2026-09-07, 15:09
Medlem
Desto mer man läser i den här tråden, desto tydligare blir det. Och ja, mycket har redan sagts, men jag blir så jävla provocerad av den här människan.

H. framstår som en otroligt tråkig person, och det är helt orimligt för mig hur hon har kunnat tjäna de summorna pengar på den skit hon producerar.

Hon började med Instagram under sin IVF-resa, men borde uppenbarligen ha lagt ner den delen av sitt liv på Instagram när Lars föddes.

Har H. inga vänner överhuvudtaget som har barn? Träffar de inga andra barn alls? Öppna förskolan? Lekplatser? Varför visar hon typ aldrig när de lagar mat tillsammans, bakar, pysslar eller leker? Vad tyckte Lars om sin lekstuga? Vad tycker hon om att göra? Vad är hon intresserad av? Helt vanliga saker som händer när man har barn i den åldern och som andra föräldrar faktiskt kan relatera till.

Av det H. själv visar så känns deras liv otroligt isolerat. Lars är fortfarande så liten att hon förmodligen inte förstår det, men det kommer ju inte vara så länge till. Snart kommer hon också vilja ha kompisar, bli bjuden på kalas och göra saker med andra barn.

ALLT är tamejfan inte sjukdomar och elände.

Och sköldkörtelproblem är inte något unikt som bara drabbat H. En halv miljon människor lever med sköldkörtelsjukdom. Ska man lägga ut provsvar och prata om sina värden inför hur många människor som helst kan det ju åtminstone vara bra att själv ha koll på vad värdena faktiskt betyder.

Och hela historien med hennes blödningar gör mig fullständigt tokig. Att sitta och bestämma vilka organ man vill att vården ska plocka ut är för fan helt sjukt. Det är en stor operation, inte något man sitter hemma och beställer efter eget tycke.

Och om man nu har så STORA problem med sina blödningar som H. säger att hon har, varför tar man då inte emot den hjälp som faktiskt erbjuds? Hon har ju själv berättat att hon tackat nej till det ena efter det andra. Det enda hon verkar fortsätta med är de där jävla tabletterna som uppenbarligen inte hjälper.

Men det jag stör mig allra mest på är ändå att det inte räcker med att prata om sina egna sjukdomar och besvär precis hela tiden, utan hon outar även Lars besvär som om det vore något för alla andra att veta. Det är ett litet barns privata saker som hon själv inte har valt att dela med hela internet. Kränkande!

Jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet, men avslutar med Håret, det jävla håret…
Citera
2026-09-07, 15:20
Medlem
dekadentens avatar
Kan ju flika in att anledningen till att L vaknar mitt i natten och inte somnar om kan vara för att hon är understimulerad och inte blir trött på dagarna. Märker stor skillnad på sömnen när vi varit på badhus eller kalas, eller bara på förskolan vs efter en lugn dag hemma.

Hade mina föräldrar belönat mig med en film i den åldern för att jag vaknade mitt i natten så hade jag iförsig fortsatt med det 🙃 oavsett trötthet.
Citera
2026-09-07, 15:21
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Objektiv-ish
Desto mer man läser i den här tråden, desto tydligare blir det. Och ja, mycket har redan sagts, men jag blir så jävla provocerad av den här människan.

H. framstår som en otroligt tråkig person, och det är helt orimligt för mig hur hon har kunnat tjäna de summorna pengar på den skit hon producerar.

Hon började med Instagram under sin IVF-resa, men borde uppenbarligen ha lagt ner den delen av sitt liv på Instagram när Lars föddes.

Har H. inga vänner överhuvudtaget som har barn? Träffar de inga andra barn alls? Öppna förskolan? Lekplatser? Varför visar hon typ aldrig när de lagar mat tillsammans, bakar, pysslar eller leker? Vad tyckte Lars om sin lekstuga? Vad tycker hon om att göra? Vad är hon intresserad av? Helt vanliga saker som händer när man har barn i den åldern och som andra föräldrar faktiskt kan relatera till.

Av det H. själv visar så känns deras liv otroligt isolerat. Lars är fortfarande så liten att hon förmodligen inte förstår det, men det kommer ju inte vara så länge till. Snart kommer hon också vilja ha kompisar, bli bjuden på kalas och göra saker med andra barn.

ALLT är tamejfan inte sjukdomar och elände.

Och sköldkörtelproblem är inte något unikt som bara drabbat H. En halv miljon människor lever med sköldkörtelsjukdom. Ska man lägga ut provsvar och prata om sina värden inför hur många människor som helst kan det ju åtminstone vara bra att själv ha koll på vad värdena faktiskt betyder.

