2026-09-06, 16:48
Medlem
baggebo1s avatar
Hammarby är Hammarby igen, och Rydström verkar gå allt mer mot Rydström. Ordningen är återställd. Jag kommer att minnas de tre matcherna (KFF, Häcken, GAIS) som något det bästa jag skådat i svensk fotboll. Att det kunde ske med kombinationen HaIF-Rydström är ett under.
Citera
2026-09-06, 16:52
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hammarby är Hammarby igen, och Rydström verkar gå allt mer mot Rydström. Ordningen är återställd. Jag kommer att minnas de tre matcherna (KFF, Häcken, GAIS) som något det bästa jag skådat i svensk fotboll. Att det kunde ske med kombinationen HaIF-Rydström är ett under.
Hammarby är mycket bättre än vad som är deras normala nivå. Det är bara du som överdrivit och framställt dem som helt ostoppbara. Jag förutsåg AIK:s derbyseger och nu 1-1-matchen, men jag tror inte att HaIF rasar ihop. De spelar fortfarande ganska bra.
Citera
2026-09-06, 16:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
OK. Då känner vi olika personer
Absolut, så är det.
Citera
2026-09-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Klitte går emot regelverket när han både släpper fördel men ändå delar ut gult. Kämpa!

Citat:
Ursprungligen postat av Wixen123
Det är väl helt OK att göra vid t.ex farliga omställningar? Eller är det någon ny regel som gått mig förbi?

Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Du kan inte få varning för att ha förstörd chans(målchans etc) om de får fördel. Du kan fortfarande få varning för annat, om tackling är allvarlig nog.

Nya regler i svensk elitfotboll från 1 juli 2026

• Regel 12, disciplinära bestraffningar: Om domaren använder fördelsregeln vid
förhindrande av målchans och som resultat av detta det anfallande (icke-felande)
laget gör mål utdöms ingen varning eller utvisning
Citera
2026-09-06, 16:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Hammarby är mycket bättre än vad som är deras normala nivå. Det är bara du som överdrivit och framställt dem som helt ostoppbara. Jag förutsåg AIK:s derbyseger och nu 1-1-matchen, men jag tror inte att HaIF rasar ihop. De spelar fortfarande ganska bra.
Ska man tillåta skadeglädjen springa i förväg är trycket på RoddBull att vinna matcher större nu än tidigare och nackdelen med att spela bra och ändå förlora är att det saknas uppenbara faktorer att skuldbelägga för förlusten vilket kan få väldigt negativa konsekvenser när man letar efter saker att förbättra.
Citera
2026-09-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ska man tillåta skadeglädjen springa i förväg är trycket på RoddBull att vinna matcher större nu än tidigare och nackdelen med att spela bra och ändå förlora är att det saknas uppenbara faktorer att skuldbelägga för förlusten vilket kan få väldigt negativa konsekvenser när man letar efter saker att förbättra.
Ja, det enda som är bra med detta året är typ att varken mff eller bajen tar guld - två lag som jag verkligen avskyr. Förhoppningsvis blir det inte ens DIF.

Däremot har jag haft dödsfall inom familjen och vår olycka inom fotbollen är faktiskt jämförbar, så det jämnar ut sig…
Citera
2026-09-06, 17:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Hammarby hade tre matcher där de var enormt bra. Du har inte sett matcherna, det har jag. Jag kan dessutom jämföra med tidigare och senare matcher eftersom jag sett väldigt många Hammarbymatcher de senaste åren. Så som de körde över motståndarna totalt som de gjorde i de där matcherna med enorm intensitet och klockren hög press har de inte gjort förr eller senare. De spelar "bra" och dominerar även nu mot ÖIS t.ex., men det är ett "spelar bra" som påminnner mer om hur de såg ut under KH eller hur MFF såg ut under Rydström. De har bollen mer, de har kanske fler chanser, men de kör inte över lag totalt. Intensiteten och den totala tron på sin egen överlägsenhet är borta.
Citera
2026-09-06, 17:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag ser på säsongens utfall lite som du ser på era skador och tror inte att vi faller igenom pga denna match, det är bara att kämpa på så lossnar det.
Citera
2026-09-06, 17:51
Medlem
Märkligt att inte domaren blåser för huvudskada på BP:s målvakt.
Citera
2026-09-06, 17:52
Medlem
baggebo1s avatar
BP:s målvakt liggande med huvudskada när Elfsborg gör 1-1. Ska blåsas av enligt regelboken.
Citera
2026-09-06, 17:54
Medlem
Målvakten var legitimt skadad efter en kollision. Han tvingades byta..
Citera
2026-09-06, 17:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Målvakten var legitimt skadad efter en kollision. Han tvingades byta..
Sinnessjukt. Verkligen sinnessjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in