Citat:
Jag tror ni båda fokuserar för mycket på om deltagarna är vänsterliberaler, kristna, höger, ateister osv. Det intressanta i David Lawsons modell i Cause Stalking är snarare att en redan existerande gruppidentitet eller “cause” kan användas som verktyg.
Lawson beskriver hur människor kan rekryteras därför att de tror att de hjälper en legitim sak, skyddar samhället eller håller koll på någon som de fått höra är farlig, kriminell eller på annat sätt problematisk. Själva “cause” fungerar då som moralisk motivering. Han menar även att många deltagare bara har en ganska vag uppfattning om gruppens ideologi, medan känslan av grupptillhörighet, makt och rättfärdighet blir viktigare.
Det innebär också att helt olika folkgrupper teoretiskt kan användas mot samma person. Om man vet vad som provocerar eller destabiliserar målet kan man spela på motsättningar: religiösa mot sekulära, vänster mot höger, konservativa mot progressiva osv. Målet kan samtidigt beskrivas olika för olika grupper beroende på vad som får just dem att reagera.
Poängen blir alltså inte att “vänstern” eller “kyrkan” som helhet ligger bakom GS. Tvärtom kan sådana etiketter själva vara en del av manipulationen. Det centrala är deception: deltagarna får en berättelse som gör att de tycker att deras beteende är legitimt, medan målpersonen upplever den sammanlagda effekten.
Det är också därför Lawson skiljer mellan varför någon först blir utvald och varför trakasserierna sedan fortsätter. Enligt hans modell drivs den fortsatta processen ofta av lögner om målet, grupplojalitet och en känsla av att man arbetar för en god sak.
Så jag skulle vara försiktig med att peka ut en viss politisk eller religiös grupp. Taktiken, om modellen stämmer, är snarare att använda olika gruppers värderingar, identiteter och motsättningar som verktyg för att få människor att provocera, bevaka eller behandla samma person på ett visst sätt.
Det är därför någon i målpersonens omgivning kan uppleva att “vänstern”, “högern”, religiösa, ateister eller någon annan grupp ligger bakom allt, när en alternativ förklaring inom cause-stalking-modellen är att olika grupper används därför att de reagerar på olika berättelser och olika provokationer.
Lawson beskriver hur människor kan rekryteras därför att de tror att de hjälper en legitim sak, skyddar samhället eller håller koll på någon som de fått höra är farlig, kriminell eller på annat sätt problematisk. Själva “cause” fungerar då som moralisk motivering. Han menar även att många deltagare bara har en ganska vag uppfattning om gruppens ideologi, medan känslan av grupptillhörighet, makt och rättfärdighet blir viktigare.
Det innebär också att helt olika folkgrupper teoretiskt kan användas mot samma person. Om man vet vad som provocerar eller destabiliserar målet kan man spela på motsättningar: religiösa mot sekulära, vänster mot höger, konservativa mot progressiva osv. Målet kan samtidigt beskrivas olika för olika grupper beroende på vad som får just dem att reagera.
Poängen blir alltså inte att “vänstern” eller “kyrkan” som helhet ligger bakom GS. Tvärtom kan sådana etiketter själva vara en del av manipulationen. Det centrala är deception: deltagarna får en berättelse som gör att de tycker att deras beteende är legitimt, medan målpersonen upplever den sammanlagda effekten.
Det är också därför Lawson skiljer mellan varför någon först blir utvald och varför trakasserierna sedan fortsätter. Enligt hans modell drivs den fortsatta processen ofta av lögner om målet, grupplojalitet och en känsla av att man arbetar för en god sak.
Så jag skulle vara försiktig med att peka ut en viss politisk eller religiös grupp. Taktiken, om modellen stämmer, är snarare att använda olika gruppers värderingar, identiteter och motsättningar som verktyg för att få människor att provocera, bevaka eller behandla samma person på ett visst sätt.
Det är därför någon i målpersonens omgivning kan uppleva att “vänstern”, “högern”, religiösa, ateister eller någon annan grupp ligger bakom allt, när en alternativ förklaring inom cause-stalking-modellen är att olika grupper används därför att de reagerar på olika berättelser och olika provokationer.
Faktiskt så överhörde jag en av stalkarna i HVB/träningslägenheten 1 tr upp att han sa ”jag hjälper henne” till stalkarna som startat HVB där och ska ha bort mig enligt deras hatregler. Jag klassar dem som ”stay behind tomtar” av många orsaker.
