2026-09-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Jag tror ni båda fokuserar för mycket på om deltagarna är vänsterliberaler, kristna, höger, ateister osv. Det intressanta i David Lawsons modell i Cause Stalking är snarare att en redan existerande gruppidentitet eller “cause” kan användas som verktyg.

Lawson beskriver hur människor kan rekryteras därför att de tror att de hjälper en legitim sak, skyddar samhället eller håller koll på någon som de fått höra är farlig, kriminell eller på annat sätt problematisk. Själva “cause” fungerar då som moralisk motivering. Han menar även att många deltagare bara har en ganska vag uppfattning om gruppens ideologi, medan känslan av grupptillhörighet, makt och rättfärdighet blir viktigare.

Det innebär också att helt olika folkgrupper teoretiskt kan användas mot samma person. Om man vet vad som provocerar eller destabiliserar målet kan man spela på motsättningar: religiösa mot sekulära, vänster mot höger, konservativa mot progressiva osv. Målet kan samtidigt beskrivas olika för olika grupper beroende på vad som får just dem att reagera.

Poängen blir alltså inte att “vänstern” eller “kyrkan” som helhet ligger bakom GS. Tvärtom kan sådana etiketter själva vara en del av manipulationen. Det centrala är deception: deltagarna får en berättelse som gör att de tycker att deras beteende är legitimt, medan målpersonen upplever den sammanlagda effekten.

Det är också därför Lawson skiljer mellan varför någon först blir utvald och varför trakasserierna sedan fortsätter. Enligt hans modell drivs den fortsatta processen ofta av lögner om målet, grupplojalitet och en känsla av att man arbetar för en god sak.

Så jag skulle vara försiktig med att peka ut en viss politisk eller religiös grupp. Taktiken, om modellen stämmer, är snarare att använda olika gruppers värderingar, identiteter och motsättningar som verktyg för att få människor att provocera, bevaka eller behandla samma person på ett visst sätt.

Det är därför någon i målpersonens omgivning kan uppleva att “vänstern”, “högern”, religiösa, ateister eller någon annan grupp ligger bakom allt, när en alternativ förklaring inom cause-stalking-modellen är att olika grupper används därför att de reagerar på olika berättelser och olika provokationer.

Faktiskt så överhörde jag en av stalkarna i HVB/träningslägenheten 1 tr upp att han sa ”jag hjälper henne” till stalkarna som startat HVB där och ska ha bort mig enligt deras hatregler. Jag klassar dem som ”stay behind tomtar” av många orsaker.

Jag tänkte att han är ju en psykotisk person, de tar kokain varje natt, pundar med skötarna, och han tror detta.

Men de, de andra stalkarna som utnyttjar den här autisten som förmodligen sitter inne i den här Br med fotboja, kan ha tutat i honom det. Eller vårdbolaget, de som bedriver verksamheten i den här lgh. De har köpt flera Br, men en del brukare har flyttats. De blir väl utnyttjade mot andra människor som de här stalkarna vill ”få bort”. Jävla nazistsvin som förstör tryggheten i landet.

Autisten säger, jag har alltså spelat in dem under många år pga deras hot och utpekanden ”judarna”, att han får betalt av ”kompisarna” på krimialnalvården i bitcoin”
Men isåfall har de varnat mig här på Flashback att stalkarna satt kameror utanför mig för att filma mig i privata situationer.
Jag drog ner persiennerna på toaletten och efter några dagar, de har väl inspelat och väljer vad de ska spela upp för autisten, stalkarna som gör det, så sa autisten ”nu ser jag inget” och hans skötare, ”polisen” som är en av dem som ligger bakom drevet och varnade mig hur de gör, för han ville inte se mer och ge mig mer jag kan anklaga dem för, han sa till autisten ”hon kom på hur ni gör”.

