2026-09-05, 20:57
Avstängd
ERKKANMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man kan ju undra vad gäddadvokaterna tycker och tänker innerst inne.
Ingen normal människa kan väl tycka att det är ok det gäddorna gör/har gjort.
Gäddorna som kontaktar advokater och berättar vad som hänt borde ju känna en enorm skam, kan man tycka, men det är inget som hindrar att gå vidare med ärendet tydligen.
Isåfall kan det handla om pengar, tänker jag eftersom ärendet går vidare
Citera
2026-09-05, 21:04
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
En sorts utväg för att försöka förhindra publicering, kan man anta. Tror att de flesta gäddorna skulle ta till den åtgärden, om de hade råd dvs.
Självfallet lyckades det inte! #827 är publicerad och officiellt körd. Dagsböter för knark lär det också bli. Kan vi måhända få en till rättshaverist?
Det är exakt detta som är så ironiskt. Gäddorna söker hämnd och upprättelse, trots att det är dom själva som gjort fel. Det enda dom får, utöver ett i sammanhanget futtigt skadestånd som ska kompensera för deras påstådda lidande, är evig hågkomst som Dumpen-gädda. #342, #743 och vem vet, kanske #827 också.
Citera
2026-09-05, 21:05
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ERKKANM
Isåfall kan det handla om pengar, tänker jag eftersom ärendet går vidare
Vad säger man ens? Hej jag sökte barn i sexuellt syfte och det är synd om mig? #allagäddor
Citera
2026-09-05, 21:11
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Gäddorna som kontaktar advokater och berättar vad som hänt borde ju känna en enorm skam, kan man tycka, men det är inget som hindrar att gå vidare med ärendet tydligen.
Money talks. Det är nog den enkla förklaringen. Advokater saknar i många fall precis samma moraliska kompass som gäddorna, så här kan man kanske tala om den perfekta stormen. Det blir intressant att följa hur det går för #827. Högt uppsatt tjänst på stort företag, är helpervers, gillar droger och vill våldta barn...man undrar verkligen vad advokaten kan snickra ihop för försvar av en sådan usel människa? #827
Citera
2026-09-05, 21:17
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Money talks. Det är nog den enkla förklaringen. Advokater saknar i många fall precis samma moraliska kompass som gäddorna, så här kan man kanske tala om den perfekta stormen. Det blir intressant att följa hur det går för #827. Högt uppsatt tjänst på stort företag, är helpervers, gillar droger och vill våldta barn...man undrar verkligen vad advokaten kan snickra ihop för försvar av en sådan usel människa? #827
Inte så svårt när gäddan inte ska försvaras alls. Hur tänkte du där?

Det handlar väl om förtal igen, så allt försvarande är Saras problem.
Citera
2026-09-05, 21:18
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

En advokat skiter väl i brottet i sig. Deras uppgift är att tillvarata sin klients intressen så långt det går. Oavsett om det är en rånare, mördare eller våldtäktsman. Vi har ju den rätten i en demokrati att vi har rätt till ett försvar oavsett vad vi anklagas för. Och försvararna får bra betalt för det.

Det upphör aldrig förvåna att folk fortfarande går i Dumpens fällor. Som de aldrig hört talas om fenomenet. Är driften så stark så de egentligen vet det är en fälla men ändå trampar i den? Som en fluga som dras till en ljuskälla.
Citera
2026-09-05, 21:21
Avstängd
ERKKANMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Vad säger man ens? Hej jag sökte barn i sexuellt syfte och det är synd om mig? #allagäddor
Jag är rätt säker på att de ljuger och använder sig av ChatGPT för att skriva något som handlar om att det är ett missförstånd och att de blev falskt uthängda lol
Citera
2026-09-05, 21:22
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
En advokat skiter väl i brottet i sig. Deras uppgift är att tillvarata sin klients intressen så långt det går. Oavsett om det är en rånare, mördare eller våldtäktsman. Vi har ju den rätten i en demokrati att vi har rätt till ett försvar oavsett vad vi anklagas för. Och försvararna får bra betalt för det.

Det upphör aldrig förvåna att folk fortfarande går i Dumpens fällor. Som de aldrig hört talas om fenomenet. Är driften så stark så de egentligen vet det är en fälla men ändå trampar i den? Som en fluga som dras till en ljuskälla.
Så stark är driften. "Jag är pervers och gillar allt" - #827
Citera
2026-09-05, 21:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Som rånare, mördare, våldtäktsman kanske man kan hitta på en förklaring. Ett försvar.
Men har man fastnat i Dumpens nät så har man ingenting att komma med som förklaring.
Men det är väl så att advokater struntar i själva brottet och ser det som en inkomst.
Men dom borde ju ändå tycka att det är lite ovanligt i alla fall att arbeta med gäddor.
Citera
2026-09-05, 21:27
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ERKKANM
Jag är rätt säker på att de ljuger och använder sig av ChatGPT för att skriva något som handlar om att det är ett missförstånd och att de blev falskt uthängda lol
Ja, så är det nog och advokaten köper detta för enkelhetens skull.
Citera
2026-09-05, 21:30
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Inte så svårt när gäddan inte ska försvaras alls. Hur tänkte du där?

Det handlar väl om förtal igen, så allt försvarande är Saras problem.
Du behöver inte märka ord, men jag förstår att du griper efter varje halmstrå när du gör det. Naturligtvis handlar det om en kränkt och äcklig liten gäddjävel som försöker skrämmas med en eventuell anmälan om förtal. #827
Citera
2026-09-05, 21:41
Medlem
anortos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
så allt försvarande är Saras problem.

Du behöver verkligen läsa trådstart, lille fässing. Du kanske har glömt bort vilken tråd du skriver i? Lätt hänt.

Tror du finner denna länk intressant:
https://www.youtube.com/watch?v=OCQoLX6z-GU

Men på tal om gäddor, 588 vad röstar han på i år? Får han med sig hela DumpaDumpen redaktionen på att rösta på AFS, tror du?
Senast redigerad av anorto 2026-09-05 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in