2026-09-05, 20:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Han borde ju skriva om tillfället när han blev påsatt av en transa... Verkar ju som han menar att sanningen ska fram. Var det under tiden han var gift som han dessutom hade sex med Paow?
Måns-Albert med pudrad näsa...

Maj 2024 var det när han ska ha satt på en transa. Mot betalning. Märkliga var ju där att polisen struntade att anmäla det som sexköp för det var bögsex.. När ju lagen inte nämner kön. Just där trodde ju polisen att det faktiskt var en kvinna först. Så Måns kanske inte på riktigt är bög utan påtänd trodde det också.

Ungefär ett halvår senare kom nyheten ut att de separerade. Kan möjligen vara just detta som bidrog mycket till att Ciara hade fått nog. Han han ska dra hem med en könssjukdom till henne också...
Citera
2026-09-05, 20:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Att skriva en bok är bara patetiskt. Han skulle varit man nog och tagit smällen.
Nu faller han bara nedåt och hårt.

Allt drama är uppenbarligen mycket simplare än vad många hær tror.
Vardagsmisstag och lite drama som alla førhållhanden upplever.

Skillnaden med Måns är att han "tillhør" alla Svenssons vardagsliv, tv osv.
Han hade ett starkt självførtroende och gick før långt.
Nu får han lida. Det blir många fler DJ-spelningar på "ute på vischan" før honom.

Jo men enda chansen. Han gillade ju det här livet med spelningar och vara med i TV. Han hade väl hoppats en bok skulle kunna svänga opinionen till hans fördel. Att nu Cissi Wallin var med på ett hörn där är ju faktiskt en grund till tvivel. Den människan är ju inte klok för fem öre.

Men tror trots detta att det är kört för Måns. Inte för att det där ska vara så synd om honom. Hann ju redan bli mångmiljonär.
Citera
2026-09-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det är ditt problem att du inte kan läsa eller förstå ett inlägg. Jag har motiverat varje inlägg jag skrivit och hur du kan missat det är en gåta! Eller nej, jag förstår varför du ignorerar det som allt annat som inte passar din agenda.
Att du slänger ur dig "-svammel, -lögner eller - fabulerande" följt av -"din dumme fan" punkt
säger mig inget alls och säkert inte någon annan heller som läser och vill veta FAKTA.
När det handlar om MZ får du ju bemöta det i SAK och inte enbart med personangrepp på budbäraren.
Förstår du inte en så självklar grej så ska du nog inte skriva i en tråd.
Om man tror att någon skribent "ljuger" får man ju peka ut lögnen först och sedan bemöta och överbevisa det.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-05 kl. 20:58.
Citera
2026-09-05, 20:44
Medlem
Rikskrim08s avatar
Så här skriver Adelina, vännen som stöttade Ciara:

"NÄR DET MEST GRUNDLÄGGANDE FÖRSVANN.

Ciara hade inga pengar.
Hon hade inte haft möilighet att arbeta på ett vanligt, kontinuerligt sätt.

Ena veckan befann hon sig i Sverige med sin man och barn. Nästa vecka åkte hon till London för att kunna vara mamma till sitt andra barn.

När allt sedan rasade fanns det inte någon egen ekonomisk buffert som gjorde att hon bara kunde köpa sig ur situationen.

Först försvann boendet.
Koden till huset hade bytts.

Som jag uppfattade beskedet från Måns och hans pappa fick hon inte bo där.

Där stod alltså en kvinna med barn - utan en självklar bostad och utan ekonomiska möjligheter att bara skaffa en ny.

Sedan bilen.
Bilen som hon hade fått i present kunde inte användas eftersom den behövde besiktigas,
Det fanns ytterligare en bil som barnen hade åkt i, men den fick hon enligt det besked vi fick inte använda.

När frågan om hur hon då skulle lösa transporten för barnen var budskapet, sả som jag uppfattade det: "Det får hon lösa själv."
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-05 kl. 21:41.
Citera
2026-09-05, 20:48
Medlem
Rikskrim08s avatar
Adelina skriver:

"BARNEN MITT I ALLT
När barnen hade varit hos Måns och sedan kom tillbaka till oss upplevde jag vid upprepade tillfällen att de kom tillbaka i smutsiga, slitna eller trasiga kläder.