Haha, de kan inte få stopp på det de satt igång.
Oy vey, stalkarna har en drabbats av en insider, en avhoppare. En som inser att de är avslöjade, rökta, och det kommer att bli dyrt för någon.
Deras lek.

Tack för pusselbiten RiktigTI, och vi får se hur de hanterar fortsättningen. Vi, jagoch mina anhöriga, ger dem chansen att ge upp och dra härifrån en vecka till. Sen ska de hängas ut.
De borde de fira, att komma undan med år av brott som ger åratal av fängelse, och stämningar när andra kommer på vad som är det verkliga problemet.

Så Grattis Björ*, federic* t*bias, Fili* Birgitt* S*r* Cecili* Mon* Seraphin* Susann* M* och ni andra som begår de här vidriga brotten mot en annan människa.
Förföljer och trakasserar ihjäl en granne så ni ska ha era kriminella langningar och asociala beteenden kvar.
Skrämma hela området.
Ingen vill för övrigt ha deras träningslägenheter och boenden här, men vi medlemmar blev aldrig tillfrågade.
Jag har frågat runt. Alla ser att det är något fel. Alla känner något synnerligligen obehagligt över de här individerna, men ingen normal kan ju ens föreställa sig vad de håller på med.

”Varnar varandra, pekar ut farliga” .
Det trodde jag aldrig att jag kunde bli uppsatt som på tokkärringarnas varningslista som cirkulerar. Numer uppgraderad till Neigbourhood Watch och med 2 av stalkarna som begår brott som kontaktpersoner 🤣

När jag bott här några år blev jag blev inbjuden till att vara med i gruppen, men avböjde. Jag sa att jag gör inget sådant i grupp, har jag klagomål så gör jag det själv.
Jag hörde ju att det de gör är helt galet, men så här galet och skadligt hade jag aldrig kunnat ens föreställa mig det.

Där är sonen till varnaren och värvaren polis. Men det finns fler poliser i umgänget som kan hjälpa stalkarna med mallar, skrivelser och att ta fram dokumentation över en bot för innehav på 90-talet.
Den har också kunnat inhämta min kontoutdrag och Swish som jag hört knarkarkvarten skrika om med rätt behörighet.

”Stöttar terroristorganisationer” när jag swishar ett litet bidrag till förintelseöverlevare som lever fattigt i Israel, den enda trygga platsen.
Något som alla borde göra.
*a *p *o*n *i

Fy fan skäms på er stalkers.
Ett mobilt skyddsrum i Israel kostar ca 150.000. Ett matpaket för en högtid en tusenlapp, och man bidrar med det man kan. Det är inte att stötta terroristorganisationer som de här destruktiva och hatiska stalkarna påstår att jag gör, förföljer och mordhotar mig för. De ger sig på allt i min närhet. De är farliga, de lever på att skrämma och fördriva människor, ev döda också som de säger.
Jag har fler namn. De har förföljt mig i många år och gav mig mycket information.
Bra RiktigTI. Vi hjälps åt att få pusselbitarna på plats och ta tillbaka våra liv från dessa sjuka, kriminella extmister. Eller ”vanliga svenssons” (läs wt) som de försöker framstå som.
Citera
2026-09-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Frågan var hur du vet att han är en del av en "organiserad stalking".

Låter minst sagt suspekt att du har hämtat ut skyddade handlingar om att han är intagen på HVB pga missbruk.

Va? Nej jag har hämtat ut handlingar som alla kan hämta ut. Offentliga handlingar gar.
Du är efterbliven och förståndshandikappad.
Bra, då vet vi alla det vi misstänkte redan.
Citera
2026-09-05, 20:37
Medlem
Citat:
Hmmm.... att skrika facist och slå okända människor är verkligen inte att uppföra sig.

