Citat:
Ursprungligen postat av
ParadiseCity
Jag förstår inte varför SD inte är mer aktiva med att påminna om S historia med nazismen. Det borde vara en stående punkt, inte något man tar upp en gång vart fjärde år.
Håller med. Även Centern (eller Bondepartiet som de väl hette då) har ett rätt tvivelaktigt och brunt förflutet ungefär samtidigt som S härjade runt bland rasbiologiska institut och mätte skallar och diskuterade och dissekerade människor i detalj som inte var blonda och blåögda. Lägg till alla människor med funktionsnedsättningar som de spärrade in och lobotomerade, tvångssteriliserade och kastrerade 1936-1976. Lägg även till att S gjorde upp ritningarna för psykiatrireformen (som förvisso Bildt sjösatte 1995) slutet på 80-talet till 1994, och vilka konsekvenser de fått. Sen ska vi inte tala om den både tvivelaktiga och ljusskygga vapenindustrin som Palme med mannar ägnade sig åt under 1980-talet, samtidigt som Palme åkte runt och agerade fredsduva runt i världen, dubbla måttstockar minst sagt. Så nog borde S skriva vitbok, be många om urskäkt.
Jag tror SD är för smarta och strategiska för att leka "tillbakakaka" mot S trots att de smutskastas året runt sedan 20 år av dem. Det ska de givetvis ha credd för. Något säger mig att det inte kommer skilja mer än 5% mellan S och SD nästa söndag. Vilket lär bli det sämsta valresultatet för S sedan partiets bildades.