2026-09-08, 07:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Fel. Elsa Widding och en annan fd sverigedemokrat står inte bakom USA-EU-NATO-Kiev. Du måste dock vara politisk vilde för att kunna vara kvar i riksdagen (efter valet åker man ut. Då står 100% av riksdagen bakom USA-EU-NATO-Kiev). USA-EU-NATO-Kiev låter givetvis sämre än "Ukraina" men är mer en korrekt beskrivning av den där staten som för västvärldens krig mot Ryssland och framförallt står för köttet i kriget. Hittills. Vi står på tur. Idioter verkar verkligen inte begripa det.

Ja i Sverige ska man till 100% stå för USA-EU-NATO-Kiev eller så ska man bli utesluten ur regimpartierna de 8. Där har vi ett mått på friheten i Sverige. Stå upp för politiken till 100% och håll käften eller dra åt helvete! Expo kommer att snoka rätt på vad du tycker och hänga ut dig för att förstöra för dig. Man kan på sin höjd få vara medlem i ett parti som aldrig får chansen att presentera sin politik på bästa sändningstid på TV varje dag.

Har Elsa röstat emot att vi hjälper Ukraina eller Sveriges nuvarande upprustning?
Citera
2026-09-08, 07:42
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har Elsa röstat emot att vi hjälper Ukraina eller Sveriges nuvarande upprustning?

USA-EU-NATO-Kiev. Det antar jag. Har frågan med tråden att göra? Svaret är Nej.
Citera
2026-09-08, 07:46
Medlem
Och varför får man inte göra det då? Lever vi inte i en demokrati där man välkomnar alla åsikter? Nä vi gör visst inte det. Vi lever i en demokratur.
Citera
2026-09-08, 07:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
USA-EU-NATO-Kiev. Det antar jag. Har frågan med tråden att göra? Svaret är Nej.

Säg att hon har gjort det. Då är det EN av 349 riksdagsledamöter som inte står bakom Ukraina och Sveriges upprustning. Sjävklart kan man då inte som tjänsteman i riksdagen sprida prorysk propaganda.
Citera
2026-09-08, 07:58
Medlem
Citat:
Jag är fortfarande "halt naiv" avseende Ryssland. Dvs det är inget fel på dem och Väst med Sverige har hela tiden hotat dem och det ställer till med för oss negativa konsekvenser. Det gläder mig att se hur starkt Ryssland är. Detsamma gläder det mig att se hur starkt Iran är mot Israel, USA och Väst. Jag är fullproppad med "ryssvänliga budskap" och med andra "budskap" där det framgår att jag inte vill veta av västvärldens aggressiva politik som är global. Även Kina anses ju vara fienden. Men vi hotar alla och alla försvarar sig och det är helt naturligt. Syrien försökte länge men klarade sig inte. Libyen hade inte heller någon chans, inte människorna i Gaza eller på Västbanken heller.

Äckliga Expo tjänar den svenska staten, EU, NATO och övriga Väst och varje svensk ska hålla sig på mattan och inte sticka upp med egna åsikter.

Sverige har aldrig varit en kolonialmakt eller del av en "globalistisk aggressiv politik".
Citera
2026-09-08, 08:02
Medlem
Det ser ut som att vänsterextrema Expo misslyckades med den här påverkansoperationen i valspurten? Det fick inte fäste och media har allt fokus på Vänsterpartiet och alla avslöjanden som briserar dagligen?
Citera
2026-09-08, 08:09
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Sverige har aldrig varit en kolonialmakt eller del av en "globalistisk aggressiv politik".

Jo Sverige är med på tåget i högsta grad i kolonial politik eller nykolonial politik som det är frågan om. Sverige självt kan anses vara en koloni. Sverige är aggressivt och på ett globalt plan. Sverige ensamt når inte ut globalt, det gör tex inte Tyskland heller. Men Sverige och Tyskland samarbetar med andra för att agera globalt och att agera aggressivt globalt.

Se där proryska budskap från min sida, eller hur? (flera av er har otroligt svårt att hålla er till tråden). Sådant som Expo skulle slå ned på för att få en utesluten, från ett parti eller t o m från den arbetsplats man kanske råkar ha.
Citera
2026-09-08, 08:15
Medlem
Citat:
Jo Sverige är med på tåget i högsta grad i kolonial politik eller nykolonial politik som det är frågan om. Sverige självt kan anses vara en koloni. Sverige är aggressivt och på ett globalt plan. Sverige ensamt når inte ut globalt, det gör tex inte Tyskland heller. Men Sverige och Tyskland samarbetar med andra för att agera globalt och att agera aggressivt globalt.

Se där proryska budskap från min sida, eller hur? (flera av er har otroligt svårt att hålla er till tråden). Sådant som Expo skulle slå ned på för att få en utesluten, från ett parti eller t o m från den arbetsplats man kanske råkar ha.

Expo är vänsterextremt med rötter i AFA och har varit föremål för utredningar och är generellt ifrågasatta. Trovärdigheten är mycket låg om inte obefintlig.

https://www.journalisten.se/nyheter/expo-listad-i-foi-rapport-om-vansterextremism/
Expo listad i FOI-rapport om vänsterextremism.

Rapporten från FOI handlar om autonoma rörelser på nätet och ingår i ett regeringsuppdrag att kartlägga och analysera ”våldsbejakande extremistisk propaganda”.
Senast redigerad av Valet-2026 2026-09-08 kl. 08:20.
Citera
2026-09-08, 08:21
Medlem
Citat:
Fast det där är trams. Du är bara en uppviglad idiot. Svensken är en uppviglad idiot. Du borde hata sionisterna i Gaza. Gör du det? Där har du dina barnamördare. Ryssland i sitt försök att försvara sitt folk och land har fört barn bort från krigszonen. Iochmed Rysslands initiativ "hatar du Vladimir Putin". Ett sätt att känna igen alla hjärntvättade svenskar är bland annat att de bara skriver ut den ryske presidentens efternamn.

Jag fortsätter att sprida mitt "ryssvänliga budskap" eftersom det är viktigt och det är genuint. Jag och mitt land vinner ingenting på att låta Sverige vara Rysslands aggressiva fiende.

Ja och vilket är "ditt land"?
Citera
2026-09-08, 08:22
Medlem
Varför har Säpo inte uppmärksammat det här innan?
Citera
2026-09-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Varför har Säpo inte uppmärksammat det här innan?

Säpo har gjort minst 2 säkerhetsutredningar och inte bedömt att det finns en risk. Expo har fulat ihop den här drapan som ett inlägg i valspurten. Expo saknar trovärdighet med sina rötter i vänsterextrema AFA m.m.
Citera
2026-09-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Säpo har gjort minst 2 säkerhetsutredningar och inte bedömt att det finns en risk. Expo har fulat ihop den här drapan som ett inlägg i valspurten. Expo saknar trovärdighet med sina rötter i vänsterextrema AFA m.m.

Det var lite så jag trodde.
Vi ska inte ha Ryska agenter i svensk riksdag. Självklart.
Expo driver en antisvensk agenda, det är helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in