2026-08-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Nu lägger Joakim ut en story där han visar ekonomisk information gällande Jocke & Jonna AB. Varför håller han på så här och varför blir han triggad när någon påstått att han är fattig?

Varför är han så oerhört beroende av vad andra tycker? Räcker det inte med att han själv vet hur mycket/lite pengar han har? Tror han att folk ska tycka bättre om honom om han visar upp företagets ekonomi? I nästa inlägg hånar han folk (som vanligt).

Personligen tror jag inte att företaget går dåligt eknomiskt eller att Joakim och Jonna har det dåligt ställt, men Joakim verkar försöka framstå som att han är rik, och det är han verkligen inte. Sen är väl detta ett typiskt WT-beteende, för de som är rika på riktigt beter sig inte som Joakim gör. WT som får pengar beter sig som Joakim gör (och har gjort hela tiden) och denna WT-stämpel går inte att tvätta bort hur mycket pengar eller framgång han har (gäller naturligtvis också Jonna).

Och varför går han ut med detta just nu, det är väl ett tag sedan någon skrev här på FB om hans ekonomi eller är det jag som har missat något?

Stora bolag kontrollerar garanterat inte svenska influencers själva, men får de in ett tips så reagerar troligtvis deras jurister. Jocke & Jonna AB är inte direkt något litet hobbyföretag, de omsätter över 20 miljoner och Joakim skryter just nu om att de har 21 miljoner som är investerade.

Internationella jättar ser att det finns pengar att hämta där och chansen att Jocke & Jonna AB förmodligen tvingas betala, för att slippa en rättsprocess, är ju därmed större.

Om de blir kontaktade eller ej kommer aldrig bli offentligt, kolla bara på IDTV (ägare av konceptet "The Traitors"), Joakim och Nintetone är tysta som små möss när det gäller 'Mördarna*. Joakim själv skickar sin lilla "fickpojke" Anjo att informera om att 'Mördarna' kommer sändas till höster, något som troligtvis aldrig kommer ske om inte han inte kan köpa rättigheterna till konceptet.

Om man måste sälja av aktier för att få tag i pengar för att betala Julias Mammas hotellvistelse, då blir det ju frågetecken. Varför skulle han betala den? Svar kommer snart. Varför betalade han inte bara med kreditkortet, eller har han inget? Eller med cash? Va fan händer med Lundells privata ekonomi? Hyr hus och låter företaget leasa bilar, något är ju inte riktigt som han vill ge sken av
Citera
2026-08-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Om man måste sälja av aktier för att få tag i pengar för att betala Julias Mammas hotellvistelse, då blir det ju frågetecken. Varför skulle han betala den? Svar kommer snart. Varför betalade han inte bara med kreditkortet, eller har han inget? Eller med cash? Va fan händer med Lundells privata ekonomi? Hyr hus och låter företaget leasa bilar, något är ju inte riktigt som han vill ge sken av

En hypotetisk tanke;
Tänk om den blonderade mytomanen ”hittat på” hela det här Chrippa-dramat, för att fokusförflytta från något han inte vill ska komma fram om honom själv.
Hela dramat är ju skrivet som ett manus i Jockibois skadade hjärna. Men vad vet jag ?
Citera
2026-08-19, 17:57
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupiter7301
En hypotetisk tanke;
Tänk om den blonderade mytomanen ”hittat på” hela det här Chrippa-dramat, för att fokusförflytta från något han inte vill ska komma fram om honom själv.
Hela dramat är ju skrivet som ett manus i Jockibois skadade hjärna. Men vad vet jag ?
Allt som händer kring Jockibois liv är väl skrivet som ett manus?
Citera
2026-08-19, 17:59
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:

Vad är detta?
Citera
2026-08-19, 21:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Var kommer den uppgiften ifrån?
Citera
2026-08-19, 22:17
Medlem
Men det här var ju rart! Här går man in på TikTok en stund på kvällen och vem fan får man inte rätt i nyllet om inte den blonderade mytomanen som klippt ut en bit av Cluees video, kapat precis innan kritiken kommer och sedan tjuter han och bölar om att han kanske hade fel på datum, men HUUUUR kan Cluee hänga upp sig på det?!?!

Det var ju bara lilla DATUMET som var fel. . . (Inte att han lyfte att R hade cancer för att få röster). . .

Som väl är var kommentarerna väldigt varierande till och med bland hans egna följare.
Citera
2026-08-19, 22:55
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Men det här var ju rart! Här går man in på TikTok en stund på kvällen och vem fan får man inte rätt i nyllet om inte den blonderade mytomanen som klippt ut en bit av Cluees video, kapat precis innan kritiken kommer och sedan tjuter han och bölar om att han kanske hade fel på datum, men HUUUUR kan Cluee hänga upp sig på det?!?!

Det var ju bara lilla DATUMET som var fel. . . (Inte att han lyfte att R hade cancer för att få röster). . .

Som väl är var kommentarerna väldigt varierande till och med bland hans egna följare.
Är så fruktansvärt trött på att hans sönderopererade ansikte dyker upp överallt…
Bara för det tänker jag rösta i det där satans Kristallen, problemet är bara att jag inte vet vilka många av kandidaterna är så valde bara nån random, förutom manliga programledare där Messiah givetvis fick rösten!

