Citat:
Ursprungligen postat av
stilicho
Det var faktiskt bara ungefär 60% av Irans export som bestod av olja och oljeprodukter. Iran är ett betydligt mer avancerat land än sina arabiska grannar på andra sidan viken (vilket de aldrig tröttnar på att poängtera) och har en betydligt mer komplett ekonomi. Till exempel exporterade de rätt mycket frukt och nötter till Europa. Den exporten gick på lastbilar via Turkiet så jag antar att den är relativt opåverkad av nuvarande krigföring.
uhm... irans "icke olje/gas" export omfattar ca 20miljarder dollar. (de är tillsammans med pakistan (kanske världens mest inavlade nation) regionens minsta exporterörer.
som jmf så ligger sveriges export på ca 360miljarder dollar. Iran är ett extremt efterblivet land. trotts att de utan större svårigheter kunde vara rikt.
Enbart sveriges export av "papper, massa och trävaror" motsvar mao irans "icke oljeindustri" export.
Citat:
Jag var hela tiden klar med att jag bara gav AI-svar. Om AIn har rätt i en tredjedel av fallen är jag mer än nöjd eftersom det bevisar min poäng, att Israel bryter mot internationell rätt lika ofta som Iran, mer än väl.
det är ju dock inte vad som hänt. utan det påvisar ju bara att människor med väldigt låg iq inte har någon större nytta av ai, vilket är väldigt tragiskt om man nu inte är resultat av generationer av inavel...
tänk om den lurade dig att tro att israel bryter mot "internationel rätt"? du vet ju inte vad det är, inte ens de simplaste och tydligaste delarna av fns stadgor förstår du, enligt digsjälv då.