Du är inte värd tiden det tar att svara dig, troll, och det kan du anmäla till polisen att jag inte svarar på dina frågor samt det jag skriver.
Gör det din rättshaverist. Jag känner igen en när jag ser en.
Citera
2026-09-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Inom den röda fyrkanten här ser det ut att vara ett renoveringsprojekt eller liknande. Givet dina inlägg i tråden vågar man gissa på att du har varit på dom och anklagat dom för att vara stalkers, och gjort det till den milda grad att dom har lackat på dig.

https://postimg.cc/z3QLTxKQ

Jag säger inte att det är så - bara att givet den information som vi har skulle det kunna vara så.

Det sa jag inte.

Nu kollade jag på länken.
Hur fan tänker du? Hahaha, renoveringsobjekt!
Du är ute på djupt vatten. Finns inget att fiska här. Bara bottennapp.

Nej, det där är 8 hushåll som brunnit ner och jag vet inget om dem som jobbar där och har inte gjort dem något.
Den som står och flåsar på rutan är en stalker som bor i HVB som några startat.
Alla kan göra det, starta HVB och casha in skattemedel. Du också.

Ansök om tillstånd hos IVO och köpa upp några lägenheter eller hus.
Delta i upphandlingar om boenden som kommunerna är i behov av och sätta igång att fakturera.
Den här anordnaren är inte så speciell. Det är en grupp som tar in sina egna gamla knarkarpolare som klienter.
Du förstår inte hur jag vet?
De köpte bla lägenheten snett ovanför mig och skriker ut sina planer, tankar, behov, vanföreställningar mm dygnet runt. Och att de har mina känsliga uppgifter som de fått av ”polismyndigheten”.

Deras skötare alltså. Sjuka olämplig poliser som upprättar register genom att stjäla information från arbetsgivaren och spara som sin egen.
Det här är för mycket för dig att greppa, jag ser det på din efterblivna funderingar. Kolla lite TikTok och stör inte oss vuxna mer.
Citera
2026-09-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notwanted
Va? Nej jag har hämtat ut handlingar som alla kan hämta ut. Offentliga handlingar gar.
Du är efterbliven och förståndshandikappad.
Bra, då vet vi alla det vi misstänkte redan.

Att någon har missbruksproblem är definitivt inte en offentlig handling.
Citera
2026-09-05, 21:57
Medlem
Citat:
Att någon har missbruksproblem är definitivt inte en offentlig handling.

Begär ut rätt handlingar så ser du, ditt efterblivna, argumenterande kräk. Ni kommer att hängas ut, en efter en.
Ni som förföljt oss. Nu är det er tur.
Citera
2026-09-05, 22:04
Medlem
Citat:
Begär ut rätt handlingar så ser du, ditt efterblivna, argumenterande kräk. Ni kommer att hängas ut, en efter en.
Ni som förföljt oss. Nu är det er tur.

Ni? Att du tror att jag är någon slags del av något mystiskt "ni" som förföljer "er" visar med all tydlighet att du lider av paranoida vanföreställningar.

Och det tragiska är att ni så totalt saknar sjukdomsinsikt, ni skulle ju faktiskt kunna få hjälp
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-09-05 kl. 22:06.
Citera
2026-09-06, 11:02
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders43J
Nej jag köper inte det där att någon går runt och rekryterar folk till att bli gang stalkers. Tänk hur mycket jobb det skulle vara och att dessutom få allihopa att delta utan att ifrågasätta? Till exempel medlem Johanna vill ha en ny mobiltelefon för att hon ska delta och Johan vill ha tjejer. Det skulle vara en enorm kostnad och att hota alla till tystnad skulle inte heller fungera.

Min teori är att alla dessa människor som börjar stalka dig var en grupp(politisk eller inte) före du dök upp på den första gudstjänsten eller mötet på det sättet behöver dom inte rekrytera någon ny och inte betala någon för deras deltagande alla andra som inte är med i gruppen kan kanske falla för grupptrycket eller så lämnar dom församlingen när dom märker att det finns en gang stalker grupp där.

