Citat:
Jag tycker du överdriver och fultolkar allting och mycket tyder på att EW också överdriver ordentligt.
Jag håller inte med.
Som jag läser dokument ifråga så tycker jag att det via sunt förnuft framgår rätt tydligt att det är ett tillägg till de förhörsuppgifter som EW lämnar dels klockan 09.40 och dels klockan 13.00
Detta framgår bland annat via de avslutande uppgifterna gällande Verner Anderssons duala fullständiga bostadsadresser samt telefonnummer till båda adresserna..uppgifter som knappast EW har uppgivit.
Det torde istället vara Verner själv som uppgett dessa uppgifter..och det bör rimligen ha varit i samtal med Polisman som ringt upp honom.
Något annat förfarande känns närmast orimligt.
Jag håller dock med om att det är slarvigt skrivet samt sammanhangsmässigt tveksamt att uppgiften återfinns där den finns..men att det bör vara Verner Andersson som i samtal med Polis ( det rör sig inte om ett förhör här, eller ens höras upplysningsvis) säger detta framgår ändå hyggligt tydligt.
Processen synes ha varit följande. EW anmäler Christer A, polisman upptar anmälan och skriver ned de uppgifter som EW lämnar. Han försöker därefter kontakta Christer men det är hans far Verner som svarar istället. I samtal som följer så fäller Verner kommentarerna om rädsla för sonen, därefter lämnar han sina båda bostadsuppgifter samt de därtill hörande telefonnumren.
Som jag läser dokument ifråga så tycker jag att det via sunt förnuft framgår rätt tydligt att det är ett tillägg till de förhörsuppgifter som EW lämnar dels klockan 09.40 och dels klockan 13.00
Detta framgår bland annat via de avslutande uppgifterna gällande Verner Anderssons duala fullständiga bostadsadresser samt telefonnummer till båda adresserna..uppgifter som knappast EW har uppgivit.
Det torde istället vara Verner själv som uppgett dessa uppgifter..och det bör rimligen ha varit i samtal med Polisman som ringt upp honom.
Något annat förfarande känns närmast orimligt.
Jag håller dock med om att det är slarvigt skrivet samt sammanhangsmässigt tveksamt att uppgiften återfinns där den finns..men att det bör vara Verner Andersson som i samtal med Polis ( det rör sig inte om ett förhör här, eller ens höras upplysningsvis) säger detta framgår ändå hyggligt tydligt.
Processen synes ha varit följande. EW anmäler Christer A, polisman upptar anmälan och skriver ned de uppgifter som EW lämnar. Han försöker därefter kontakta Christer men det är hans far Verner som svarar istället. I samtal som följer så fäller Verner kommentarerna om rädsla för sonen, därefter lämnar han sina båda bostadsuppgifter samt de därtill hörande telefonnumren.
Jag skulle för det första gissa på att det var hennes uppgift och inte polisens som nog inte skulle använda begreppet "skyla över" utan mer polisiärt bara återge exakt vad som sagts.
Dessutom måste ju fadern förstå att en sån sak blir väldigt besvärande för CA vilket han inte kan önska i detta läget när någon antagligen kommer att kräva ersättning.
Hunden "flyger genom luften" enligt henne (likt en fotboll då?) , men grannen har inte ens SETT att CA sparkat hunden.
Först säger EW att hon blir jagad 2-30(?) meter, senare är det nästan 200 meter.
Hon borde förstå skillnaden mellan 2 meter och 200 meter
Men grannen säger:
"Vad Elin kom ihåg hade mannen aldrig förföljt Eva ute på ängen utan bara vänt och gått därifrån"
Jag tycker när man läser allt i Draifos länk ovan att man ser att EW kryddar ordentligt, allting är så illa det går och spekulerar dessutom i framtida följdverkningar.
Hon kan inte sova efter detta, det är risk för framtida men på hunden etc.
Hon påstår att hon måste "vårda hunden i 3 veckor", fast det bara står att hunden ska "vila" i 3 veckor.
Jag såg inte ens att hunden fått hjärnskakning i länken, men just den saken ska jag låta vara osagt.
Ja, jag kan säkert få något fel här då jag läste igenom detta rätt kvickt, men absolut att det andas att EW vill ge en verkligt överdrivet negativ bild av CA och lägger på mycket extra lök.
Jag råder alla intresserade att läsa hela dokumentet för att få en fullständig bild.
Man ska inte låta hundar springa löst (och inte in på granntomter) och om en han-hund kommer så nära inpå dig att du kommer åt den med foten, och har en dräktig tik som han regelbundet lägrar i närheten, det kan mycket väl vara för att bita dig.

Många andra skulle också kunnat kicka till hunden litegrann i det läget i rent försvar, speciellt om de bar på en Hasselblad-kamera ( de var verkligen dyrbara)
Eftersom hundarna tillåts springa löst och till och med in på granntomter kan det mycket väl hända att dessa irriterat CA tidigare.
"Elin hade sett hur en man kommit gående på ängen, stannat till,
fortsatt och sedan stannat igen. Eva Westerlunds hundar hade då
sprungit fram emot honom. Elin såg aldrig att han sparkade mot
någon av dem. Eva hade kommit ut på ängen och sagt något åt mannen
som lyft en arm mot henne. I handen hade han ett stativ el liknande.
Eva hade då sprungit tillbaka in på tomten.
Vad Elin kom ihåg hade mannen aldrig förföljt Eva ute på ängen utan
bara vänt och gått därifrån."
Nu ligger hur som helst en hund begraven