Citat:
Cissi Wallins hyckleri kring Joakim Lundell och dagens förhandling är anmärkningsvärt. I sina stories pratar hon om att rättsväsendet borde fokusera på brott mot kvinnor och barn, samtidigt som hon gör reklam för något feministiskt projekt hon startat. I nästa stund poserar hon i matchande t-shirt med Axel Öhman och stöttar Medviktmot Jocke i yttrandefrihetens namn.
Medvikt och Axel är alltså samma personer som systematiskt gett sig på Julia - en kvinna med en dokumenterad bakgrund av övergrepp och trauma - genom att kalla henne för diverse nedsättande ord och gjort allt de kunnat för att förstöra hennes rykte. Jag har skrivit det tusen gånger, och kommer fortsätta göra det: De har dessutom exponerat hennes dotter online. Att Cissi helt blundar för det och i stället väljer att backa upp och legitimera samma gäng visar att hennes feminism är väldigt selektiv.Jag personligen skulle inte klassa det som feminism. Cissi var på plats för att få gratis PR.
Man får tycka vad man vill om Jockes val att stämma folk för varumärkesintrång på t-shirts, men att försöka förvandla Medvikts drevande till en principiell frihetskamp bara för att det råkar slå mot Jocke håller liksom inte när man ser vilka man faktiskt står och hejar på.
Medvikt och Axel är alltså samma personer som systematiskt gett sig på Julia - en kvinna med en dokumenterad bakgrund av övergrepp och trauma - genom att kalla henne för diverse nedsättande ord och gjort allt de kunnat för att förstöra hennes rykte. Jag har skrivit det tusen gånger, och kommer fortsätta göra det: De har dessutom exponerat hennes dotter online. Att Cissi helt blundar för det och i stället väljer att backa upp och legitimera samma gäng visar att hennes feminism är väldigt selektiv.Jag personligen skulle inte klassa det som feminism. Cissi var på plats för att få gratis PR.
Man får tycka vad man vill om Jockes val att stämma folk för varumärkesintrång på t-shirts, men att försöka förvandla Medvikts drevande till en principiell frihetskamp bara för att det råkar slå mot Jocke håller liksom inte när man ser vilka man faktiskt står och hejar på.
Det är farligt att se världen i antingen svart eller vitt, det finns flera nyanser. Jocke och Julias "trauman" ger dom inte livstids frikort att bete sig hur som helst. En feminist kan säga att en kvinna uppför sig som skit, utan att frångå sina feministiska ideal. Följ Operation Kobra, alla tre delarna, och kanske, bara kanske, kommer du inse att det är något som gått grundligt helt jävla åt helvete i allt.

en vinst dvs! Han lyckades inte tysta kritiken med sina hot. Han blev bara fattigare. lol