Detta har jag noterat vid många tillfällen folk som helt plötsligt lämnar föreningen eller församlingen när dom märker att det finns en gang stalker grupp där.

Jag tror du tänker för mycket på rekrytering som att någon måste springa runt privat och övertala människor gratis, en efter en. I David Lawsons Cause Stalking-modell ser det snarare ut som ett redan existerande nätverk där människor befinner sig i yrken och miljöer som gör deltagandet billigt och enkelt.

Lawson beskriver exempelvis säkerhetsvakter, fastighetsskötare, kommunanställda, taxichaufförer, tele-/elpersonal och andra personer som redan är ute i samhället och har betalt för att befinna sig där. Han skriver också att grupperna enligt hans observationer var välfinansierade, att ersättningen till enskilda deltagare kunde vara låg, att vissa grupper enligt honom finansierades av företag och att sådana nätverk kunde fungera som en slags “for hire”- eller revenge service.

Det intressanta är därför att ett sådant nätverk nästan kan skapa arbete åt sig självt:

Fler personer klassificeras som problem → mer “övervakning” behövs → fler människor involveras → mer administration, informationsinhämtning, social engineering och säkerhetsarbete kan motiveras.

När ett sådant system väl är etablerat uppstår ett egenintresse av att hela tiden hitta nya problem som kräver systemets tjänster.

Och mycket behöver inte ens vara en separat kostnad. Om någon redan arbetar inom säkerhet, myndighet, kommun, fastighet, transport eller annan verksamhet blir merkostnaden för en liten extra uppgift mycket lägre än om man skulle bygga en helt ny organisation från grunden.

Det är också här stora säkerhets-, försvars- och underrättelsebudgetar blir relevanta som frågeställning. USA och NATO-länderna omsätter tillsammans enorma belopp (2000+ miljarder kronor i årsbudget - mer än länders BNP/år) inom försvar, underrättelse, säkerhet, kontraktörer, forskning och informationsverksamhet. Det betyder inte i sig att pengarna går till GS. Men enorma och komplexa budgetsystem skapar uppenbart kapacitet för både legitim verksamhet och potentiellt missbruk.

Om olaglig verksamhet skulle finansieras genom sådana strukturer skulle man knappast förvänta sig en budgetrad märkt “gang stalking”. Pengarna skulle snarare kunna döljas bakom normala poster som säkerhet, konsulter, forskning, resor, riskhantering, informationsinhämtning, underleverantörer osv. Bedrägeri bygger just på att det verkliga syftet inte framgår av den formella beskrivningen.

Jag skulle dock skilja på detta och att direkt kalla hela systemet penningtvätt. För att kunna slå fast faktisk penningtvätt eller att “djupa staten” finansierar GS behövs betalningar, kontrakt, fakturor, insiders eller annan konkret ekonomisk bevisning.

Men själva incitamentsproblemet är högst relevant: en säkerhetsapparat som får resurser genom att hitta hot har ett strukturellt incitament att fortsätta hitta hot. I värsta fall kan social kontroll bli både verksamheten, arbetsmarknaden och motiveringen för nästa års budget.

Så frågan är kanske inte “vem orkar rekrytera alla dessa människor?” utan snarare: vad händer om rekrytering, övervakning och social engineering redan är integrerade i nätverk där deltagarna får lön, förmåner, status eller andra incitament för verksamheten?

Det ligger betydligt närmare Lawsons modell än bilden av någon ensam person som måste ringa runt till hundratals människor och be dem hjälpa till gratis.

Lawson/White-materialet stödjer specifikt påståendena om låg ersättning till enskilda deltagare, välfinansierade grupper, påstådd företagsfinansiering och “for hire”-verksamhet; kopplingen till statliga försvarsbudgetar eller penningtvätt är däremot en vidare hypotes och inte något Lawson-materialet i sig bevisar...
Citera
2026-09-06, 13:14
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Faktiskt så överhörde jag en av stalkarna i HVB/träningslägenheten 1 tr upp att han sa ”jag hjälper henne” till stalkarna som startat HVB där och ska ha bort mig enligt deras hatregler. Jag klassar dem som ”stay behind tomtar” av många orsaker.

