Lustigt att så fort jag läste om branden så tänkte jag att det säkert är ett bedrägeri, och det verkar vara många andra här som tycker samma
Citat:
Ursprungligen postat av
Bremerlyckan
Bedrägeri, nja, så dum är hon inte. Eller?
Jo, jag tror att hon faktiskt är så dum! Hon är riktigt korkad! Men hon är även så pass korkad att hon säkert orsakat branden av eget misstag också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bremerlyckan
Att Katrin lägger sig i utredningen är nog för att försvara sig mot det polisen misstänker i nuläget. Jag förstår henne i så fall. Det är ju en ganska naturlig reaktion, även om det möjligen ligger nära rättshaveri.
Citat:
Ursprungligen postat av
DocSpot12
Att hon lägger sig i polisens arbete innan branden knappt har slocknat har jag svårt att förstå och ser som väldigt onaturligt. Mer naturligt är ju att invänta polisens utredning och därefter agera utifrån utfallet. Efter hennes tidiga utspel om tjänstefel mm så blir väl resultatet att polisen lägger ned extra mycket tid på det här och vrider på varje sten.
Citat:
Ursprungligen postat av
pudrig
Tycker att det tvärtom är ganska naturligt och inte så konstigt. Polisen kommer mest och rycker på axlarna och säger ”vi får se”, det är inte som att de ställer sig och utreder med full kraft omedelbart. Då hade jag också känt mig frustrerad som husägare.
Jag känner lite både och.. det är väl väldigt vanligt att pyromaner och dylikt försöker att lägga sig i utredningen?

Överlag så är det vanligt att många skyldiga lägger sig i orimligt mycket i utredningar, eller det är i alla fall den uppfattningen jag har fått från all true crime.