2026-09-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Senast 30e när FUP kommer får vi se huruvida man fastställt dödsorsak och vad mgm samt vittnen har sagt. Innan dess är det omöjliga att få en bild över eventuella straff. Det har gått för mycket rykten, ingen här inne vet vilka vittnesmål och filmer som är säkrade.

Tror du på fullt allvar att åtal hinner väckas till den 30e? Kommer ta flera månader innan åtal väcks i detta mål.
Citera
2026-09-05, 22:58
Medlem
Citat:
Senast 30e när FUP kommer får vi se huruvida man fastställt dödsorsak och vad mgm samt vittnen har sagt. Innan dess är det omöjliga att få en bild över eventuella straff. Det har gått för mycket rykten, ingen här inne vet vilka vittnesmål och filmer som är säkrade.
Ja 30e Februari kanske, förundersökningar tar lång tid.
Citera
2026-09-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ickeskidakande
Tror du på fullt allvar att åtal hinner väckas till den 30e? Kommer ta flera månader innan åtal väcks i detta mål.

Ja det tror jag, åtal skall väckas senast 30 september 2026 klockan 11:00. Ska bli otroligt spännande att få läsa FUP då.
Citera
2026-09-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ja det tror jag, åtal skall väckas senast 30 september 2026 klockan 11:00. Ska bli otroligt spännande att få läsa FUP då.

Och blir det framflyttat så blir det. Hoppas iaf på högprio av detta brott.
Citera
2026-09-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfsMustasch
Ja 30e Februari kanske, förundersökningar tar lång tid.

Jo jag vet. Önsketänkande
Citera
2026-09-06, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Hur vet du att hon ljuger bra?
Hon har uppenbarligen ljugit om taffsandet, polisen o åklagaren dementerar
Citera
2026-09-06, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hon har uppenbarligen ljugit om taffsandet, polisen o åklagaren dementerar
Varken dottern eller Polisen har nämnt något "tafsande". Dottern har i intervju nämnt att hon "tidigare fått ovälkomna närmanden från en av männen". Polisen har gått ut med att "Det finns för närvarande ingen misstanke om sexuella ofredanden i samband med händelsen". Två helt skilda uttalanden där det senare inte klart dementerar det första. Inget av dem nämner alltså något "tafsande".
Citera
2026-09-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fringe44
Varken dottern eller Polisen har nämnt något "tafsande". Dottern har i intervju nämnt att hon "tidigare fått ovälkomna närmanden från en av männen". Polisen har gått ut med att "Det finns för närvarande ingen misstanke om sexuella ofredanden i samband med händelsen". Två helt skilda uttalanden där det senare inte klart dementerar det första. Inget av dem nämner alltså något "tafsande".
Hon har ljugit om närmanden oxå! Det kommer komma fram förr eller senare
Citera
2026-09-06, 10:41
Medlem
Kan ge mig fan på att de var pappan som gick fram till GM som Christian zedig gjorde. Dom bad om det och fick det.
Citera
2026-09-06, 10:49
Medlem
Citat:

Poängen var att du påstår att Polisen (och åklagare) dementerat "tafsande", vilket de inte har, och att "tafsande" aldrig nämnts i text av någondera part.

Sedan kan man ju undra hur du vet att dottern har ljugit, även om "närmanden" också? Ja, ifall du inte varit i hennes eller i de MGM:s sällskap hela tiden förstås.
Citera
2026-09-06, 12:03
Medlem
Citat:

Vart har du fått den infon ifrån? Har inte sett det någonstans, inte från polis heller.
Citera
2026-09-06, 13:24
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Hur många här ska gå på rättegången?
Hade jag bott i Karlstad så hade det kunnat vara intressant men inget jag skulle resa i några timmar för.

Ska du gå så får du gärna rapportera i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in