Jag tänkte att han är ju en psykotisk person, de tar kokain varje natt, pundar med skötarna, och han tror detta.

Men de, de andra stalkarna som utnyttjar den här autisten som förmodligen sitter inne i den här Br med fotboja, kan ha tutat i honom det. Eller vårdbolaget, de som bedriver verksamheten i den här lgh. De har köpt flera Br, men en del brukare har flyttats. De blir väl utnyttjade mot andra människor som de här stalkarna vill ”få bort”. Jävla nazistsvin som förstör tryggheten i landet.

Autisten säger, jag har alltså spelat in dem under många år pga deras hot och utpekanden ”judarna”, att han får betalt av ”kompisarna” på krimialnalvården i bitcoin”
Men isåfall har de varnat mig här på Flashback att stalkarna satt kameror utanför mig för att filma mig i privata situationer.
Jag drog ner persiennerna på toaletten och efter några dagar, de har väl inspelat och väljer vad de ska spela upp för autisten, stalkarna som gör det, så sa autisten ”nu ser jag inget” och hans skötare, ”polisen” som är en av dem som ligger bakom drevet och varnade mig hur de gör, för han ville inte se mer och ge mig mer jag kan anklaga dem för, han sa till autisten ”hon kom på hur ni gör”.

Haha, de kan inte få stopp på det de satt igång.
Oy vey, stalkarna har en drabbats av en insider, en avhoppare. En som inser att de är avslöjade, rökta, och det kommer att bli dyrt för någon.
Deras lek.

Tack för pusselbiten RiktigTI, och vi får se hur de hanterar fortsättningen. Vi, jagoch mina anhöriga, ger dem chansen att ge upp och dra härifrån en vecka till. Sen ska de hängas ut.
De borde de fira, att komma undan med år av brott som ger åratal av fängelse, och stämningar när andra kommer på vad som är det verkliga problemet.

Så Grattis Björ*, federic* t*bias, Fili* Birgitt* S*r* Cecili* Mon* Seraphin* Susann* M* och ni andra som begår de här vidriga brotten mot en annan människa.
Förföljer och trakasserar ihjäl en granne så ni ska ha era kriminella langningar och asociala beteenden kvar.
Skrämma hela området.
Ingen vill för övrigt ha deras träningslägenheter och boenden här, men vi medlemmar blev aldrig tillfrågade.
Jag har frågat runt. Alla ser att det är något fel. Alla känner något synnerligligen obehagligt över de här individerna, men ingen normal kan ju ens föreställa sig vad de håller på med.

”Varnar varandra, pekar ut farliga” .
Det trodde jag aldrig att jag kunde bli uppsatt som på tokkärringarnas varningslista som cirkulerar. Numer uppgraderad till Neigbourhood Watch och med 2 av stalkarna som begår brott som kontaktpersoner 🤣

När jag bott här några år blev jag blev inbjuden till att vara med i gruppen, men avböjde. Jag sa att jag gör inget sådant i grupp, har jag klagomål så gör jag det själv.
Jag hörde ju att det de gör är helt galet, men så här galet och skadligt hade jag aldrig kunnat ens föreställa mig det.

Där är sonen till varnaren och värvaren polis. Men det finns fler poliser i umgänget som kan hjälpa stalkarna med mallar, skrivelser och att ta fram dokumentation över en bot för innehav på 90-talet.
Den har också kunnat inhämta min kontoutdrag och Swish som jag hört knarkarkvarten skrika om med rätt behörighet.

