2026-09-06, 16:01
Medlem
Addhocs avatar
Det blir spännande imorgon när djuren möter Kalmar borta. Går de om och kniper en andra plats? Måste va jobbigt för Rosenqvist att vända hem och möta grabbarna så här tätt inpå flytten.
Citera
2026-09-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Han har ju inte direkt dömt för Bajen i andra, men visst.

Skämmig insats av Bajen, än en gång. Det bästa nu vore att vaska Europaspelet så att inte även nästa säsong kantas av ett misslyckande mitt under säsongen.

Nej, men han dömde heller inte emot Bajen i andra, utan var till skillnad från första halvlek neutral.

Tycker ärligt inte att Bajen gör en "skämmig" insats, det är snarare helt otroligt att bollen inte går in. Hade det inte varit typ likadant i derbyt sist så hade man ju bara kallat det för en anomali och gått vidare, men nu kanske det finns anledning att börja oroa sig över att det är en trend.
Citera
2026-09-06, 16:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Kalskallens Hammarby ser ut som MFF utan Nanasi. Man vänstergnuggar sakta och omständligt, och tråcklar på mittfältet, så att motståndaren hinner samla ihop sig. Pallar inte guldjaktspressen?

Sirius i förarsätet. Igen!
Det har de ju egentligen varit hela tiden - två förluster i rad är ju inte alls något ras....nej just ja - tre är det ju + en oavgjord men ändå ledning hela vägen
Citera
2026-09-06, 16:09
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det har de ju egentligen varit hela tiden - två förluster i rad är ju inte alls något ras....nej just ja - tre är det ju + en oavgjord men ändå ledning hela vägen

På papperet ja, men känslan var att Sirius höll på att klappa ihop helt, bollar var invirade i både tvål och såpa, man tappade två jätteledningar, sålde målkungen, medan Hammarby flög fram. Men nu är det good times igen! De har hittat en ersättare.

Nu ska de väl kunna hålla fram till målsnöret ändå? Det unnar jag dem, om än himmelsblå.
Citera
2026-09-06, 16:11
Medlem
EnLitenkilles avatar
Jävlar vad fet Föredetti är.
Äter han bara kebab?!
Citera
2026-09-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Nej det är antingen eller. Man ska inte kunna få varning för att hindra ett farligt anfall om anfallet fortsätter. Det följer en väldigt rimlig logik.

Du kan inte få varning för att ha förstörd chans(målchans etc) om de får fördel. Du kan fortfarande få varning för annat, om tackling är allvarlig nog.
Citera
2026-09-06, 16:14
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Jävlar vad fet Föredetti är.
Äter han bara kebab?!
Han är sponsrad av Estrella.
Citera
2026-09-06, 16:19
Medlem
Wixen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Du kan inte få varning för att ha förstörd chans(målchans etc) om de får fördel. Du kan fortfarande få varning för annat, om tackling är allvarlig nog.

Exakt så lär det ju vara om det ska finnas någon logik. En ful eftersläng mitt i ett farligt anfall måste ju kunna ge gult i efterhand även om efterslängen inte förstör anfallet.
Citera
2026-09-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Haha, det där kan du ju inte tro på själv.
Har bott i Västerås hela mitt liv och känner mycket folk. En är djurgårdare. Ingen jag vet håller på nåt annat stockholmslag.
Citera
2026-09-06, 16:24
Medlem
Damacys avatar
Vems ide var det att stoppa John Guidetti i TV? Fruktanvärd att behöva se och lyssna på.
Citera
2026-09-06, 16:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Har bott i Västerås hela mitt liv och känner mycket folk. En är djurgårdare. Ingen jag vet håller på nåt annat stockholmslag.
Känns säkert 20 pers från Västerås som är rättrogna. Finns en hel generation i Västerås som ratade VSK och började följa Storebror istället.
Citera
2026-09-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Känns säkert 20 pers från Västerås som är rättrogna. Finns en hel generation i Västerås som ratade VSK och började följa Storebror istället.
OK. Då känner vi olika personer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in