Citat:
Ursprungligen postat av
Comitium
.
.
.
Om inte USA hade befriat Västeuropa tillsammans med britterna m.fl. så hade järnridån gått vid Atlanten.
Beträffande stridsviljan hos de ryska respektive de ukrainska soldaterna är den knappast på samma nivå utan tvärt om är det en enorm skillnad som inte är till ryssarnas fördel, eller de svarta legosoldaternas eller de nordkorenskas. Fast de två sistnämnda grupperna kan jag inte uttala mig om annat än att många negrer från Afrika lurats till den ryska armén genom falska förespeglingar.
De ryska soldaterna är ett hoprafs av militärt outbildade fängelsekunder eller män som betalats stora summor för att ansluta sig till armén.
De ukrainska soldaterna kämpar för Ukrainas frihet mot en ondskefull diktatur. Vad kämpar de lurade svarta legosoldaterna, nordkoreanerna, fängelsekunderna eller de köpta ryska soldaterna för?
Du verksr ha undermåliga kunskaper om historia och tror på klichéer utformade av överklassen i London och neocons i Washington.
Typisk representant för rysshatarklubben på FB.
Obs! Såväl Ukraina som Ryssland är multietniska samhällen. Ukraina i högre grad än Ryssland.
Ca 30% av Ukrainas befolkning är etniska ryssar eller har ryska som modersmål. Det finns också sedan länge grupper av ungrare, slovaker, rumäner, polacker , zigenare, judar osv, beroende på att nuvarande Ukrainas landgränser har skiftat mycket de senaste 100 åren.
De som anses vara typiska ukrainare är i mina ögon (nordeuropé,) precis som ryssar men med annan dialekt.
Därför är detta krig ett slags inbördeskrig - underblåst och finansierat av Väst.
Faktum är ju att inbördeskriget började redan 2014 mellan östra och västra Ukraina.
Tycker du att det verkar som om USA har ägnat sig åt att "befria" länder? Visserligen OT här men det borde du ta och fundera över ett varv till