Små människor. Stora känslor.
Då gick vi och köpte det som behövdes. Nya kläder. Det praktiska. Det barnen behövde just där och då.

Jag minns att jag blev så iävla frustrerad.
Inte för min skull Inte ens främst för Ciara. Utan för att jag hela tiden tänkte:

Fattar ingen att det är barnen som drabbas?

Vad som än hade hänt mellan två vuxna var barnen fortfarande barn.

De skulle fortfarande till skolan. De behövde rena kläder. Barnen behövde någonstans att sova. De behövde känna att de vuxna runt omkring dem hade kontroll."

"DEN OMTALADE SOFFAN
Det har senare sagts och skrivits saker om den omtalade soffan som iag inte känner igen.

Min bild av det som hände är väldigt enkel.
Vi satt inte där för att iscensätta eller filma någonting.

Vi satt där för att hon var rädd

Och i den situationen blev vi andra också rädda."...
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-05 kl. 21:35.
Citera
2026-09-05, 20:52
Medlem
Rikskrim08s avatar
Adelina skriver:

"DET VAR DÅ IAG BÖRIADE SE MÖNSTRET
När jag ser tillbaka var det inte en enskild händelse som gjorde mig mörkrädd.

Det var helheten

Små bitar av en större sanning.
Hon hade inga egna pengar och väldigt begränsade möiligheter att bara böria om.

Koden till huset hade bytts och beskedet, så som jag uppfattade det, var att hon inte kunde bo där.

Bilen hon fått i present stod fortfarande i hans namn och gick inte att använda. Hans bil fick hon inte använda

När hon behövde lösa transporten var beskedet "Det får hon lösa sjålv."

När barnen kom tillbaka upplevde jag vid flera tillfallen att deras kläder var smutsiga, slitna eller trasiga - och vi fick köpa det de behövde.

Varje gång vi löste ett problem kom nästa.
Det var då jag böriade se ett mönster".
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-05 kl. 21:47.
Citera
2026-09-05, 20:56
Medlem
Rikskrim08s avatar
Adelina avslutar sin text med:

"Hennes handlingsutrymme blev mindre och mindre, samtidigt som hon förväntades lösa allt själv.

Jag kan inte säga vad någon annan hade för avsikt. Det vet jag inte. Men jag kan berätta vad jag såg. Och jag kan berätta vad effekten blev.

Jag såg en kvinna som försökte resa sig, samtidigt som marken under henne hela tiden verkade flyttas.

Hon kämpade för att hitta en väg framåt, men varje gång en sak löstes, dök nästa hinder upp.

Men det fanns ytterligare en utsatthet. Hon kunde inte Sveriges lagar, regler eller system. Hennes kontaktnät fanns i London

Här stod hon utan pengar, tryggt boende och egna vägar framåt.

Och jag kunde inte släppa en enda tanke: Vad hade hänt om jag inte hade funnits där?

Samma mönster. Samma styrka Och ändä
Vem hade ringt samtalen, öppnat dörrarna och hjälpt henne hitta nästa lösning?
Hur skulle hon ha klarat sig?
Den frågan bär jag fortfarande med mig
Det här är vad jag såg. Det här är vad jag upplevde.

Starka människor syns inte alltid. Men de finns. Och de kämpar ändå.

Och det här var bara börian."
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-05 kl. 21:36.
Citera
2026-09-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Maj 2024 var det när han ska ha satt på en transa. Mot betalning. Märkliga var ju där att polisen struntade att anmäla det som sexköp för det var bögsex.. När ju lagen inte nämner kön. Just där trodde ju polisen att det faktiskt var en kvinna först. Så Måns kanske inte på riktigt är bög utan påtänd trodde det också.

Ungefär ett halvår senare kom nyheten ut att de separerade. Kan möjligen vara just detta som bidrog mycket till att Ciara hade fått nog. Han han ska dra hem med en könssjukdom till henne också...
Kokainister blir gränslösa när det gäller sex och trånar efter det mesta. Klart han gillar män också och transan var klimax.
Citera
2026-09-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Adelina avslutar sin text med:

"Hennes handlingsutrymme blev mindre och mindre, samtidigt som hon förväntades lösa allt själv.

