2026-09-07, 15:42
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Så länge skatterna fortsätter neråt framförallt på arbete men även el och bränsle så är jag nöjd oavsett parti som är med och delar på makten!
Håller helt med, får bli en röst på MP, ett stabilt parti.
Citera
2026-09-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Det räcker med flashback för att se hur det är med "yttrandefrihet" i det här landet. "Yttrandefrihet på riktigt". Vilket självgott dravel.

Och du är feg helt enkelt. Feg och curlad i musutopin Sverige. Det är inte ett friskt samhälle det här hur mycket du än sminkar bajskorven.

Din toxiska optimsim SKA förlora. Du ska inte få komma undan med att få låtsas att musotopin Sverige är ett av världens bästa länder.

All skit du radade upp är något som ständigt tänjs på dessutom. Utav både vänsterregeringar, mittenregeringar och högerrergeringar.
Vilken hårding. Tänk vad du är tuff som vågar vara så radikal.
Det är inte töntigt, inte alls.
Problemet med flanar som dig är att ni tror det handlar om himmelriket vs helvetet. Der gör det inte.
Men en sund människa är livrädd för att ge makt till MP och V....
Det är en stor risk att slaget är förlorat om de får makt.
Förhoppningsvis begrundar pöbeln detta när det nu drar ihop sig.
Citera
2026-09-07, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sverige är extremt glesbefolkat så gillar du inte folk är det bara att flytta till Norrlands inland. Man kan hitta hus nästan gratis om man inte bryr sig om standard.

Svalbard verkar för övrigt vara helvetet på jorden. Becksvart och svinkallt större delen av året och isbjörnar överallt som kan döda dig.

Det är skillnad på möjlighet och vilja. Jag vill på så långt bort från er idioter som möjligt. Tro mig. Men det är inte möjligt för mig just nu.
Citera
2026-09-07, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FreeTheSweed
Vilken hårding. Tänk vad du är tuff som vågar vara så radikal.
Det är inte töntigt, inte alls.
Problemet med flanar som dig är att ni tror det handlar om himmelriket vs helvetet. Der gör det inte.
Men en sund människa är livrädd för att ge makt till MP och V....
Det är en stor risk att slaget är förlorat om de får makt.
Förhoppningsvis begrundar pöbeln detta när det nu drar ihop sig.

Och nu får jag kränkta högertroll på mig också. Dagen är härmed fulländad.

Det är du som inte vet vad nyanser är öht. Jag har funderat och begrunnat det här tragikomiska samhällets tillstånd hela mitt liv. Det här är inga lösryckta perspektiv och reflektioner jag. Du å andra sidan har väl glott på TV eller YouTube.
Citera
2026-09-07, 15:57
Medlem
Pruttars avatar
Felaktig mätning. Det är helt osannolikt att de går från 1,9% och har gjort i i flera år till att plötsligt en vecka innan valet vara över riksdagsspärren. L kommer åka ur riksdagen det vet alla normalbegåvade till och med
Citera
2026-09-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManZerManZour
Skulle tro att det är mer sannolikt att andra borgerliga uppger att de ska rösta på L för att få det att lyfta i mätningarna. Men, vem vet.
Tänker så också. Andra ska tro att de inte slänger bort en röst om de röstar på L, vilket de ändå gör.

Tror det är totalt kört för L - ända sen partiledaren kovände och stod och kramades. Vilket skämt.

L åker så det ryker… är min gissning.
Citera
2026-09-07, 16:02
Medlem
Glädjande. Mohamsson kommer få min röst, min frus röst, utöver det röster från åtminstone fyra personer jag känner. Skulle säga att man primärt röstar på henne, hon känns som en sympatisk människa som dessutom är höger.

Hoppas tidö kniper det.
Citera
2026-09-07, 16:09
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixtapa
Tänker så också. Andra ska tro att de inte slänger bort en röst om de röstar på L, vilket de ändå gör.

Tror det är totalt kört för L - ända sen partiledaren kovände och stod och kramades. Vilket skämt.

L åker så det ryker… är min gissning.
Både f.d vänsterväljare, osäkra´, samt främst S.Ds stödröster (Senaste veckan) har möjliggjort detta. (Innan M).

Den ända skitstövel i L, Johan Britz, hoppas jag att de övriga Tidö partierna kräver hans avgång, oavkortat!

Sen borde Tidö ge besked om hur de tänker göra med Socialförsäkringarna: A-kassa, föräldraförsäkring, sjukförsäkring o.s.v.

Kommer de läggas ner helt???
Senast redigerad av Henselon 2026-09-07 kl. 16:15.
Citera
2026-09-07, 16:15
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Simona (L) har gjort det nära nog omöjliga. Maximal respekt. Ge tjejen support.
Detta har absolut ingenting att göra med partiledaren eller ens partiets politik utan handlar uteslutande om taktikröstande M- och KD-väljare. Du hade kunnat kasta in en nedpissad alkis som partiledare för L och stödet skulle varit samma som idag.
Citera
2026-09-07, 16:35
Medlem
Ni som röstar L röstar för zionism och israeliskt inflytande i Sverige! Gäller för övrigt hela Tidö, kolla bara på SD-aren som kysste en bosättares skor...
Citera
2026-09-07, 16:37
Medlem
Om Liberalerna kommer in så blir valet väldigt jämnt. Om Markus Allard samtidigt kommer in, kan han mycket väl bli vågmästare. Händer detta försvinner alla mina tvivel på att vi lever i en simulation...
Citera
2026-09-07, 16:38
Medlem
cookieboys avatar
Blir ett spännande val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in