2026-09-05, 15:21
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskopbetong
Se här:
Nja, Cicero Moraes studie visar egentligen bara att bilden inte skapades av en direktkontaktmetod, vilket faktiskt motbevisar förfalskningsteorin då det antyder att bilden är skapad av strålning/ljus. Dessutom så är Cicero Moraes inte en forskare. Denna typ av 'forskning' med alla möjliga underliga påståenden om svepningen går enkelt att hitta men det gäller att skilja vad den nuvarande etablerade forskningen säger från denna typ av clickbaitartiklar.
Citera
2026-09-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Nja, Cicero Moraes studie visar egentligen bara att bilden inte skapades av en direktkontaktmetod, vilket faktiskt motbevisar förfalskningsteorin då det antyder att bilden är skapad av strålning/ljus. Dessutom så är Cicero Moraes inte en forskare. Denna typ av 'forskning' med alla möjliga underliga påståenden om svepningen går enkelt att hitta men det gäller att skilja vad den nuvarande etablerade forskningen säger från denna typ av clickbaitartiklar.
Så ditt bevis för att den är äkta är att du har tro. Kan vi etablera detta faktum tack?
Citera
2026-09-05, 15:29
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Så ditt bevis för att den är äkta är att du har tro. Kan vi etablera detta faktum tack?
Tyvärr inte.
Citera
2026-09-05, 15:52
Medlem
Citat:
Tyvärr inte.
Det du vet är att det finns något som liknar mänskligt blod på en linneduk.
Allt annat är spekulationer och tro.
Citera
2026-09-05, 15:55
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det du vet är att det finns något som liknar mänskligt blod på en linneduk.
Allt annat är spekulationer och tro.
Kanske så kommer allt det här som en chock. Jag förstår om du kan behöva lite tid för att komma till dina sinnes bruk, jag förstår att du inte tänker klart just nu.
Citera
2026-09-05, 16:05
Medlem
Citat:
Kanske så kommer allt det här som en chock. Jag förstår om du kan behöva lite tid för att komma till dina sinnes bruk, jag förstår att du inte tänker klart just nu.
Vad skulle chocka mej? Att du tror på jesus?
Jag är road.
Citera
2026-09-05, 16:06
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vad skulle chocka mej? Att du tror på jesus?
Jag är road.
Ja.
Citera
2026-09-05, 18:04
Medlem
Citat:
Bilden har antagligen skapats genom ett övernaturligt starkt ljusfenomen när jesus återuppstog. Det är det enda som kan förklara alla bildens egenskaper.
Rätt tydligt att du har ett bekräftelsebias här. Att ett övernaturligt fenomen skulle vara den mest troliga förklaringen och att detta dessutom skulle bekräfta en specifik religion, är inte en rationell och objektiv slutsats.
Citera
2026-09-05, 18:18
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Rätt tydligt att du har ett bekräftelsebias här. Att ett övernaturligt fenomen skulle vara den mest troliga förklaringen och att detta dessutom skulle bekräfta en specifik religion, är inte en rationell och objektiv slutsats.
"När man har uteslutit det omöjliga, måste det som återstår – hur osannolikt det än verkar – vara sanningen." -Sherlock Holmes
Citera
2026-09-05, 18:20
Medlem
Citat:
"När man har uteslutit det omöjliga, måste det som återstår – hur osannolikt det än verkar – vara sanningen." -Sherlock Holmes
Fast du har inte uteslutit det omöjliga. Du har uteslutit det möjliga.
Citera
2026-09-05, 18:21
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jo jag har gjort det.
Citera
2026-09-05, 18:28
Bannlyst
Citat:

Verkligheten?
Senast redigerad av kalleanka-kille 2026-09-05 kl. 18:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in