2026-09-08, 07:53
Avslutad
Dom flesta tinderdejter har ju varit sex direkt, numera när jag är äldre, mer mogen och kanske mer intresserad utav något seriöst så är jag mer intresserad av att vänta några gånger och bygga en djupare connection/romans, det känns helt enkelt skönare.

Sen vad andra män och kvinnor gör skiter väll jag i.
Citera
2026-09-08, 08:05
Medlem
slagskotts avatar
Har testat att hålla mig både två och tre dejter, nin nuvarande brände jag på vid första dejten, 13 år tillsammans.
Citera
2026-09-08, 08:16
Medlem
Om en man känner att han tappat respekt för en kvinna som ligger på första dejten bör han väl tappa samma mått av respekt för sig själv som också ligger på första dejten.
Citera
2026-09-08, 08:34
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om en man känner att han tappat respekt för en kvinna som ligger på första dejten bör han väl tappa samma mått av respekt för sig själv som också ligger på första dejten.

Fast jag tror inte att de flesta snubbar tänker i de banorna. Nej, de är i regel stolta som tuppar efter att ha lagt något byte och ringer gärna upp någon polare och redogör för nattens aktiviteter in i minsta detalj, allt från musfrisyr, lukt, tajthet, var och hur många gånger han tömde avhandlas, ofta till ett belåtet kluckande.
Citera
2026-09-08, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast jag tror inte att de flesta snubbar tänker i de banorna. Nej, de är i regel stolta som tuppar efter att ha lagt något byte och ringer gärna upp någon polare och redogör för nattens aktiviteter in i minsta detalj, allt från musfrisyr, lukt, tajthet, var och hur många gånger han tömde avhandlas, ofta till ett belåtet kluckande.
Kvinnor gör exakt samma med sina vänninor efter ett ONS. Jämställt och bra.
Citera
2026-09-08, 08:41
Medlem
Svavelbryggas avatar
Jag tycker det är toppen att ligga på första dejten. Det är gött att ligga även om första gången med en ny kanske blir på fyllan, och man vet åtminstone att man inte bara ska vara kompisar. Svenska män kanske ska sluta hämta så mycket inspiration från mellanöstern.
Citera
2026-09-08, 08:42
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon32
Har kanske fastnat i någon märklig algoritm men får upp mycket videor där män menar att de tappar respekt för kvinnor som ligger med dem på första dejten. Vill försöka förstå hur utbredd den åsikten är och hur tungt den väger vid val av partner. Om er drömtjej skulle dyka upp och ni låg första gången ni sågs, hade ni avvisat henne som partner då? Sex är ju ändå en viktig del av en relation och ett sätt att lära känna varandra men behöver inte alltid vara så djupt heller.

Tycker också det är lite för snabbt att ha sex på första daten, speciellt med en kvinna som man är mer intresserad av än ett ONS.

Tycker ofta att sex på första daten inte brukar bli så bra. Det blir ofta spänt och konstigt, inte alls naturligt. Så det är faktiskt roligare att dricka en kopp te, prata lite och planera när man skall ses nästa gång. Men någon enstaka kvinna har blivit sur, de har varit själva inriktade på enbart ett ONS med mycket sex och inte ses mer….
Citera
2026-09-08, 08:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Tycker också det är lite för snabbt att ha sex på första daten, speciellt med en kvinna som man är mer intresserad av än ett ONS.

Tycker ofta att sex på första daten inte brukar bli så bra. Det blir ofta spänt och konstigt, inte alls naturligt. Så det är faktiskt roligare att dricka en kopp te, prata lite och planera när man skall ses nästa gång. Men någon enstaka kvinna har blivit sur, de har varit själva inriktade på enbart ett ONS med mycket sex och inte ses mer….

Dricka te?

Börje, Börje, Börje, te dricker man när man har ont i halsen eller är hård i magen.
Citera
2026-09-08, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Jag tycker det är toppen att ligga på första dejten. Det är gött att ligga även om första gången med en ny kanske blir på fyllan, och man vet åtminstone att man inte bara ska vara kompisar. Svenska män kanske ska sluta hämta så mycket inspiration från mellanöstern.
Håller med. Lika bra att riva av plåstret. Är man sexuellt kompatibla lär man vilja ses igen och är man det inte slipper man ödsla mer tid på att dejta varandra (om inte dejten i övrigt var av sån kvalitet att man tycker att man får jobba på att sexet ska bli bättre).

Tror däremot att inspirationen kommer från USA där vi får våra flesta influenser ifrån och där det ska liggas på tredje dejten typ (first, second and third base).
Citera
2026-09-08, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abidas762
Du kanske projicerar mycket? Liksom att hon ligger med dig får dig att tänka typ ”Aha vad låg standard hon måste ha som låg med mig” kanske är du en tråkig småtjock kille med liten kuk och dålig hygien?
Haha nej jag är tjej
Citera
2026-09-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
På vilket sätt lär du känna en person, genom att knulla vederbörande?

Men du väljer kille utifrån hans sätt att knulla? Brukar det bli bra då?

Nej såklart inte, men tycker att det visar på kompatibilitet på liknande sätt som en kyss gör eller om man har liknande preferenser etc etc
Citera
2026-09-08, 09:52
Medlem
Jag hade nu som kvinna varit väldigt försiktigt och tagit några steg tillbaka om mannen försökte att få sex vid första eller några andra dejt. Ja, möjligtvis även tappat respekten och tilliten.

Nej, en man som förföra en kvinna till sex och det slutar med sex vid första dejt, ska åtminstone kunna stå upp för sina handlingar. Vad är det för en vekling till man som döma kvinnan och glömmer egna handlingar?
Senast redigerad av Kleiner 2026-09-08 kl. 09:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in