då uttalade sig Tekie och sa att han inte vill vara rotationsspelare. Som någon annan sagt är Hammarby nu så bra att "alla är rotationsspelare"
Citat:
Citat:
Citat:
11 skador varav ungefär hälften utgår från mittbacksposition. Hade vi inte haft ett skadehelvete hade det inte funnits något intresse för era mittbackar.
Jag har frågat efter orsaken flera gånger utan att få svar. Mena du att bara otur är svaret?
Citera
2026-09-06, 13:16
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Jag tror att er trupp ej hanterar träningsbelastningen. Fysteamets ambitioner är för stora för spelarunderlaget. Vilket resulterar i en hög frekvens av skador. Detta förtydligas av att Kevin Filling, 17 år, försvinner 6-8 månader.
Citera
2026-09-06, 14:17
Medlem
Citat:
Jag tror att er trupp ej hanterar träningsbelastningen. Fysteamets ambitioner är för stora för spelarunderlaget. Vilket resulterar i en hög frekvens av skador. Detta förtydligas av att Kevin Filling, 17 år, försvinner 6-8 månader.

Vad har träningsbelastningen att göra med att en spelare får en smäll under träning?

Det enda som förtydligas här är att vilken jävla kretin du är
Senast redigerad av MrRedrum 2026-09-06 kl. 14:21.
Citera
2026-09-06, 16:07
Medlem
Citat:

Filling fick en smäll på knät i matchspel på träning, en skada som precis som Diogos är oturlig och inte en del av ett systemfel - 6-8 månader som du läser på Twitter stämmer sannolikt inte.
Citera
2026-09-07, 12:56
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Vad har träningsbelastningen att göra med att en spelare får en smäll under träning?

Det enda som förtydligas här är att vilken jävla kretin du är

Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Filling fick en smäll på knät i matchspel på träning, en skada som precis som Diogos är oturlig och inte en del av ett systemfel - 6-8 månader som du läser på Twitter stämmer sannolikt inte.
Vad faan kan de' va' dårå? 🤔
Citera
2026-09-07, 16:00
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det är ju en intervju med Tekie, så det är vad det är. Egentligen inga konstigheter när spelare och klubb inte kommer överens.
vad ville han ha då?
Citera
2026-09-07, 17:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
vad ville han ha då?
Gissar att han var ute efter sign on, löneförhöjning och någon sorts garanti på att han kommer vara nyckelspelare.
Citera
2026-09-08, 09:46
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Gissar att han var ute efter sign on, löneförhöjning och någon sorts garanti på att han kommer vara nyckelspelare.
Hade du velat ha kvar honom?

Hade du velat ha honom i en nyckelroll?

Hade han varit värd pengarna?

Alla frågorna är ju lite åtskiljda om du isolerar de.
Citera
2026-09-08, 10:00
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Hade du velat ha kvar honom?

Hade du velat ha honom i en nyckelroll?

Hade han varit värd pengarna?

Alla frågorna är ju lite åtskiljda om du isolerar de.

Bra fråga Pancev.
Tekie är en av allsvenskans bästa innermittfältare. Punkt.

Men svaret är nog nej, han blir för dyr givet hans ålder. Visst, det uppstår en risk att man träffar fel med en ersättare jämfört med det säkrare kortet att förlänga med Tekie, men jag har numera så mycket förtroende för Hjelmberg, AvH och processen att jag hellre ser att man försöker lägga dom pengarna på en undervärderad yngre spelare istället.

Vill ha in lite fysik i laget, framför allt på mittfältet. Tekie, Madjed och Besara har lite för lite av den varan. Mackan och Lind lite mer, men fortfarande inte tillräckligt för att kompensera helt. Boudri har en otrolig förmåga att vinna närkamper given hans kroppshydda, men han har fortfarande inte längden i nickduellerna.
Så jag vill ha in en Hammar/Erik Israelsson som dessutom har det bästa Tekie också hade, om jag får önska. Skall det kosta 30-40 mille så får det göra det.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-09-08 kl. 10:10.
Citera
2026-09-08, 13:39
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Bra fråga Pancev.
Tekie är en av allsvenskans bästa innermittfältare. Punkt.

Men svaret är nog nej, han blir för dyr givet hans ålder. Visst, det uppstår en risk att man träffar fel med en ersättare jämfört med det säkrare kortet att förlänga med Tekie, men jag har numera så mycket förtroende för Hjelmberg, AvH och processen att jag hellre ser att man försöker lägga dom pengarna på en undervärderad yngre spelare istället.

Vill ha in lite fysik i laget, framför allt på mittfältet. Tekie, Madjed och Besara har lite för lite av den varan. Mackan och Lind lite mer, men fortfarande inte tillräckligt för att kompensera helt. Boudri har en otrolig förmåga att vinna närkamper given hans kroppshydda, men han har fortfarande inte längden i nickduellerna.
Så jag vill ha in en Hammar/Erik Israelsson som dessutom har det bästa Tekie också hade, om jag får önska. Skall det kosta 30-40 mille så får det göra det.
Ok, jag har sett honom mkt mindre givetvis och kanske rent av lite för lite. Men jag hade haft exakt samma åsikt som du. I ett lag som Hammarby idag hade jag velat lägga pengarna på mer dynamik.

Tekie, är oerhört svår att komma åt och grym på att hålla boll/lösa upp pressen men lite av en perimeterkille om det blir en tuff match (han viker inte ner sig men söker sämre ytor för att bli mer bekväm. Har han drivet för att höja laget? Poäng?

Jämförelse för oss .. senaste årens fältare jämfört med Ulvesson, där hade vi dynamik. Nu är Ulven ingen Tekie i bollbehandlingen men du fattar vinkeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in