Jag kan inte säga vad någon annan hade för avsikt. Det vet jag inte. Men jag kan berätta vad jag såg. Och jag kan berätta vad effekten blev.
Jag såg en kvinna som försökte resa sig, samtidigt som marken under henne hela tiden verkade flyttas.

Hon kämpade för att hitta en väg framåt, men varje gång en sak löstes, dök nästa hinder upp.

Men det fanns ytterligare en utsatthet. Hon kunde inte Sveriges lagar, regler eller system. Hennes kontaktnät fanns i London
Här stod hon utan pengar, tryggt boende och egna vägar framåt.

Och jag kunde inte släppa en enda tanke: Vad hade hänt om jag inte hade funnits där?

Samma mönster. Samma styrka Och ändä
Vem hade ringt samtalen, öppnat dörrarna och hjälpt henne hitta nästa lösning?
Hur skulle hon ha klarat sig?
Den frågan bär jag fortfarande med mig
Det här är vad jag sag. Det här är vad jag upplevde.

Starka människor syns inte alltid. Men de finns Och de kämpar ändå

Och det här var bara börian."
Han är ett Månster på riktigt och namnet passar honom väl. En obehaglig individ som inte fattar hur han gör bort sig själv med sin skitbok. Dom recensioner jag läst visar förakt endast.
Citera
2026-09-05, 21:54
Medlem
Citat:
Så här skriver Adelina, vännen som stöttade Ciara:

"NÄR DET MEST GRUNDLÄGGANDE FÖRSVANN.

Ciara hade inga pengar.
Hon hade inte haft möilighet att arbeta på ett vanligt, kontinuerligt sätt.

Ena veckan befann hon sig i Sverige med sin man och barn. Nästa vecka åkte hon till London för att kunna vara mamma till sitt andra barn.

När allt sedan rasade fanns det inte någon egen ekonomisk buffert som gjorde att hon bara kunde köpa sig ur situationen.

Först försvann boendet.
Koden till huset hade bytts.

Som jag uppfattade beskedet från Måns och hans pappa fick hon inte bo där.

Där stod alltså en kvinna med barn - utan en självklar bostad och utan ekonomiska möjligheter att bara skaffa en ny.

Sedan bilen.
Bilen som hon hade fått i present kunde inte användas eftersom den behövde besiktigas,
Det fanns ytterligare en bil som barnen hade åkt i, men den fick hon enligt det besked vi fick inte använda.

När frågan om hur hon då skulle lösa transporten för barnen var budskapet, sả som jag uppfattade det: "Det får hon lösa själv."

Man kan ju verkligen fråga sig hur det överhuvudtaget är möjligt att en vuxen person som enligt egna uppgifter har ca 100 000 kronor i månaden, och som under äktenskapet i stort sett bara har bidragit med cirka 42 000 kronor per år till barnens materiella skolsaker inte har lagt undan så att hon kan klara sin egen försörjning under några veckor när det krisar i äktenskapet?

Särskilt när fakta visar att hon har blivit totalförsörjd av MZ gällande precis allt annat i vardagen, inklusive en barnflicka på 60 timmar i veckan.

Kunde hon inte arbeta, eller ville hon helt enkelt inte arbeta?

MZ hade ju bevisligen ordnat för att hon skulle kunna sköta sitt arbete även från Sverige. Det borde väl rimligen inte vara några som helst problem att varken måla tavlor eller arbeta som röstskådespelare hemifrån Sverige.

Med tanke på att hon dessutom sitter på två egna fastigheter i England som hon får in pengar för, så sticker det nog i ganska mångas ögon att hon i det här inlägget på något sätt ska framställas som att hon stod på bar backe.

Jag förstår faktiskt inte varför detta överhuvudtaget tas upp i tråden som ett försvar för henne. Genom de här beskrivningarna framstår hon ju bara som ännu mer oförmögen och som att hon verkligen inte är kapabel till att ta ansvar för något överhuvudtaget på egen hand.

Man kan i stället ha full förståelse för om MZ känner en genuin oro över hur hon ska kunna hantera omvårdnaden av barnen själv i England framöver, med tanke på den enorma hjälplöshet och brist på självständighet som hennes egna vänner nu målar upp på nätet.

