2026-09-07, 22:33
Medlem
searchfunctions avatar
Varför sänks inte priset på varorna som slängs så mycket?
Citera
2026-09-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Varför sänks inte priset på varorna som slängs så mycket?

"Många" butiker är ju med i "Too Good To Go", ex mina lokala bagerier, Lidl, Coop etc, riktigt bra deals ibland, har dock aldrig sett en enda ICA butik runt om i Sverige.
Citera
2026-09-07, 23:13
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
"Många" butiker är ju med i "Too Good To Go", ex mina lokala bagerier, Lidl, Coop etc, riktigt bra deals ibland, har dock aldrig sett en enda ICA butik runt om i Sverige.
Aha där ser man. Handlar nästan bara på en ICA butik så det är väl därför jag aldrig hört talas om det tidigare. Tråkigt, hoppas det ändras i framtiden.
Citera
2026-09-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Aha där ser man. Handlar nästan bara på en ICA butik så det är väl därför jag aldrig hört talas om det tidigare. Tråkigt, hoppas det ändras i framtiden.

Eller jag har faktiskt sett ett par ICA men det är typ 10-20% jämfört med övriga... Gillar du bröd så ta dig till en Lidl tidigt på morgonen så kan du få en påse med ett par limpor för 15? kr..
Citera
2026-09-08, 21:31
Medlem
En av Lidlaffärerna härikring (men inte de övriga) brukar ha halva priset på butiksbakat bröd sista timmen innan stängning. Coop Forum hade det förr men jag tror de har slutat med det nu. Ingen större saknad, det var sällan man hittade nåt butiksbakat bröd man ville köpa där.
Willys har ofta halva priset på gårdagens butiksbakade bröd samt annat bröd med kort datum, ibland flera dagar kvar till bästföre.

Förr hade en dumpstrande bekant tumme med en Icahandlare, ibland kunde det dyka upp flera säckar med gammalt bröd, då blev det full aktivitet med att sortera bort sånt som verkligen var dåligt eller mögligt och sen frysa in resten i mån av utrymme. Men nu levererar den där handlaren tydligen allt gammalt bröd till en grisbonde.
Och närmaste Icahandlaren här tar hutlöst betalt för små påsar med gammalt bröd som han säljer till gamla tanter som matar småfåglar eller rådjur med det.

När jag måste slänga mat så beror det ofta på att maten har blivit bortglömd - t ex blev kvar hemma när jag åkte till stugan och sen vid återkomsten gömde sig bakom något annat. Eller att ett storkok som var planerat att räcka till middag flera dagar i rad aldrig gick åt, t ex att man blev utbjuden på mat ett par dagar eller blev akut tvungen att åka bort på jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in