2026-09-08, 06:05
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
En kille som höll på med amfetamin luktade extremt starkt av kemikalier. Vad är det som ger stark lukt som sätter sig överallt?

Amfetamin stinker ofta av äckliga kemikalier, och äter man tillräckligt mycket så börjar man stinka själv också.

Eller så höll han på och pulade med kemikalier och lösningsmedel hemma i köket.
Citera
2026-09-08, 06:18
Medlem
SysterMorbids avatar
Yeah och risken för att få en hjärnblödning vid 22 års ålder är ju också nice!
Citera
2026-09-08, 06:36
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Jag frågar frågan på respektfullt sätt.

Jag pratar inte om Hash, cannabis.

Utan lite tyngre droger, E , MDMA , Kokain, Amfetamin, OSV!

Hur vet du att det inte är utblandat med fentayl eller annat giftigt skit?

Hur känns det när man köper pulver från någon person första gången! Och sen drar upp det i näsan? Kommer inte dom tankarna då? Du lägger ditt liv i någon annans händer!

Är ens liv bara värt ett rus?

Jag ställer frågan till dig som tog drogen dom första gångerna!

Frågan är inte till dig som är eller var djupt nere i det. Jag förstår på ett annat sätt här.

Från mitt perspektiv som aldrig provat en drog. Även om jag hade velat testa för skojs skull, så har jag aldrig gjort det. Mina vänner tog upp Kokain , MDMA osv, Och då kom dom tankarna! Hur fan vet jag vad det är utblandat med?
Man kan lika väl fråga sig hur folk vågar dricka alkohol. Tungt alkoholmissbruk är bland det värsta som finns. De får oerhört svårt att sluta samtidigt som stort dagligt drickande ofta leder till döden. Heroin och kokain är inte alls lika skadligt. Skillnaden är egentligen att det kan gå snabbare utför på de "tunga" drogerna att bli icke-funktionell i samhället, vilket också hänger ihop med kostnaden för drogerna. Alkoholister kan ha dagligt drickande i många år innan de blir utslagna. Däremot blir nästan alla sjuka av det samtidigt som att det drabbar de anhöriga.

Ja, fördelen med Absolut Vodka är att det är en kvalitetsprodukt som innehåller exakt den alkoholhalt som det står på flaskan, men det betyder ju inte att det är nyttigt. Många dryckers "höga kvalitet" är en del av problemet. Det är exklusivt att dricka champagne och dyra viner. Folk associerar inte det med alkoholism.

Tänk dig själv att du kunde köpa "Prima svenskt Heroin" på Apoteket. Vad sjukt det hade varit.
Citera
2026-09-08, 07:13
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Från mitt perspektiv som aldrig provat en drog. Även om jag hade velat testa för skojs skull, så har jag aldrig gjort det. Mina vänner tog upp Kokain , MDMA osv, Och då kom dom tankarna! Hur fan vet jag vad det är utblandat med?[/spoiler]

Att smaka nåt av en vän som har lite erfarenhet, och som man litar på. Är nog det minst riskabla sättet om man vill testa nåt. För då har ju han ätit av det själv liksom.
Citera
2026-09-08, 07:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag knarkar inte, men vill ändå ställa motfrågan - vilket incitament skulle en knarkhandlare ha att lura i folk fentanyl mot sin vilja? De får väl testa med en liten dos till att börja med för att se så att knarket är okej, sedan kan man ta mer?

Men ja, om du anar att handlaren (eller den du får knark av) kanske önskar livet ur dig, DÅ får man vara försiktig.

När det kommer till just fentanyl handlar det nog om att det av misstag hamnat i påsen du köper. Det är såklart ingen langare som använder fentanyl som utbankning. Dels för att det är dyrt och svårt att få tag i och dels för att det är dödligt i mycket små doser.
Citera
2026-09-08, 07:52
Medlem
Hexmesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är dom också då tillverkare av skiten? Annars kan du inte vara säker på vad dessa säljer vidare... Att de ligger kvar i sina kartor är ej heller någon garanti då det finns oerhört mycket kopior därute. Enda chansen att vara 100% säker är om du tillverkar narkotikan själv...

Personerna får utskrivit utav läkare och säljer vidare. Har sett kartongerna själv med namn på både säljare och läkare.
Citera
2026-09-08, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag kommer ihåg de som skrattade åt mig när jag använde testkit en gång i tiden. De flesta av dem är döda nu.
I vilka substanser har du stött på oönskade substanser och vad har det rört sig om? Frågar av nyfikenhet.
Citera
2026-09-08, 08:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
I vilka substanser har du stött på oönskade substanser och vad har det rört sig om? Frågar av nyfikenhet.

Bara i Ecstasy och kokain, och kokain är ingenting jag köper heller. Jag fattar precis varför man lägger fentanyl i opiatprodukter eller kanske i benso men jag skulle aldrig förstå logiken att lägga fentanyl i en stimulant.
Citera
2026-09-08, 08:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexmester
Personerna får utskrivit utav läkare och säljer vidare. Har sett kartongerna själv med namn på både säljare och läkare.

Då är det såklart en annan sak - då är det ju rätt "medikamenter" du köper... Det jag avsåg var narkotika som säljes "löst" - dessa kan du aldrig vara säker på vad du får...
Citera
2026-09-08, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Bara i Ecstasy och kokain, och kokain är ingenting jag köper heller. Jag fattar precis varför man lägger fentanyl i opiatprodukter eller kanske i benso men jag skulle aldrig förstå logiken att lägga fentanyl i en stimulant.
Men du har alltså stött på fentanyl i mdma och kokain? Eller missförstår jag?
Citera
2026-09-08, 08:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Men du har alltså stött på fentanyl i mdma och kokain? Eller missförstår jag?

Nej det värsta var väl PMA eller något liknande.
Citera
2026-09-08, 09:23
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Jag frågar frågan på respektfullt sätt.

Jag pratar inte om Hash, cannabis.

Utan lite tyngre droger, E , MDMA , Kokain, Amfetamin, OSV!

Hur vet du att det inte är utblandat med fentayl eller annat giftigt skit?
Varför skulle en knarklangare slänga ner något dyrt knark som jag inte köpt? Större risk att de blandat ut med druvsocker eller liknande istället.

E är ganska svårt att fejka, men hög risk att det är sämst.

Tjack är typ alltid utblandat när du får det. Helt rent får man torka själv, och då behöver det ändå bankas pga blir för starkt annars.

Så nä, känner mig inte orolig. Jag har mina kontakter och byggt upp min cred. Mest röka vi köper nu för tiden dock.

Citat:
Hur känns det när man köper pulver från någon person första gången! Och sen drar upp det i näsan? Kommer inte dom tankarna då? Du lägger ditt liv i någon annans händer!

Är ens liv bara värt ett rus?
Mer värt.

Första gången är lite skakigt, för alltid risk för dålig kvalitet eller för låg vikt.

Du är vi dessutom två, så om en överlever kan den andra peka ut knarklangaren.

Citat:
Jag ställer frågan till dig som tog drogen dom första gångerna!

Frågan är inte till dig som är eller var djupt nere i det. Jag förstår på ett annat sätt här.

Citat:
Från mitt perspektiv som aldrig provat en drog. Även om jag hade velat testa för skojs skull, så har jag aldrig gjort det. Mina vänner tog upp Kokain , MDMA osv, Och då kom dom tankarna! Hur fan vet jag vad det är utblandat med?
Fegis.
Senast redigerad av The Crash 2026-09-08 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in