2026-09-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapayaCubana
Detta är verkligen insideriformation och Stureplan tackar dig för inlägget.

Kan du avslöja något mer om din informant som övertygar oss om att han är trovärdig? Du måste erkänna att det är långsökt att en informant skulle lyckas träffa en framgångsrik svensk finansman på La Condesa och sedan glömma bort det i ett helt år innan han gav sig till känna via ett anonymt flashbackkonto. Ge oss originaltexten så att vi kan göra en AI-analys på den?
Jag tror att detta stämmer. Förmodligen satt informanten oxå inspärrad för grövre brottslighet, och visste inte hur framträdande mötesbokaren är i sverige. Sedan när pusselbitarna börjar falla så kunde också minnet börja jobba. detta är första riktiga bevisen vi fått
Citera
2026-09-02, 22:03
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provcyklar1
Jag är en person med nära koppling till Andreas.

Andreas befann sig på Kuba under en svår period i landets historia.

Opportunistiska krafter, drivna av girighet och lögner, har utsatt honom för en svår och orättvis situation.

Andreas mår efter omständigheterna bra. Vi är många som jobbar på att hjälpa honom.

På grund av läget i landet tar allt mycket lång tid.

Jag kommer inte att kommentera ytterligare.

Handlargolvet tackar för ditt värdefulla inlägg men det väcker mer frågor än vad det ger svar. Vad är finansmannen egentligen anklagad för?
Citera
2026-09-02, 22:09
Medlem
Ding ding ding!

Kan vi alla pausa nu och fira att Sabozys skrivit över ett hundra (oftast felstavade) inlägg om denna Andreas på Flashback sedan våren 2026? Detta är en man med tydliga prioriteringar i livet, helt klart!

Jag hade firat vid 100e inlägget, men eftersom att han inte bara har svårt för grammatik och meningsuppbyggnader, utan även att svara på flera inlägg i ett så får vi nöja oss med det 102e inlägget.

Dela gärna era favoritstunder med Sabozys. Mitt är nog när han påstod att lägenheter i centrala Stockholm går för max 100tkr / kvm. Det var riktigt kul!
Senast redigerad av trettonaktiernaim 2026-09-02 kl. 22:12.
Citera
2026-09-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapayaCubana
Detta är verkligen insideriformation och Stureplan tackar dig för inlägget.

Kan du avslöja något mer om din informant som övertygar oss om att han är trovärdig? Du måste erkänna att det är långsökt att en informant skulle lyckas träffa en framgångsrik svensk finansman på La Condesa och sedan glömma bort det i ett helt år innan han gav sig till känna via ett anonymt flashbackkonto. Ge oss originaltexten så att vi kan göra en AI-analys på den?

Helt enig i att man kan ana vissa tveksamheter. Men givet trådens tidvis humoristiska touch är incitamenten att fabricera just detta kanske låg komik. Eller så här: jag hade kunnat göra det roligare i så fall.

Frågorna har jag ställt utan att dela något namn, endast attribut och ett europeiskt utseende. Kontakten gav rätt namn.

E. har ju puffat under en längre period. Även där helt riktigt.

Själv är jag helt förbluffad över att jag fick rätt på denna. Citaten är för övrigt översatta transkriberingar (ingen textar så att säga), vilket är helt öppet för att reverse-engineera tillbaka och bedöma sanningshalten.
Citera
2026-09-02, 22:33
Medlem
Citat:

Opportunistiska krafter, drivna av girighet och lögner, har utsatt honom för en svår och orättvis situation.

Andreas mår efter omständigheterna bra. Vi är många som jobbar på att hjälpa honom.

Jag tolkar dig som att du hävdar justitiemord. Mina källor menar att han är skyldig.
Citera
2026-09-03, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AeroFlux
Jag tolkar dig som att du hävdar justitiemord. Mina källor menar att han är skyldig.
det finns noll indikator på att han inte är skyldig, snararre det motsatta: oskyldiga hålls inte inlåsta så länge utan att någon agerar
Citera
2026-09-03, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maztha
Helt enig i att man kan ana vissa tveksamheter. Men givet trådens tidvis humoristiska touch är incitamenten att fabricera just detta kanske låg komik. Eller så här: jag hade kunnat göra det roligare i så fall.

Frågorna har jag ställt utan att dela något namn, endast attribut och ett europeiskt utseende. Kontakten gav rätt namn.

E. har ju puffat under en längre period. Även där helt riktigt.

Själv är jag helt förbluffad över att jag fick rätt på denna. Citaten är för övrigt översatta transkriberingar (ingen textar så att säga), vilket är helt öppet för att reverse-engineera tillbaka och bedöma sanningshalten.
kan du få fram mer information? detta genombrott kan påverka hela fallet!
Citera
2026-09-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabozys
det finns noll indikator på att han inte är skyldig, snararre det motsatta: oskyldiga hålls inte inlåsta så länge utan att någon agerar

Han har ett gäng idoldyrkare runt sig som önskar att det inte vore sant, men det finns som sagt absolut ingenting som pekar på att han skulle vara oskyldig. Allting pekar just nu på att han gjort sig skyldig till brott som rör minderårig och att han kommer få sitta inne ett antal år för detta.
Citera
2026-09-03, 18:39
Medlem
Citat:

Skönt att han efter omständigheterna mår bra! Vad gör ni rent konkret för att hjälpa honom?
Citera
2026-09-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlammableEspresso
Skönt att han efter omständigheterna mår bra! Vad gör ni rent konkret för att hjälpa honom?
talande tystnad. ingen här gör nånting utom att sprida sitt omotiverade hat mot mötesbokaren
Citera
2026-09-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabozys
talande tystnad. ingen här gör nånting -utom att sprida sitt omotiverade hat mot mötesbokaren

Det finns sätt att hjälpa:
-Sätta in pengar på ett UD-bankkonto som ambassaden i Havanna sedan vidareförmedlar till honom så han kan köpa bättre mat och hygienartiklar mm (om La Condesa tillåter upplägget).
-Försöka få media att skriva om ärendet för att öka pressen på svenska regeringen/UD att agera.
-Försöka få hjälporganisationer att besöka honom eller resa dit själv för ett besök. Att få prata med en svensk någon timme kan ge honom energin att fortsätta kämpa och förmedla känslan att han inte är ”bortglömd”.
-Stötta hans mor som sannolikt mår fruktansvärt dåligt över situationen.
-Kontakta hans kubanska advokat och fråga om det går att hjälpa till på något sätt, exempelvis nå en ekonomisk uppgörelse med målsäganden.
Senast redigerad av FlammableEspresso 2026-09-07 kl. 09:29.
Citera
2026-09-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlammableEspresso
Det finns sätt att hjälpa:
-Sätta in pengar på ett UD-bankkonto som ambassaden i Havanna sedan vidareförmedlar till honom så han kan köpa bättre mat och hygienartiklar mm (om La Condesa tillåter upplägget).
-Försöka få media att skriva om ärendet för att öka pressen på svenska regeringen/UD att agera.
-Försöka få hjälporganisationer att besöka honom eller resa dit själv för ett besök. Att få prata med en svensk någon timme kan ge honom energin att fortsätta kämpa och förmedla känslan att han inte är ”bortglömd”.
-Stötta hans mor som sannolikt mår fruktansvärt dåligt över situationen.
-Kontakta hans kubanska advokat och fråga om det går att hjälpa till på något sätt, exempelvis nå en ekonomisk uppgörelse med målsäganden.
Bra förslag, vad av detta gör du? Hur sätter jag in pengar till honom på UD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in