2026-09-07, 14:38
Avstängd
Monerokungens avatar
Jag frågar frågan på respektfullt sätt.

Jag pratar inte om Hash, cannabis.

Utan lite tyngre droger, E , MDMA , Kokain, Amfetamin, OSV!

Hur vet du att det inte är utblandat med fentayl eller annat giftigt skit?

Hur känns det när man köper pulver från någon person första gången! Och sen drar upp det i näsan? Kommer inte dom tankarna då? Du lägger ditt liv i någon annans händer!

Är ens liv bara värt ett rus?

Jag ställer frågan till dig som tog drogen dom första gångerna!

Frågan är inte till dig som är eller var djupt nere i det. Jag förstår på ett annat sätt här.

Från mitt perspektiv som aldrig provat en drog. Även om jag hade velat testa för skojs skull, så har jag aldrig gjort det. Mina vänner tog upp Kokain , MDMA osv, Och då kom dom tankarna! Hur fan vet jag vad det är utblandat med?
Citera
2026-09-07, 14:43
Medlem
Det vet man knappast och det är väl som regel oftare utblandat mox än helt ren skit faktiskt.

Själv inte tagit något på över tio års tid, och ångrar det inte alls.
Citera
2026-09-07, 16:00
Medlem
Hexmesters avatar
Har bara köpt pulver och tabletter utav folk jag har känt sedan skoltiden. Litar på dom.

8/10 gånger har även tabletterna varit kvar i sina kartor vilket gör att man inte nojar sig över det.
Citera
2026-09-07, 16:02
Medlem
jakirosmothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexmester
Har bara köpt pulver och tabletter utav folk jag har känt sedan skoltiden. Litar på dom.

8/10 gånger har även tabletterna varit kvar i sina kartor vilket gör att man inte nojar sig över det.

Behöver ju inte vara äkta bara för att det är i blister, just sayin.

TS:
Det mesta är bankat, oftast med ofarliga saker. Man kan ju fråga de som testat varan.

Man märker ju om t.ex. tjack är bankat med t.ex. koffein.
Senast redigerad av jakirosmother 2026-09-07 kl. 16:05.
Citera
2026-09-07, 16:07
Medlem
Det finns ju reagenskit man kan använda för att testa vad det är man köpt. T.ex. erlich, marquis, liebermann osv.
Senast redigerad av kalmanukko 2026-09-07 kl. 16:15.
Citera
2026-09-07, 16:23
Medlem
Stark-Senaps avatar
Ännu har varken mina drinks jag lämnat utan uppsikt eller mitt knark jag köpt av tveksamma varit spetsat.

Men jag har inte gett upp! Hoppet är det sista som överger människan.
Citera
2026-09-07, 16:27
Medlem
runkstrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother

TS:
Det mesta är bankat, oftast med ofarliga saker. Man kan ju fråga de som testat varan.

Du märker om det är koffein i skiten?
Då måste det vara riktigt dåliga grejer du får tag på! 😀
On.t: Jag har testat allt du känner till, och lite till.
Pundade i över 20 år. Mest tjack.
Har inte rört skiten sedan innan covid nu..
Injecerade dygnet runt i typ q
10år.
Summa summarum. Kroppen tål bra mycket mer än vad man kan tro.
Visst, om du får i dig fentanyl så är det rätt så kört.
Men här i Sverige så är den risken minimal
Citera
2026-09-07, 17:35
Medlem
Finns testkit, vet du vad du stoppar i dig så vet du också risken.
Citera
2026-09-07, 17:46
Medlem
jakirosmothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkstrumpa
Du märker om det är koffein i skiten?
Då måste det vara riktigt dåliga grejer du får tag på! 😀
On.t: Jag har testat allt du känner till, och lite till.
Pundade i över 20 år. Mest tjack.
Har inte rört skiten sedan innan covid nu..
Injecerade dygnet runt i typ q
10år.
Summa summarum. Kroppen tål bra mycket mer än vad man kan tro.
Visst, om du får i dig fentanyl så är det rätt så kört.
Men här i Sverige så är den risken minimal

drog det som ett exempel
Citera
2026-09-07, 17:50
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Jag frågar frågan på respektfullt sätt.

