Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Liberalernas uppgång är enkom en chimär - säkerligen en beställningsvara från vänstersidan där man blåser upp siffrorna för L för att få folk att rösta på dem, man ser en chans att stödrösta dem kvar - när sedan bilan faller vid valet så kommer det visas sig att siffrorna var just uppblåsta och x antal hundratusen röster var bortkastade... Smart taktik!
Jag är inte alls säker på det. Om L faller under men högern känner sig ha medvind, kan de låsa allt och tvinga fram omval. Det är nog inte så att bilan faller efter resultatet, utan ett alternativ som tolereras av majoriteten måste fram.
Är L påväg mot gränsen kommer folk eventuellt röra sig dit vid omval. Om de får typ 1,5 % är det adjö för Tidö och nya regler. Kanske "mittenregeringen" C drömmer om... Men DET vore menligt för vår demokrati på sikt.
Släpp konspirationsteorierna och kom med i matchen. Jag lägger min röst på L i morgon. Även om jag inte gillar Mohamsson, så har en liberal agenda plats i politiken framöver. Hoppas L inser det också, och börjar leverera liberala förslag.