Angående bilen kunde inte någon av hennes powerkvinnor vänner hjälpa henne med den detaljen att besiktiga bilen?
Senast redigerad av subtleoak 2026-09-05 kl. 22:09.
Citera
2026-09-05, 21:57
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Adelina skriver:

"BARNEN MITT I ALLT
När barnen hade varit hos Måns och sedan kom tillbaka till oss upplevde jag vid upprepade tillfällen att de kom tillbaka i smutsiga, slitna eller trasiga kläder.

Små människor. Stora känslor.
Då gick vi och köpte det som behövdes. Nya kläder. Det praktiska. Det barnen behövde just där och då.

Jag minns att jag blev så iävla frustrerad.
Inte för min skull Inte ens främst för Ciara. Utan för att jag hela tiden tänkte:

Fattar ingen att det är barnen som drabbas?

Vad som än hade hänt mellan två vuxna var barnen fortfarande barn.

De skulle fortfarande till skolan. De behövde rena kläder. Barnen behövde någonstans att sova. De behövde känna att de vuxna runt omkring dem hade kontroll."

"DEN OMTALADE SOFFAN
Det har senare sagts och skrivits saker om den omtalade soffan som iag inte känner igen.

Min bild av det som hände är väldigt enkel.
Vi satt inte där för att iscensätta eller filma någonting.

Vi satt där för att hon var rädd

Och i den situationen blev vi andra också rädda."...

det var, och är, en solklar orosanmälan
och ett lika solklart beslut för socialen att barnen skulle flyttas till ett skyddat boende. I denna mycket tragiska cirkus visade MånsPetter hur fullständigt olämplig han var och kanske är, vad vet vi, som vårdnadshavare. Barnens behov i centrum är ledordet, här visade MånsPetter att hans egna behov var i centrum. En röd signal för varenda Socialtjänst.
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-05 kl. 22:16.
Citera
2026-09-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Man kan ju verkligen fråga sig hur det överhuvudtaget är möjligt att en vuxen person som enligt egna uppgifter har ca 100 000 kronor i månaden, och som under äktenskapet i stort sett bara har bidragit med cirka 42 000 kronor per år till barnens materiella skolsaker inte har lagt undan så att hon kan klara sin egen försörjning under några veckor när det krisar i äktenskapet?

Särskilt när fakta visar att hon har blivit totalförsörjd av MZ gällande precis allt annat i vardagen, inklusive en barnflicka på 60 timmar i veckan.

Kunde hon inte arbeta, eller ville hon helt enkelt inte arbeta?

MZ hade ju bevisligen ordnat för att hon skulle kunna sköta sitt arbete även från Sverige. Det borde väl rimligen inte vara några som helst problem att varken måla tavlor eller arbeta som röstskådespelare hemifrån Sverige.

Med tanke på att hon dessutom sitter på två egna fastigheter i England som hon får in pengar för, så sticker det nog i ganska mångas ögon att hon i det här inlägget på något sätt ska framställas som att hon stod på bar backe.

Jag förstår faktiskt inte varför detta överhuvudtaget tas upp i tråden som ett försvar för henne. Genom de här beskrivningarna framstår hon ju bara som ännu mer oförmögen och som att hon verkligen inte är kapabel till att ta ansvar för något överhuvudtaget på egen hand.

Man kan i stället ha full förståelse för om MZ känner en genuin oro över hur hon ska kunna hantera omvårdnaden av barnen själv i England framöver, med tanke på den enorma hjälplöshet och brist på självständighet som hennes egna vänner nu målar upp på nätet.

Angående bilen kunde inte någon av hennes powerkvinnor vänner hjälpa henne med den detaljen att besiktiga bilen?

För att hon för helvete själv bekostat massor för barnen och hushållet!!!
För att hon pendlade Sverige-England 2 ggr per månad, är du helt blåst?
För att hon även försörjer det tredje barnet??!!!
För att hon inte hade fast anställning utan eget företag som konstnär och hela tiden fick hustla för skådespelarjobb likt alla andra skådespelare men hennes jobb sinade när Måns tvingade henne bo i Sverige och pendla!
Det var ju innan när hon bodde i England hon kunde jobba mer, och nu har hon kunnat börja igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in