2026-09-06, 13:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
” Tror dock inte sossarna kommer att klara reda upp problem som skapats av dåren i Vita Huset och Putins krig.” står det i slutet av mitt inlägg och du drar den slutsatsen?
Invandringen ifrån ukraina har knappast varit ett problem eller hur tänker du? och dåren i vita huset hm är det nato du menar?

nej sveriges problem ska alltså lösas med de rödgrönas massinvandring av bidragstagare på livstidsförsörjning så räddar vi våra pensioner välfärd och undergång ellerhgur? för så är argumenten min vän.

blanda inte in geopolitik i sveriges val är du snäll
Citera
2026-09-06, 14:05
Medlem
Det pågår säkert en del påverkan från flickvänner och andra runtomkring. Tror inte man ändrat sig så drastiskt utan att det finns en tydlig orsak.
Citera
2026-09-06, 14:06
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Eller fråga alla med Fjällrävenväska vad de ska rösta på...

Vad skulle jag få för statistiskt resultat om jag gjorde en sådan undersökning?
Citera
2026-09-06, 14:12
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Invandringen ifrån ukraina har knappast varit ett problem eller hur tänker du? och dåren i vita huset hm är det nato du menar?

nej sveriges problem ska alltså lösas med de rödgrönas massinvandring av bidragstagare på livstidsförsörjning så räddar vi våra pensioner välfärd och undergång ellerhgur? för så är argumenten min vän.

blanda inte in geopolitik i sveriges val är du snäll
Jag har varken uttalat stöd för vänstern, ökad invandring eller påstått att ukrainare skulle vara en särskilt problematisk invandrargrupp. Du verkar heller inte begripa att ökad amerikansk skuldsättning, nyckfulla tariffer eller höjda oljepriser pga geopolitik är negativa faktorer som påverkar svensk ekonomi. Jag föreslår du skriver inlägg till dig själv som du sen svarar på i stället för att inbilla dig.
Citera
2026-09-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Hamna på sjukan och bli gipsade efter att ett blattegäng rånat och spöat er, så kan vi kolla igen vad ni tycker.

Du menar att den invandrade läkaren övertygade dig att rösta vänster?
Citera
2026-09-06, 14:51
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Svt kör stenhårt nu. Fram med nyheten att unga män röstar numera vänster än som tidigare höger.

Och så lyfts en ung man fram som tidigare röstade på moderaterna men nu på vänsterpartiet.
(Måste vara en ytterst liten del men "nyheten" bara måste basuneras ut tull folket och M-till-V ska santidigt normaliseras)

Och i samma veva lyfts två unga kvinnor fram och som av en slump är klimatfokuserade.

"Oberoende" svt gör det igen...

Man kräks lite i munnen varje gång SVT är i farten. Lite extra när de hänvisar till typ Expo och Dagens ETC...

Jävla Sverige!
Citera
2026-09-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är en rimlig förklaring. Jag tror inte det är de svenska EPA-ungarna iallafall eller hoppas inte iallafall.
Nja, det ska ju vara i gruppen 18-29 år så dom borde väl lagt epa tiden bakom sig.
Det jag noterat är att i just den gruppen finns många s k "osäkra väljare". Tänker att public service i sin iver att driva kampanjen för en ny regering ljuger ihop att många unga män röstar vänster. Baktanken är ju att dessa då ska tänka "Om andra yngre män röstar på vänstersidan, så gör jag också det".

Samma taktik som man har då Allard i ÖP får komma fram i riksmedia. Tanken är ju då att många missnöjda potentiella SD röster till Tidö försvinner åt ÖP, som aldrig kommer in i riksdagen.
Dom kör på 2 fronter nu, dels att försöka lura unga män att rösta rödgrönt alternativt att de röstar på småpartierna som aldrig har nån möjlighet att komma in i riksdagen.

Jag har sagt det förrut, och säger det igen. LÄGG NER PUBLIC SERVICE!!
Människor idag har alla möjligheter att bilda sig egna uppfattningar om frågeställningar och behöver inte "råd" av en statligt finansierad nyhetsförmedling. Sånt tillhör det forna östeuropa. Berlinmuren rev vi 1989, dags för etablissemanget i Sverige att inse det.
Citera
2026-09-06, 15:10
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
https://www.svt.se/

Varför har unga män blivit mer vänster, tror ni?
Till viss del kan det bero på invandringen men klimatet har ju blivit allt viktigare till skillnad från förra valet och där har ju regeringen politik kapsejsat och och EU har slagit en rjäl spik i deras klimatbår genom att ge dem underkänt.