Roligt när Jocki ska spela att han är ”förtvivlad” och ”gråter”, ser mer ut som att han inte skitit på två veckor…

Citera
2026-08-19, 23:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Det är ju också så att han återigen ljuger. Jag sparat vad han la ut... Han nämnde inga "svåra smärtor" för Roine... Han bölade om att han tagit farväl, hur synd det var om honom själv som "suck" hade det så svårt och gjorde reklam för "Kurragömma" .. buhu buhu synd om Böliboi ..
Citera
2026-08-19, 23:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Är så fruktansvärt trött på att hans sönderopererade ansikte dyker upp överallt…
Bara för det tänker jag rösta i det där satans Kristallen, problemet är bara att jag inte vet vilka många av kandidaterna är så valde bara nån random, förutom manliga programledare där Messiah givetvis fick rösten!

Roligt när Jocki ska spela att han är ”förtvivlad” och ”gråter”, ser mer ut som att han inte skitit på två veckor…

Han har nog fullt sannolikt svårare att skita än att gråta i alla fall .. för om en människa sket lika ofta som han bölar så hade den skitit ihjäl sig ..
Citera
2026-08-20, 01:21
Medlem
Citat:

Varför blir han upprörd över att det för en gångs skull blir uppmärksammat att han ljugit om något som borde vara heligt?

R blev indragen av Joakim. Han postade om honom på hans offentliga konton för att mjölka sympatier och ertappats med att ljuga om att R var död långt innan han gick bort. Han bor en timmes bilresa från Margot och R och ändå har han inte bemödat sig att besöka dom på flera månader. Han åkte dit, tog foton han använde i sociala medier för att dödförklara en livs levande farbror för clout, sympatier och som damage control. Att dela med sig av en persons allvarliga sjukdom, foton på allvarligt sjuka människor och dödsfall i direkt anslutning till dödsfallet basunerar man inte ut till "3,2" miljoner följare. Han ljög om och profiterade på Margot och Rs tragedi, det är vad folk vänder sig mot. Han gjorde det morfaderns död och nu med Rs död.

Allt Jocke gjort som en gång har fungerat för att ge honom sympatier, publicitet eller pengar, gör han om igen. Vem blir nästa person vars död han ljuger om och mjölkar? Varför ljög Joakim Lundell om sin morfars död och nu Rs död, det är vad alla vill ha svar på.

Det här har Joakim sagt och skrivit om morfaderns död:
  1. Jocke försökte ta sitt liv genom överdos av tabletter när han fick reda på att morfadern dött
  2. Han fördes med ambulans till Motala lasarett, magpumpades och fick dricka aktivt kol
  3. Där fick han ta farväl av sin morfar som låg kvar i väntan på begravning på samma sjukhus
  4. Mamman och Chrippa kontaktades, men ingen av dom kom och besökte honom
Och varför jag tycker att det är klandervärt att säga det är för att det inte är sant.

Från samma intervju:
"För jag har ju papper liksom, det är ju inte bara min barndom jag har papper på. Jag har ju alla journaler liksom på mina sjukhusbesök och liksom Vuxenpsyk och allting."
https://www.tv4play.se/klipp/f208079862e7f9645663/video-oppnar-upp-om-sjalvmordsforsoket-ingen-i-familjen-kom-till-sjukhuset

Jag som stolt kritiker, utmanar dig Jocke. Visa upp sjukhusjournalen från "självmordsförsöket". Det kommer du aldrig kunna göra för du är mytoman som skor dig på att riva upp sår hos sörjande människor genom att ljuga om händelser som är traumatiska för andra personer än dig.

*viftar med telefonen*
Jag har bevis för att du ljuger.

Jocke har aldrig tyckt om R och han har ljugit om att han "varit obehaglig" och "psykiskt och psykiskt misshandlat" Jocke och efter hans bortgång klarar han inte ens av att låta honom vila i frid. Skämmes Jocke, skämmes Anjo.
Senast redigerad av Pallal 2026-08-20 kl. 02:10.
Citera
2026-08-20, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Allt som händer kring Jockibois liv är väl skrivet som ett manus?

TRUEE! Jockiboi är lättkränkt och avundsjuk på att Chrippa vann Linneas ❤️, och att han valde bort sin relation till sin mytoman till halvbror.
Tänk att vara så full av hat och hämndlystnad som påsögat faktiskt är.

Att sjunka så lågt som han PÅSÖGAT gör, är bara ett tecken på att det är dom som är rädda.
Han och hans soldater skriver i ren desperation i Chrippas tråd. Så patetiskt!

Nu när Operation Cobra inleds den 23 augusti får alla hatare själva se vad det är för människa Jockiboi är. + fler men de hör inte hemma i denna tråd.

Premiär samma dag som den där patetiska ”Löftesförnyelsen”.
Vilken trevlig bröllopsgåva från Skilleras och Medvikt. Hahahahahahahaha 🐍🐍🐍
Senast redigerad av Jupiter7301 2026-08-20 kl. 06:25.
Citera
2026-08-20, 07:34
Bannlyst
Ännu en video med "ensamma på" Det ska stå betald samarbete med, jockiboi bryter lagbrott mot Youtube och blivit fälld av konsumentverket. Varför tror ni dom vägrar uppge betalt samarbete när dom gör "content" på olika ställen dom har för sig själva?

På Skara Sommarland filmar dom 40 min, man ser inga andra barn. Bara vuxet sällskap. Får inte barnen ens vara med deras vänner, deras familjer, deras barn?

Man märker och ser Lionell och Lunabell ligger efter i utvecklingen om man jämför Pontus Lisens tvillingdöttrar och son

Lionell är snart 6 år, pratar med sprucken hes röst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in