2026-09-13, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag håller med Banankontrakt att CJs öppna brev till hela allmänheten är väldigt obehagligt samt passivt aggressivt. Samtidigt som hon försöker att framställa sig själv i god dager på Måns bekostnad. Det är bara ämnat att skada Måns samtidigt som hon friskriver sig själv.
Varken du eller jag eller någon har insyn i parets liv. Varför det blev som det blev berodde nog på bådas misstag skulle jag tro. Och det hade nog blivit skilsmässa i vilket fall som helst.
Så du antyder att du läser boken? Eller är det någon recension nu igen?
EDIT: Du ältar hela tiden att Måns försökt att ta barnen från CJ men alla föräldrar har samma rätt till sina barn. Det är en mänsklig rättighet för alla föräldrar att ansöka om vårdnaden eller delad vårdnad. Du kan ju lika gärna anklaga Ciara för att försöka ta barnen från Måns. Vilket hon gjorde.
Det är uppenbart att MånsPetter har nått längre i sina insikter om vad som har hänt och att grundorsaken har varit hans eget beteende. Det är egentligen huvudsaken.
Citera
2026-09-13, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Jag tycker Ciaras yttrande är oerhört obehagligt, passivt aggressivt och nedlåtande. Kan travesteras som "jag vet att han behöver hjälp, men han inser det inte själv". Tur att han slapp ifrån henne, säger jag.

Håller med. Jag tycker också det är väldigt passivt aggressivt. Först alla anklagelser och sedan ”I wish Måns all the best” och att hon hoppas att han får den hjälp han ”so desperately needs”. Och allt detta i ett öppet Instagraminlägg till allmän beskådan.
Citera
2026-09-13, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är uppenbart att MånsPetter har nått längre i sina insikter om vad som har hänt och att grundorsaken har varit hans eget beteende. Det är egentligen huvudsaken.
Du får gärna avslöja källan till det du påstår.
Citera
2026-09-13, 02:53
Medlem
Citat:
Bra att du håller med om det jag skrev. Resten av ditt utbrott bortser jag ifrån.

Ja, jag förstår att du väljer att bortse från resten. Det var ju där själva poängen stod:

Både Micael Bindefeld och Pernilla Wahlgren har visat MZ stöd även vid helt andra tillfällen när de INTE befunnit sig på samma fest.

Men den delen var väl lite mindre bekväm att bemöta.
Senast redigerad av subtleoak 2026-09-13 kl. 02:59.
Citera
2026-09-13, 03:11
Medlem
Citat:
Ni har ältat om förtal i ett års tid. Det är något som bara existerar i era fantasier. Om inte MånsPetter hade försökt ta barnen från Ciara så hade det inte blivit en offentlig rättegång, om han inte hade skyllt sitt knarkande på bandet så hade de inte vägrat åka på turné med honom. Om han inte hade varit otrogen, ljugit och missbrukat så hade allt varit guld och gröna skogar. Det finns vissa små antydningar att han faktiskt börjar se han faktiskt ligger som han själv har bäddat.

Nu när han har vältrat sig klart i självömkan så verkar det faktiskt som att han förstår att allt berodde på honom själv och att det kanske kan komma något positivt ut från det som hänt.
”I wish Måns all the best for his future endeavors, and I hope he seeks the help he so desperately needs.
Whilst this chapter is closing, I wish him nothing but a path toward a better future.”
Nej, det var 18 månader sedan nu. Hade han inte lovat att inte anmäla henne för förtal hade du sett ett annat scenario idag.
Bara för att du inte förstår konceptet betyder det inte att andra har lika svårt att förstå.

Vad menar du med "att ta barnen ifrån Ciara"? Är de hennes egen egendom? Han är inte pappan?

Om han inte sagt att alla i bussen hade tagit kokain hade allt med säkerhet sett annorlunda ut, ja. Men nu gjorde han det och verkar ångra sig gmpå alla sätt.
Men då bandmedlemmarna verkar vägra att se hans stressade, utsatta situation så blir det nog bättre utan dem.

Om han inte ljugit, varit otrogen och missbrukat hade ändå inget varit guld och gröna skogar.
Även hon har ju ljugit, varit otrogen och supit. Så vem menade du skulle bringa guld och gröna skogar till det äktenskapet? Hasse Andersson?

Vissa små antydningar? I sin bok vänder han ut och in på sig själv och skriver ned varje skitsak han någonsin kan tänkas gjort. Ingen kan begära mer.

Att du oförtrutet fortsätter ditt hatiska korståg, även efter att du lyssnat på en fullständigt nedbruten man, är bland det absolut fulaste jag sett i mitt liv.
Citera
2026-09-13, 03:17
Medlem
Citat:
Du får gärna avslöja källan till det du påstår.
Källan är MånsPetter Zelmerlöw. Han erkänner sina lögner, otrohet och missbruk som orsaker till det som hänt. Det senaste är att han även börjar lyfta på förlåten och avslöja deras plan att ta barnen från Ciara. Jag skulle säga att han är på väg att på djupet börja bearbeta sin skuld i allt som har hänt. För hans skull hoppas jag det.
Citera
2026-09-13, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, jag förstår att du väljer att bortse från resten. Det var ju där själva poängen stod:

Både Micael Bindefeld och Pernilla Wahlgren har visat MZ stöd även vid helt andra tillfällen när de INTE befunnit sig på samma fest.

