Citat:
Ursprungligen postat av
RandomBelgare
Samtidigt som man lär Iran
den hårda vägen så lär Epsteinregimerna världens folk att dom trots alla fina ord om internationell rätt och regelbaserad världsordning inte kan hålla sig ifrån att bedriva illegala anfallskrig världen över. Dom västerländsk Regimerna har i sekler undervisat världen i massmord av tiotals miljoner civilia genom miltärt våld och ekonomisk krigföring och andra brott mänskligheten . Dock så finns det en hel del obildade kvar men dom blir färre för varje krig som startas
Ja det Kanske är en sån där berömd iransk tomahawk som träffade bröllopet , som din regim hittade på.
https://politifact.com/factchecks/2026/mar/10/donald-trump/trump-tomahawk-missile-iran-school
Min regim? Jag bor i en demokrati och demokratier benämns inte som regimer.
Du svalde och spred Irans lögn historia om knivattacken. Inte bara det du gottade dig i den.
Problemet med Iran är att de har en historia att skukdlägga sina motståndare för saker de själva gjort. Eller helt hitta på saker.
Jag tänker att vi alla, normal begåvade känner till detta. Men du kanske inte äger gåvan att tänka så jag ger dig några exempel.
Attacken mot Shah Cheragh-moskén i Shiraz som skedde 2022.
Detta var under "Kvinna, liv, frihet"-protesterna. Is dödade 15 personer i en moské vi vet detta eftersom IS tog på sig dådet publicerade en video där förövaren svor trohet till dem. Men regimen gick snabbt ut med att det var de fredliga demonstranterna som låg bakom.
Nedskjutningen av Ukraine International Airlines Flight 752 år 2020.
IRGC sköt ner detta flygplan, 176 personer dog. Regimen förnekade detta och spred rykte om att det berodde på tekniskt fel och motorbrand och anklagade omvärlden för att driva en lögn kampanj mot stackars oskyldiga regimen. Men underrättelsetjänster och videomaterial visade dok annat och tillslut fick regimen erkänna.
Biografbranden i Cinema Rex 1978.
Innan den islamiska revolutionen var helt klar låste Khomenine anhängare in över 420 personer på en biograf och tände eld så dessa personer brändes till döds. Khomeini anhängare lade skulden på monarkin och detta blev en stark katalysator för revolutionen. Efteråt kom sanningen fram genom domstolsförhandlingar och efterföljande utredningar. Hossein Takbali, dömdes och avrättades efteråt när sanningen inte längre gick att dölja.
Du svalde ju iranska regimens historia om knivslagsmålet på USS Abraham Lincoln när de presenterade denna uppenbara propaganda på sina statliga medier. Svalde du också när de sa att de hade träffat USS Abraham Lincoln med missiler?
Bara för att regimen säger att USA attackerar bröllopet och visar en video med rester av en amerikansk robot i statlig media så behöver inte det vara sant. För mycket regimen kommer med är just propaganda.