Jag pratar inte om Hash, cannabis.

Utan lite tyngre droger, E , MDMA , Kokain, Amfetamin, OSV!

Hur vet du att det inte är utblandat med fentayl eller annat giftigt skit?

Hur känns det när man köper pulver från någon person första gången! Och sen drar upp det i näsan? Kommer inte dom tankarna då? Du lägger ditt liv i någon annans händer!

Är ens liv bara värt ett rus?

Jag ställer frågan till dig som tog drogen dom första gångerna!

Frågan är inte till dig som är eller var djupt nere i det. Jag förstår på ett annat sätt här.

Från mitt perspektiv som aldrig provat en drog. Även om jag hade velat testa för skojs skull, så har jag aldrig gjort det. Mina vänner tog upp Kokain , MDMA osv, Och då kom dom tankarna! Hur fan vet jag vad det är utblandat med?

Testade för Fentanyl. Inte alla tabletter men en i varje inköp.
Citera
2026-09-07, 18:29
Medlem
Hexmesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother

TS:

Det är sant, bra att du skrev det så andra kan läsa vad jag glömde!
Citera
2026-09-07, 19:05
Medlem
surfacings avatar
"Test-kit" haha. Man är snorfull på en skitig krogtoalett någonstans ute i vimlet och ska bli bjuden på en lina. Hur många står i realiteten och fipplar med något sådant? Det där händer ju liksom inte.

Ja det är säkert farligare att hålla på nu än vad det en gång har varit. Sedan är väl de flesta relativt unga när man testar någonting hårdare vid första gången. Men man resonerar inte riktigt så - Då är man nyfiken, naiv och odödlig etc.

Sedan beror det väl lite på vad man gör också. Med alkohol kan du spy och gå och sova. Kokain går över snabbt. Fast tar man exempelvis Ecstasy eller LSD? Det sitter i länge och hårt, så man kan ju inte bara kliva av "åkturen", om eller när, det börjar bli för jobbigt - Då är det bara att glatt åka vidare oavsett vad.

I viss mån tror jag att det är nyttigt för självutvecklingen att testa gränser och ta risker. Man blir bättre på att bedöma olika saker och ting i största allmänhet. Men vissa människor har inte alls det där i sig, typ inkännande och förstående. Det svårt att sätta fingret på. Jag ser dock att de kommer sannolikt aldrig att lära sig så länge de lever - Individerna som råkar illa ut i min erfarenhet.

I mitt fall så festknarkade jag ibland, från tillfälle till tillfälle. Pö om pö. Hann testa det mesta. Jag bestämde mig tidigt, att jag ska fan aldrig bli fast i något jävla skit - Jag visste innerst inne att det skulle bli min undergång. Men yada yada, så tänker väl alla? Kanske var det så att jag faktiskt hade den rätta karaktären. Preparaten var eller blev aldrig mitt beroende. Det var snarare livsstilen. Rock n' roll. Ur askan i elden.

Jag var rädd för typ sprutor, opiater och benzo. Alla människor är rädda - Oavsett vad folk säger. Det är en jävla skillnad på att vara tuff och att vara modig. De som inte är "rädda" har något annat fel i huvudet eller är endast väldigt korkade. Redan som barn förstod man ju och kunde nästan se trasiga människor på tunnelbanan och uppfatta ungefär vad de hade tagit samt vad det gör.

Hur går folk från att röka hasch till att injecera heroin? Jag tror "övergången" egentligen är väldigt naturlig för de som fastnar och "håller på". Kanske någon polare till en polare har rökheroin. Du röker, bygger upp en hög tolerans fort. Du vill tillbaka till "kicken". Plötsligt råkar du sitta bredvid någon som vet hur man injicerar. Där och då blir alting inte lika tabu och främmande längre.

Lev livet. Våga testa. Fast lita på magkänslan och gör ingenting du inte vill göra. Livet handlar om att må bra, att både du och människorna du har runt dig, mår bra. Allt det där andra är bara en illusion - Deklarera, jobba, vika tvätt eller åka på mataffären etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in