Men den delen var väl lite mindre bekväm att bemöta.
Det är fortfarande bra att folk vet hur man beter sig. Precis som med kindpussar betyder inte heller ett hjärta på Insta att man älskar varandra. Jag tror att du övertolkar saker.
Citera
2026-09-13, 03:22
Medlem
Citat:
Källan är MånsPetter Zelmerlöw. Han erkänner sina lögner, otrohet och missbruk som orsaker till det som hänt. Det senaste är att han även börjar lyfta på förlåten och avslöja deras plan att ta barnen från Ciara. Jag skulle säga att han är på väg att på djupet börja bearbeta sin skuld i allt som har hänt. För hans skull hoppas jag det.
Källan? Var har du läst det frågade jag? Eftersom du inte skulle läsa hans bok.
Edit: Förklara uttrycket "ta barnen ifrån Ciara".
Vad menar du?
Det är deras barn. Som Ciara tog isåfall, för att sätta i hemsk privatskola i England.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-13 kl. 03:26.
Citera
2026-09-13, 03:29
Medlem
Citat:
Det är fortfarande bra att folk vet hur man beter sig. Precis som med kindpussar betyder inte heller ett hjärta på Insta att man älskar varandra. Jag tror att du övertolkar saker.

Nej, jag tror snarare att du UNDERTOLKAR saker.

Ingen har sagt att ett hjärta betyder att man älskar varandra. Men människor som påstås inte vilja ”ta i MZ med tång” behöver knappast på eget initiativ gå in på hans Instagram och skicka hjärtan och visa stöd.

Det är faktiskt inte svårare än så.
Citera
2026-09-13, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, det var 18 månader sedan nu. Hade han inte lovat att inte anmäla henne för förtal hade du sett ett annat scenario idag.
Bara för att du inte förstår konceptet betyder det inte att andra har lika svårt att förstå.

Vad menar du med "att ta barnen ifrån Ciara"? Är de hennes egen egendom? Han är inte pappan?

Om han inte sagt att alla i bussen hade tagit kokain hade allt med säkerhet sett annorlunda ut, ja. Men nu gjorde han det och verkar ångra sig gmpå alla sätt.
Men då bandmedlemmarna verkar vägra att se hans stressade, utsatta situation så blir det nog bättre utan dem.

Om han inte ljugit, varit otrogen och missbrukat hade ändå inget varit guld och gröna skogar.
Även hon har ju ljugit, varit otrogen och supit. Så vem menade du skulle bringa guld och gröna skogar till det äktenskapet? Hasse Andersson?

Vissa små antydningar? I sin bok vänder han ut och in på sig själv och skriver ned varje skitsak han någonsin kan tänkas gjort. Ingen kan begära mer.

Att du oförtrutet fortsätter ditt hatiska korståg, även efter att du lyssnat på en fullständigt nedbruten man, är bland det absolut fulaste jag sett i mitt liv.
Jag förstår att du verkar vara känslomässigt involverad i detta. Men du måste förstå att så länge du anklagar Ciara för allt som har hänt så kommer du att få en motreaktion från andra utan den känslomässig kopplingen. De som har sett vad som hände i verkligheten.

Se bara på bandets reaktion. MånsPetter själv ångrar sig och förstår vad hans ord ledde till, men du fortsätter skuldbelägga dem.

Det är samma med ditt ältande om förtal, hade MånsPetter själv känt sig förtalad så hade han kunnat stämma Ciara. Nu är det bara du och nån mer som känner er ställföreträdande kränkta, men det är ingen grund för förtal.

Att MånsPetter verkade vara fullständigt nedbruten på rättegången om bidragsbrottet verkar ha gått över, på Carolas fest var han väl harmonisk där han stod på VIP-altanen och minglade och hade det trevligt med en blåögd blondin vid sin sida?
Citera
2026-09-13, 03:36
Medlem
Citat:
Vill du få någon att tro att du faktiskt läser MPZs bok??

Det finns ingen rimlig möjlighet att du lyssnade till denna nedbrutna man i natt, för att därefter genast fortsätta att anklaga honom för all världens soptippar, bara för att därefter återigen byta åsikt till att MZ blivit insiktsfull.
Hur många minuter tills du kommer påstå att "han är ett värdelöst as"?

Du spelar sjuka spel.
Citera
2026-09-13, 03:36
Medlem
Citat:
Källan? Var har du läst det frågade jag? Eftersom du inte skulle läsa hans bok.
Edit: Förklara uttrycket "ta barnen ifrån Ciara".
Vad menar du?
Det är deras barn. Som Ciara tog isåfall, för att sätta i hemsk privatskola i England.
Jag har gett dig källan.

MånsPetter dömdes för olovligt kvarhållande av två barn. Du vet vilka. De överlämnades med polishandräckning till sin mamma. Det känns lite märkligt att jag återigen måste förklara ett självklart uttryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in