Sedan har ju arbetsmarknadspolitiken kapsejsat den också och liberaler har tagit långa skutt ut i havet för att slippa sitta kvar som minister för denna katastrof. tre stycken lika misslyckade ministrar har snart passerat och arbetslösheten har bara stigit och stigit till skillnad från grannländerna.

Man måste göra ganska många fel för att på fyra år öka arbetslösheten från 400 000 till 500 000....

Vad det gäller tonårsutvisningar så bör det vara cirka 10 000 ungdomar som fått höra om en klasskompis som blivit utvisad. Då har jag ändå inte räknat alla skolkompisar och alla andra ungdomar som läst om det. Det kan säkert handla om att nästan 100 procent i ungdomsgruppen hört talas om det och tycker att det är klumpigt skött av regeringen och djupt inhumant, ett ord som ungdomar förstår till skillnad från regeringen.
Senast redigerad av sonicguide 2026-09-06 kl. 15:16.
Citera
2026-09-06, 15:20
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2

Jag har sagt det förrut, och säger det igen. LÄGG NER PUBLIC SERVICE!!
Människor idag har alla möjligheter att bilda sig egna uppfattningar om frågeställningar och behöver inte "råd" av en statligt finansierad nyhetsförmedling. Sånt tillhör det forna östeuropa. Berlinmuren rev vi 1989, dags för etablissemanget i Sverige att inse det.
Du förespråkar alltså faktaresistens istället....
Uppenbart funkar inte det du föreslår då det leder till en dålig klimatpolitik, dålig arbetsmarknadspolitik samt tonårsutvisningar.
Faktaresistens tillhör den amerikanska landsbygden och där blir det sällan bra.
Citera
2026-09-06, 15:25
Medlem
Om frågan är varför så är unga svenska män mycket mer intelligenta än deras äldre generationer dvs gubbarna och det är för att man ser hur samhället slits isär men också mycket påhitt om invandrare och utlänningar. Många lär sig dessutom att vara isolerade och ensamma men när dessa unga män åker till andra EU länder och ser sammanhållning, nattliv och människor som umgås med varandra oavsett bakgrund så vill man ha samma sociala atmosfär i Sverige. Unga reser mer än äldre medan äldre reser bara inom Sverige och håller sig till sin egna grupp och sina vänner man känt genom livet

Ingen skillnad på en ung svensk kille och en ung spansk kille men unga svenska män lär sig att vara distanserade och ensamma samt spela TV spel och inte låta för mycket medan den unga spanska mannen lär sig att vara en man i tidig ålder. Allra flesta spanjorer har en flickvän i ung ålder medan många unga svenska män är ensamma

Hur många unga svenska män mår inte dåligt på grund av ensamhet och isolering? Varför ser man inte sånt i andra EU länder undantag för Tyskland och Storbritannien.

Den äldre generationen har väl kvävt den unga generationen för mycket med att man ska studera och skaffa jobb medan många har nu glömt den saken och reser runt och träffar många andra människor olikt deras äldre generationer. Varför ska man då rösta in högern?

Högern röstas in av äldre rädda generationer som inte vet bättre trots att den äldre generationen gnäller om att deras mediciner blivit högre med högerpolitik, hyran är hög, maten är dyr och livet svårare men för att högern ska komma undan så beskyller man en hel grupp för alla bekymmer och det går ju självklart alla äldre på för man har inte tillgång till AI, Google och information på samma sätt som unga.

Samma trend överallt i världen just nu
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-09-06 kl. 15:35.
Citera
2026-09-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du förespråkar alltså faktaresistens istället....
Uppenbart funkar inte det du föreslår då det leder till en dålig klimatpolitik, dålig arbetsmarknadspolitik samt tonårsutvisningar.
Faktaresistens tillhör den amerikanska landsbygden och där blir det sällan bra.
Du vet tydligen mycket om vänsternarrativet "faktaresistens" du får jättegärna förklara det för mig. Vad vet du vad som är fakta?? Intressant... Kom inte med några forskningsrapporter finansierade med skattemedel iscensatt och finansierade av såna miljötalibaner som du.
Lev i verkligheten.
Citera
2026-09-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
https://www.svt.se/

Varför har unga män blivit mer vänster, tror ni?
Blattar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in