Citat:
Ursprungligen postat av
The Jewelfinger
Att de fick rätt för 24:e december som dagen för Jesus födelse kan jag med viss tvekan acceptera trots att det rätta svaret enligt kristen tradition ska vara den 25:e. Man får lära sig att julen firas till minne av Jesu födelse och vi firar den 24:e, så det finns trots allt en viss logik bakom produktionens blunder.
Har betydligt svårare att svälja att svaret öl accepterades som ett rätt svar på frågan om vad mjöd är. Mjöd är definitivt inte öl, inte ens särskilt likt. Om något är mjöd betydligt mer likt vin än öl (misstänker dock att vin hade underkänts som svar).
Inte utan att man kan undra vad Edward Blom hade haft att säga om de bedömningarna om han varit kvar i tävlingen. Med sitt kunnande inom mat- och dryckeshistoria samt det faktum att han är praktiserande katolik kan man misstänka att han hade haft en och annan synpunkt.
Bra poäng. Jag hade för mig mjöd var ett slags öl men nu när jag kollade upp det så är det helt olika.
Kanske att de riggade programmet för att Julia skulle åka hem. Eller så tillåter de lite vad som helst som svar. Kan ju vara så att de inte ville ge fel för öl, som ju trots allt också är en alkoholhaltig dryck.
Jag upptäckte något fel redan i förra säsongen men det verkar som att det är systematiskt.
Som när Samir fick rätt för Ulf Kristersen efter att ha beskrivit honom med att "han har samma frisyr som min bror". Däremot fick han fel för att han sa att SAOL stod för "svenska akademiska ordlista".