2026-09-04, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Bedrägeri, nja, så dum är hon inte. Eller? Extremt svårt att dölja att en brand är anlagd. Till och med grovt kriminella skyr den typen av brott. Det vill till att anlita en vass expert för att ha en chans att komma undan.

Är ingen brandingenjör men på bilder ser det ut som branden började på utsidan. En gissning är att det eldats eller ägnats åt något brandfarligt på tomten nära husfasaden. Att polisen utreder vårdslöshet tyder också på det.

Att Katrin lägger sig i utredningen är nog för att försvara sig mot det polisen misstänker i nuläget. Jag förstår henne i så fall. Det är ju en ganska naturlig reaktion, även om det möjligen ligger nära rättshaveri.

Fast man ska ju inte säga inte, men krävs jävligt mycket av dumhet för att försöka sig på bedrägeri av typen elda upp sommarhus. Sedan påfrestningen för en själv och anhöriga, nja, nä.

Att hon lägger sig i polisens arbete innan branden knappt har slocknat har jag svårt att förstå och ser som väldigt onaturligt. Mer naturligt är ju att invänta polisens utredning och därefter agera utifrån utfallet. Efter hennes tidiga utspel om tjänstefel mm så blir väl resultatet att polisen lägger ned extra mycket tid på det här och vrider på varje sten.

Kanske inte bara branden som utreds utan även allt som inte har så mycket med hälsa att göra. Lev som du lär finns det nog en och annan som tänker.
Citera
2026-09-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Att hon lägger sig i polisens arbete innan branden knappt har slocknat har jag svårt att förstå och ser som väldigt onaturligt. Mer naturligt är ju att invänta polisens utredning och därefter agera utifrån utfallet. Efter hennes tidiga utspel om tjänstefel mm så blir väl resultatet att polisen lägger ned extra mycket tid på det här och vrider på varje sten.

Kanske inte bara branden som utreds utan även allt som inte har så mycket med hälsa att göra. Lev som du lär finns det nog en och annan som tänker.

Tycker att det tvärtom är ganska naturligt och inte så konstigt. Polisen kommer mest och rycker på axlarna och säger ”vi får se”, det är inte som att de ställer sig och utreder med full kraft omedelbart. Då hade jag också känt mig frustrerad som husägare.
Citera
2026-09-04, 21:57
Avstängd
Telepatisks avatar
Lustigt att så fort jag läste om branden så tänkte jag att det säkert är ett bedrägeri, och det verkar vara många andra här som tycker samma
Citat:
Bedrägeri, nja, så dum är hon inte. Eller?
Jo, jag tror att hon faktiskt är så dum! Hon är riktigt korkad! Men hon är även så pass korkad att hon säkert orsakat branden av eget misstag också.
Citat:
Att Katrin lägger sig i utredningen är nog för att försvara sig mot det polisen misstänker i nuläget. Jag förstår henne i så fall. Det är ju en ganska naturlig reaktion, även om det möjligen ligger nära rättshaveri.
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Tycker att det tvärtom är ganska naturligt och inte så konstigt. Polisen kommer mest och rycker på axlarna och säger ”vi får se”, det är inte som att de ställer sig och utreder med full kraft omedelbart. Då hade jag också känt mig frustrerad som husägare.
Jag känner lite både och.. det är väl väldigt vanligt att pyromaner och dylikt försöker att lägga sig i utredningen? Överlag så är det vanligt att många skyldiga lägger sig i orimligt mycket i utredningar, eller det är i alla fall den uppfattningen jag har fått från all true crime.
Citera
2026-09-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Lustigt att så fort jag läste om branden så tänkte jag att det säkert är ett bedrägeri, och det verkar vara många andra här som tycker samma

Jo, jag tror att hon faktiskt är så dum! Hon är riktigt korkad! Men hon är även så pass korkad att hon säkert orsakat branden av eget misstag också.

Jag känner lite både och.. det är väl väldigt vanligt att pyromaner och dylikt försöker att lägga sig i utredningen? Överlag så är det vanligt att många skyldiga lägger sig i orimligt mycket i utredningar, eller det är i alla fall den uppfattningen jag har fått från all true crime.

Uppfattningar ska man inte skaffa sig utifrån True Crime. Det är helt normalt att känna att polisen inte gör någonting och att vilja agera själv efter en sådan här sak.
Citera
2026-09-04, 23:54
Medlem
Citat:

Polisen delar inte med sig av pågående utredning, inte ens till Katten. Så hon kan omöjligt veta hur polisens tekniker arbetar. Hon blev frustrerad redan efter en dag. Räddningstjänsten släcker branden och inte förens platsen anses säker kan en utredning startas av polisen.

Katrin anser numera att hon gör ett bättre jobb än polisen i sitt eget ärende redan 2-3 dagar efter branden. Trots att hon saknar full insyn i ärendet.

Kan bara tänka mig hur frustrerad hon kommer bli när försäkringsbolaget ska ta vid.
Citera
2026-09-05, 04:45
Avslutad
Citat:

Du vet inte vad du pratar om din gamla svammelgubbe.
Citera
2026-09-05, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulinar
Du vet inte vad du pratar om din gamla svammelgubbe.

Håller med. Varför skulle polisen negligera en husbrand? Självklart så försöker de utröna vad som har hänt, speciellt eftersom som det alltid blir med bränder, försäkringsärenden.

Det är en polisutredning och de är ju givetvis inte helt transparenta i den processen, just för att man utreder.
Citera
2026-09-05, 10:54
Medlem
Slog mig nu, det är ju hennes far! "Katrin Zytomierskas företag Clean eating höll på att gå i konkurs – igen. Då klev en ”otroligt förmögen man” in och hjälpte henne."
Citera
2026-09-05, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sologa
Slog mig nu, det är ju hennes far! "Katrin Zytomierskas företag Clean eating höll på att gå i konkurs – igen. Då klev en ”otroligt förmögen man” in och hjälpte henne."
Är hennes pappa verkligen förmögen i ordets rätta bemärkelse, då? Alltså, vad har gjort honom rik? Annat företagande?

Bor Katrins föräldrar inte tillsammans, är dom skilda?

https://www.ratsit.se/19510314-Wlodzimierz_Zytomierski_Stockholm/g8x3_S5j_0tB7-QTfgcJ1X-MAwSiiA5Yf4Dfb4A3Pl0
Citera
2026-09-05, 12:32
Medlem
Polska høgljudda kvinnor ska man akta sig før.
Det finns massor av dem. Har alltid funnits.
Ett känt faktum.
Hon är bara en i mängden som fått alldeles før mycket uppmärksamhet (som hon tjänat massor av pengar på).
Citera
2026-09-05, 13:44
Avstängd
Telepatisks avatar
Citat:
Uppfattningar ska man inte skaffa sig utifrån True Crime. Det är helt normalt att känna att polisen inte gör någonting och att vilja agera själv efter en sådan här sak.
Uppfattningar kan man visst få. Men jag håller med om att det kan vara normalt att känna att polisen inte gör något. I detta fallet så tycker jag man bör vara misstänksam dock.

Vi kan inte veta, men förhoppningsvis får vi reda på det senare!
Citera
2026-09-05, 15:10
Medlem
Jag tänker att hon förmodligen eldat i kamin eller dyl, för att sedan städa ur den och skyffla askan i en hink, kartong etc. Sedan ställt det på altanen i tron om att det bara är aska, och så har det börjat brinna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in