Jag tänkte att han är ju en psykotisk person, de tar kokain varje natt, pundar med skötarna, och han tror detta.
Men de, de andra stalkarna som utnyttjar den här autisten som förmodligen sitter inne i den här Br med fotboja, kan ha tutat i honom det. Eller vårdbolaget, de som bedriver verksamheten i den här lgh. De har köpt flera Br, men en del brukare har flyttats. De blir väl utnyttjade mot andra människor som de här stalkarna vill ”få bort”. Jävla nazistsvin som förstör tryggheten i landet.
Autisten säger, jag har alltså spelat in dem under många år pga deras hot och utpekanden ”judarna”, att han får betalt av ”kompisarna” på krimialnalvården i bitcoin”
Men isåfall har de varnat mig här på Flashback att stalkarna satt kameror utanför mig för att filma mig i privata situationer.
Jag drog ner persiennerna på toaletten och efter några dagar, de har väl inspelat och väljer vad de ska spela upp för autisten, stalkarna som gör det, så sa autisten ”nu ser jag inget” och hans skötare, ”polisen” som är en av dem som ligger bakom drevet och varnade mig hur de gör, för han ville inte se mer och ge mig mer jag kan anklaga dem för, han sa till autisten ”hon kom på hur ni gör”.
Haha, de kan inte få stopp på det de satt igång.
Oy vey, stalkarna har en drabbats av en insider, en avhoppare. En som inser att de är avslöjade, rökta, och det kommer att bli dyrt för någon.
Deras lek.
Tack för pusselbiten RiktigTI, och vi får se hur de hanterar fortsättningen. Vi, jagoch mina anhöriga, ger dem chansen att ge upp och dra härifrån en vecka till. Sen ska de hängas ut.
De borde de fira, att komma undan med år av brott som ger åratal av fängelse, och stämningar när andra kommer på vad som är det verkliga problemet.
Så Grattis Björ*, federic* t*bias, Fili* Birgitt* S*r* Cecili* Mon* Seraphin* Susann* M* och ni andra som begår de här vidriga brotten mot en annan människa.
Förföljer och trakasserar ihjäl en granne så ni ska ha era kriminella langningar och asociala beteenden kvar.
Skrämma hela området.
Ingen vill för övrigt ha deras träningslägenheter och boenden här, men vi medlemmar blev aldrig tillfrågade.
Jag har frågat runt. Alla ser att det är något fel. Alla känner något synnerligligen obehagligt över de här individerna, men ingen normal kan ju ens föreställa sig vad de håller på med.
”Varnar varandra, pekar ut farliga” .
Det trodde jag aldrig att jag kunde bli uppsatt som på tokkärringarnas varningslista som cirkulerar. Numer uppgraderad till Neigbourhood Watch och med 2 av stalkarna som begår brott som kontaktpersoner 🤣
När jag bott här några år blev jag blev inbjuden till att vara med i gruppen, men avböjde. Jag sa att jag gör inget sådant i grupp, har jag klagomål så gör jag det själv.
Jag hörde ju att det de gör är helt galet, men så här galet och skadligt hade jag aldrig kunnat ens föreställa mig det.
Där är sonen till varnaren och värvaren polis. Men det finns fler poliser i umgänget som kan hjälpa stalkarna med mallar, skrivelser och att ta fram dokumentation över en bot för innehav på 90-talet.
Den har också kunnat inhämta min kontoutdrag och Swish som jag hört knarkarkvarten skrika om med rätt behörighet.
”Stöttar terroristorganisationer” när jag swishar ett litet bidrag till förintelseöverlevare som lever fattigt i Israel, den enda trygga platsen.
Något som alla borde göra.
*a *p *o*n *i
Fy fan skäms på er stalkers.
Ett mobilt skyddsrum i Israel kostar ca 150.000. Ett matpaket för en högtid en tusenlapp, och man bidrar med det man kan. Det är inte att stötta terroristorganisationer som de här destruktiva och hatiska stalkarna påstår att jag gör, förföljer och mordhotar mig för. De ger sig på allt i min närhet. De är farliga, de lever på att skrämma och fördriva människor, ev döda också som de säger.
Jag har fler namn. De har förföljt mig i många år och gav mig mycket information.
Bra RiktigTI. Vi hjälps åt att få pusselbitarna på plats och ta tillbaka våra liv från dessa sjuka, kriminella extmister. Eller ”vanliga svenssons” (läs wt) som de försöker framstå som.