”Stöttar terroristorganisationer” när jag swishar ett litet bidrag till förintelseöverlevare som lever fattigt i Israel, den enda trygga platsen.
Något som alla borde göra.
*a *p *o*n *i

Fy fan skäms på er stalkers.
Ett mobilt skyddsrum i Israel kostar ca 150.000. Ett matpaket för en högtid en tusenlapp, och man bidrar med det man kan. Det är inte att stötta terroristorganisationer som de här destruktiva och hatiska stalkarna påstår att jag gör, förföljer och mordhotar mig för. De ger sig på allt i min närhet. De är farliga, de lever på att skrämma och fördriva människor, ev döda också som de säger.
Jag har fler namn. De har förföljt mig i många år och gav mig mycket information.
Bra RiktigTI. Vi hjälps åt att få pusselbitarna på plats och ta tillbaka våra liv från dessa sjuka, kriminella extmister. Eller ”vanliga svenssons” (läs wt) som de försöker framstå som.

Intressanta iakttagelser... Det som sticker ut mest för mig är inte alla tolkningar kring grannar, polis eller motiv, utan de konkreta sakerna du faktiskt beskriver: att någon ska ha sagt att de “hjälper henne”, att du själv blev inbjuden till en grupp men avböjde, och att det verkar finnas någon form av social varnings-/informationskedja där människor uppmanas att hålla koll på vissa personer. I Cause Stalking-boken är det klart att många sociala grupper måste ha en form av moralisk motiv för att utföra som att få höra att de "hjälper [någon]" staten eller dylikt..

Om sådant verkligen går att belägga är det betydligt mer intressant än spekulationer om vem som “är stalker”. Just en sådan struktur skulle kunna fungera genom rykten, varningslistor, social engineering och olika berättelser om varför en viss person ska betraktas som farlig eller problematisk. Då behöver inte alla inblandade känna till samma helhet eller ens tro att de gör något fel.

Det du skriver om att bli utpekad som exempelvis “terroriststödjare” efter en donation är också ett bra exempel på varför etiketter och falska narrativ kan vara så kraftfulla. Om någon lyckas få andra att tro att en person är farlig, extremistisk eller kriminell kan det påverka hur de bemöter personen även om grunduppgiften är felaktig eller kraftigt överdriven.

Samtidigt skulle jag vara försiktig med att dra slutsatsen att en viss polis, granne eller förening ingår i något större utan konkret stöd. Försök hålla tre nivåer åtskilda: vad du själv hört eller sett, vad du kan dokumentera, och vad du tolkar att det betyder. Det gör ditt material mycket starkare.

Och om det verkligen finns någon som har börjat prata eller som känner till hur en sådan grupp fungerar: försök inte pressa personen eller konfrontera andra. Spara originalmeddelanden, datum, namn, eventuella inspelningar och exakt vad som sagts. Om det finns en verklig struktur bakom detta är det just den typen av material som kan visa hur rekrytering, varningslistor och informationsspridning faktiskt går till..
Citera
2026-09-06, 15:32
Medlem
Mike89s avatar
Citat:
Jag tror ni båda fokuserar för mycket på om deltagarna är vänsterliberaler, kristna, höger, ateister osv. Det intressanta i David Lawsons modell i Cause Stalking är snarare att en redan existerande gruppidentitet eller “cause” kan användas som verktyg.

Lawson beskriver hur människor kan rekryteras därför att de tror att de hjälper en legitim sak, skyddar samhället eller håller koll på någon som de fått höra är farlig, kriminell eller på annat sätt problematisk. Själva “cause” fungerar då som moralisk motivering. Han menar även att många deltagare bara har en ganska vag uppfattning om gruppens ideologi, medan känslan av grupptillhörighet, makt och rättfärdighet blir viktigare.

Det innebär också att helt olika folkgrupper teoretiskt kan användas mot samma person. Om man vet vad som provocerar eller destabiliserar målet kan man spela på motsättningar: religiösa mot sekulära, vänster mot höger, konservativa mot progressiva osv. Målet kan samtidigt beskrivas olika för olika grupper beroende på vad som får just dem att reagera.

