2026-09-06, 17:56
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hammarby hade tre matcher där de var enormt bra. Du har inte sett matcherna, det har jag. Jag kan dessutom jämföra med tidigare och senare matcher eftersom jag sett väldigt många Hammarbymatcher de senaste åren. Så som de körde över motståndarna totalt som de gjorde i de där matcherna med enorm intensitet och klockren hög press har de inte gjort förr eller senare. De spelar "bra" och dominerar även nu mot ÖIS t.ex., men det är ett "spelar bra" som påminnner mer om hur de såg ut under KH eller hur MFF såg ut under Rydström. De har bollen mer, de har kanske fler chanser, men de kör inte över lag totalt. Intensiteten och den totala tron på sin egen överlägsenhet är borta.
Håller med för en gångs skull, men handen på hjärtat så skulle vi vunnit både idag och i Solna med tanke på allt vi skapar.

Spelare som tappat är framförallt Victor Eriksson som ser oerhört seg ut och även Winther. Sen tror jag det finns en besvikelse hos ett par spelare för uteblivna flyttar, men det tror jag lägger sig.
Citera
2026-09-06, 17:58
Medlem
Om domaren varit lite mer rutinerad så skulle han blåst frispark till BP. Målvakten får en smäll av Elfsborgspelaren och det kunde ha motiverat en frispark. Men när han inte gör det så förstår jag att han avvaktar. Hade bollen spelats ut ur straffområdet så hade domaren blåst av spelet. Men nu hade dom en klar målchans och då blåser man inte av.
Citera
2026-09-06, 17:59
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sinnessjukt. Verkligen sinnessjukt.
Ja, alltså.. hade detta hänt ett lag med supportrar finns risken att det blivit upplopp, men ett lag som BP ska ju inte behöva ta regelbrott bara för att de inte har supportrar. Domaren kan inte komma undan med detta.
Citera
2026-09-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Om domaren varit lite mer rutinerad så skulle han blåst frispark till BP. Målvakten får en smäll av Elfsborgspelaren och det kunde ha motiverat en frispark. Men när han inte gör det så förstår jag att han avvaktar. Hade bollen spelats ut ur straffområdet så hade domaren blåst av spelet. Men nu hade dom en klar målchans och då blåser man inte av.

Alltså elfsborgaren kommer in sent och knockar BP-målvakten. Det är en solklar frispark. Förstår inte hur du kan hitta några förmildrande omständigheter alls.

Och om det inte nu inte skulle vara frispark så spelar det ingen roll att det är målchans. Spelet ska alltid blåsas av vid huvudskada.

Två fel av honom. Klitte-nivå.
Citera
2026-09-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ja, alltså.. hade detta hänt ett lag med supportrar finns risken att det blivit upplopp, men ett lag som BP ska ju inte behöva ta regelbrott bara för att de inte har supportrar. Domaren kan inte komma undan med detta.

Det lär inte bli några större rubriker efter dagens hädiska insatser. Varken Öis eller BP är tillräckligt stora klubbar. Ingen bryr sig tyvärr
Citera
2026-09-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det lär inte bli några större rubriker efter dagens hädiska insatser. Varken Öis eller BP är tillräckligt stora klubbar. Ingen bryr sig tyvärr
Precis det som jag befarar och det tycker jag är väldigt orättvist.

Men nu gjorde IFE självmål på tilläggstid. Skönt.
Citera
2026-09-06, 18:19
Medlem
Kan ju inte säga att det är orättvist, Elfsborg har varit en katastrof idag
Citera
2026-09-06, 18:20
Medlem
baggebo1s avatar
Bisarrt självmål skapar gudomlig rättvisa?
Citera
2026-09-06, 18:23
Medlem
Nu en armbåge i huvudet från en elfsborgare - ingen åtgärd.
Citera
2026-09-06, 18:26
Medlem
Sundell borde inte döma en match till i svensk elitfotboll.
Citera
2026-09-06, 18:29
Medlem
Damacys avatar
Tre fantastiskt dåliga domarinstser på kort tid nu.

Victor Wolff var hädiskt usel i Diffens match mot Mjällby, och idag Klitte och nu fiaskot i Bromma. Såhär kan det inte se ut.
Citera
2026-09-06, 18:30
Medlem
Viggo Elfstrom korpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här