Och hela historien med hennes blödningar gör mig fullständigt tokig. Att sitta och bestämma vilka organ man vill att vården ska plocka ut är för fan helt sjukt. Det är en stor operation, inte något man sitter hemma och beställer efter eget tycke.

Och om man nu har så STORA problem med sina blödningar som H. säger att hon har, varför tar man då inte emot den hjälp som faktiskt erbjuds? Hon har ju själv berättat att hon tackat nej till det ena efter det andra. Det enda hon verkar fortsätta med är de där jävla tabletterna som uppenbarligen inte hjälper.

Men det jag stör mig allra mest på är ändå att det inte räcker med att prata om sina egna sjukdomar och besvär precis hela tiden, utan hon outar även Lars besvär som om det vore något för alla andra att veta. Det är ett litet barns privata saker som hon själv inte har valt att dela med hela internet. Kränkande!

Jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet, men avslutar med Håret, det jävla håret…

Om inte kebab är hemma när det vankas barnkalas kommer Hanna säga att Larsa ska gå och sen just som dom är på väg att dra så kommer hon ställa in, så som hon alltid gör, med allt.

Tabletterna fortsätter hon med för att dom gör henne sjuk och det gillar hon.
Citera
2026-09-07, 15:35
Medlem
Att kebaben inte reagerar är för mig en gåta. Han borde i första hand se till att Laras integritet skyddas. Men sen hade jag också skämt om Hanna var min sambo.
Citera
2026-09-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moamoa
SL la ut inlägg om hpv vaccinet, hannis hänger på.
Hennes frågor kan hon googla sig fram till. Och det förvånar mig väldigt att hon inte har kvar pappret från vårdeen för jag kan tänka mig att hon har ett medicinskt arkivskåp hemma.
Citera
2026-09-07, 15:42
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
https://imgur.com/a/71WXklY

Hanna följer SLs renovering, undrar om hon lär sig nånting 😂
Citera
2026-09-07, 16:13
Medlem
Har så svårt att förstå mig på henne? Hon KAN väl inte ha missat att det är big no-no att slå på film när barnet inte vill somna om mitt i natten? Lägger hon ut det bara för att provocera för att få igång FB och dra trafik till sin insta för att fler ska klicka på någon adlink ikväll? Eller vad är syftet???
Citera
2026-09-07, 16:37
Medlem
Försöker hon relatera till andra föräldrar när hon lägger ut att de sitter och tittar på Pippi mitt i natten? Jag har faktiskt aldrig hört någon göra något så korkat.

Min dotter sov också jättedåligt i natt, men jag hade mitt första seminarium på högskolan klockan 8, så det var bara att pallra sig dit, hur trött man än var. Hanna kan ju åtminstone ta det lugnt idag. Och inte ens håret orkar hon borsta? Eller försöker hon bara göra sig rolig?

Sen alla dessa ursäkter om hur dåligt hon mår och att hon därför inte ens verka klara av en ynka 7,5-poängskurs på distans. Vilken fantastisk förebild för sitt barn.

Det finns människor som är betydligt sjukare och ändå lyckas jobba och få vardagen att fungera. Men såklart är det alltid mest synd om Hanna.

Och det är just det som jag tror är hennes största problem, hon har på tok för mycket tid att sitta och överanalysera sina egna ”problem”. Ut och gör något meningsfullt med livet, få lite annat att fokusera på, så kanske inte varenda liten motgång behöver bli en livskris.
Citera
2026-09-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Att kebaben inte reagerar är för mig en gåta. Han borde i första hand se till att Laras integritet skyddas. Men sen hade jag också skämt om Hanna var min sambo.
Det finns väl en anledning till att de är ihop, han är säkert en latmask av rang.
Citera
2026-09-07, 17:37
Medlem
FruKrokodils avatar
Ett tips Hanna- lägger du Lars kl 15:30 för natten så kommer Lars vakna runt 12 timmar senare, både hungrig och pigg.
Det är jätteskönt att ha lediga barnfria kvällar för din del men det är inte värt det.

Sen de har "tokiga" bilderna- du får ingen att skratta utan du ser enbart ut som en idiot. Skäms du för ditt utseende- lägg inte upp närbilder på ditt ansikte, för ingen är intresserad.
Citera
2026-09-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
https://imgur.com/a/71WXklY

Hanna följer SLs renovering, undrar om hon lär sig nånting 😂

SL har hunnit med mer i sitt hus på 2 dagar än vad H gjort på 2 år.
Citera
2026-09-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
SL har hunnit med mer i sitt hus på 2 dagar än vad H gjort på 2 år.

Och då har hon också 2 barn plus jobb som inte bara är "influenser"
Säger inte att SL är perfekt på något sett ( är ingen som är det ) men hon har ändå ett bra sett att göra samarbeten som känns genuina och blandar bra med vardagliga livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in