Poängen blir alltså inte att “vänstern” eller “kyrkan” som helhet ligger bakom GS. Tvärtom kan sådana etiketter själva vara en del av manipulationen. Det centrala är deception: deltagarna får en berättelse som gör att de tycker att deras beteende är legitimt, medan målpersonen upplever den sammanlagda effekten.

Det är också därför Lawson skiljer mellan varför någon först blir utvald och varför trakasserierna sedan fortsätter. Enligt hans modell drivs den fortsatta processen ofta av lögner om målet, grupplojalitet och en känsla av att man arbetar för en god sak.

Så jag skulle vara försiktig med att peka ut en viss politisk eller religiös grupp. Taktiken, om modellen stämmer, är snarare att använda olika gruppers värderingar, identiteter och motsättningar som verktyg för att få människor att provocera, bevaka eller behandla samma person på ett visst sätt.

Det är därför någon i målpersonens omgivning kan uppleva att “vänstern”, “högern”, religiösa, ateister eller någon annan grupp ligger bakom allt, när en alternativ förklaring inom cause-stalking-modellen är att olika grupper används därför att de reagerar på olika berättelser och olika provokationer.

"Jag tror ni båda fokuserar för mycket på om deltagarna är vänsterliberaler, kristna, höger, ateister osv. "

Du forstätter med samma stil med att förvränga/vända och vrida på fakta.
Du verkar va en person som har som jobb att kontrollera narrativet och attackera mig, en äkta t.i.

Vad jag sa till personen var precis det att man inte ska tro att bara en sorts folk är inblandade I det här.

Min poäng till en person som körde på spåret att en viss sorts folk/ideologi är dem som utsätter en är fel och min poäng var/är att det finns alla möjliga sorters människor som deltager.

Allt från feminister till incels som hatar kvinnor, ateister och kristna osv.

Det stämmer ej att det är "vänster folk" eller "högerfolk" som utsätter en.

Det är alla möjliga sorters folk som blir rekryterade att deltaga I det här.

Jag tror att du är en falsk t.i som jobbar åt programmet och hjälper att kontrollera narrativet, och sabotera mig på olika sätt, bland annat genom att kopiera mig.
Senast redigerad av Mike89 2026-09-06 kl. 15:49.
Citera
2026-09-06, 18:00
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike89
"Jag tror ni båda fokuserar för mycket på om deltagarna är vänsterliberaler, kristna, höger, ateister osv. "

Du forstätter med samma stil med att förvränga/vända och vrida på fakta.
Du verkar va en person som har som jobb att kontrollera narrativet och attackera mig, en äkta t.i.

Vad jag sa till personen var precis det att man inte ska tro att bara en sorts folk är inblandade I det här.

Min poäng till en person som körde på spåret att en viss sorts folk/ideologi är dem som utsätter en är fel och min poäng var/är att det finns alla möjliga sorters människor som deltager.

Allt från feminister till incels som hatar kvinnor, ateister och kristna osv.

Det stämmer ej att det är "vänster folk" eller "högerfolk" som utsätter en.

Det är alla möjliga sorters folk som blir rekryterade att deltaga I det här.

Jag tror att du är en falsk t.i som jobbar åt programmet och hjälper att kontrollera narrativet, och sabotera mig på olika sätt, bland annat genom att kopiera mig.

Det är din åsikt och det har du rätt till även om jag tror att du gör precis sådant mot mig.
Citera
2026-09-06, 19:59
Medlem
Mike89s avatar
Citat:
Det är din åsikt och det har du rätt till även om jag tror att du gör precis sådant mot mig.

Ser ut som DARVO taktik från din sida.
Om jag säger att du är en fake t.i som jobbar på att kopiera och motarbeta mig så finns det mer fakta som stödjer det än det motsatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in