2026-09-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkajen
Personligen har kompisrelationer med det motsatta könet bara fungerat när man ej känner någon attraktion till personen. Om man klickar så pass bra med personen att man vill umgås och vara vänner och samtidigt blir attraherad då är det nästa naturliga steget att försöka bli partners.

Helt sant och därför är det inga problem att ha vänner av det motsatta könet. Så länge attraktionen inte ställer till det.
Citera
2026-09-07, 20:03
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojkpojk12345
Fattar inte resonemanget att man inte kan ha kompisar av motsatt kön och umgås med dem utan sin partner. Givetvis kan man det. Ni som inte tycker det - hur ställer ni er till om er partner har en arbetskamrat av motsatt kön som hon/ han arbetar tight med?

Jag tror att en stor del av irritationen baserar sig på ett missförstånd.

Jag tror inte att den typen av vänskap som åsyftas av ”grabbarna” är av typen du och din arbetskamrat. De syftar mer troligt på den typen av vänskap som innebär att du och vännen åker iväg på en weekendresa på tu man hand.
Citera
2026-09-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Nej, det är ju jättekonstigt. Måste ju vara folk som är i väldigt könsuppdelade yrken eller nåt? 😅

Poliser jobbar väldigt tätt i par, kan vara olika kön. Men jag erkänner att det inte är jättekul när maken 45 år lunchar med sin singelkollega 35 år på tu man hand. Men vad ska man göra?
Citera
2026-09-07, 20:44
Medlem
Har Urban transplanterat könshår till hakan för att få skägg? Ser helt sjuk ut. Skäggagam typ med hans konstiga ögon.
Citera
2026-09-07, 20:45
Medlem
Isefises avatar
Ahhh...🙄 😖🥱 så tröttsamt...år 2026. En barndomsvän oavsett kön. Min brorsas fästmö. En superbra vän på jobbet. En kul kompis med samma musiksmak i vännergänget. Så om jag är, singel/knullkompis/särbo/sambo/i datestadiet eller förlovad eller gift vad som.....vänner är viktiga. Oavsett pillesnopp eller snippa. Frihet under ansvar... Den jag älskar( i ett partnerskap) och vill vara med, behöver jag uppskatta, tillåta, och respektfullt ge mitt förtroende till att umgås med vem den vill. Det ena utesluter inte det andra...berikande tillåtande trygga förhållanden ser/känner inga hot från sin partners tjej/kill vänner. Punkt.
Citera
2026-09-07, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123vegokorv
Kom hit enbart för att säga att de verkligen gjorde fel mot Helena. Varför satte de ihop henne med den där urtvättade grabben?
Han har noll charm, verkar inte vara kul alls och det där linnet 😒

Experterna did her dirty, hon förtjänade en bättre matchning.

Helena är så jäkla vacker, classy och verkar ha en fin, varm personlighet.

Vad fan har sassan på sig???? Allt annat än classy , och vad i helvete har han för frisyr????
Senast redigerad av tenstas-golfkung 2026-09-07 kl. 21:05.
Citera
2026-09-07, 21:05
Medlem
Litar man på varandra så är man fri, då finns inga oroliga tankar och då behöver man inte bekymra sig det minsta även om attraktion finns.

Om attraktionen är större till någon annan än ens partner så har man fel partner och då ska man göra slut. Att för all framtid förbjuda ens partner från att ha vänner som ett försök att förhindra att attraktionen till någon annan blir större är helt sjukt. Man kan omöjligt låsa fast sig vid någon så för även om man inte har några vänner så kan kärleken dö ut och vad händer då?

Vad händer om kärleken tar slut trots att de har förbjudit partnern från att ha vänner? Ska de fortsätta vara kvar i en tragisk bitter sexlös relation utan kärlek bara för att det var överenskommelsen?

Det är ett kontrollbehov som beror på osäkerhet och rädsla för att bli dumpad och de tror att de kommer att kunna behålla partnern även om kärleken dör, och vissa verkar vara såna kuvade våp att de går med på det, men jag har svårt att tro att Belinda skulle ställa upp på att stanna kvar när hennes känslor dör, trots att det ”ingår i kontraktet.”

Dessa machomän borde bli religiösa om de inte redan är det.
Citera
2026-09-07, 21:40
Medlem
cosmic_dancers avatar
Såc ett till klipp nu på ig. Urban vill inte att hans kvinna arbetar, då han tror sig vara bäst lämpad att vara den som jobbar, detta gör att hab vill ge henne mycket frihet Hans pengar ska dock inte helt och hållet även vara hennes. Så jag antar att han isf inte skulle spara åt henne eller att låta henne ha ett kort kopplat till ett gemensamt konto.

Börjar mer och mer tro att han är en skådis de plockat in enbart för att väcka reaktioner.
Citera
2026-09-07, 21:56
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet
Det känns inte jättepositivt att jag blir mer stimulerad av det här programmet än jag blir av filmer numera. ...
Ja, riktig spänning och drama på nivån att man inte tar sig för huvudet och tittar bort för att det är för galet.

Nästa avsnitt blir ju spännande.
Citera
2026-09-07, 21:58
Avstängd
Urban lär ju inte vara gift iaf.
Han har ingen ring på vänster hand i senaste GVFÖ eftersnacket...
Citera
2026-09-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Trodde inte det kunde bli så mycket värre efter Urbans monolog... Sen kom Max och tycker att man i princip enbart ska umgås med sin partner och ska man prompt umgås med andra ska det enbart vara med andra par.

Han är väl medveten om att otrohet kommer kunna ske oavsett. Har ens partner en vän sen 20 år tillbaka hade det förmodligen skett nånting för längesen om intresse fanns. Ska en bisexuell inte få ha några vänner alls då? Jag tänker lite såhär. Varken jag eller min eventuella partner kan omöjligt styra eller kontrollera om en vän till min partner får ett djupare intresse för honom. Jag kan däremot välja att lita på att han där och då tydligt markerar att intresset inte är besvarat. Samma sak givetvis om en manlig vän till mig skulle säga att han var kär i mig.

Hans resonemang blir bara värre o värre 🤣. Enbart umgås med andra par?! Både jag o min partner har singelvänner och dessa är jäkligt välkomna när vi anordnar grillkvällar eller gör saker på fritiden. Man måste vara så oerhört osäker som person om man måste umgås med endast andra par… jösses hur små världar lever folk i.
Citera
2026-09-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Såc ett till klipp nu på ig. Urban vill inte att hans kvinna arbetar, då han tror sig vara bäst lämpad att vara den som jobbar, detta gör att hab vill ge henne mycket frihet Hans pengar ska dock inte helt och hållet även vara hennes. Så jag antar att han isf inte skulle spara åt henne eller att låta henne ha ett kort kopplat till ett gemensamt konto.

Börjar mer och mer tro att han är en skådis de plockat in enbart för att väcka reaktioner.

Vad fan gör han för nytta för henne då? 🤣 herregud, ska han köra det här ”mansrörelse-grejen” får han väl ändå löpa linan ut o dela hälften av all inkomst med henne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in