Citat:
Ursprungligen postat av
2026-08-29
Tylösand var 2010 googlar jag mig till så det ligger långt tillbaka i tiden. Om han begick rena våldtäkter då, så skulle det vara förtal att ta upp det nu. Nu är det lite vagare än så.
Varför skulle det vara förtal att prata om ett TV-program?
Var hittar jag lagen som säger att man inte får diskutera och reagera på TV-program efter en viss tid?
Dessutom är Tylösand relevant eftersom hon skriver att han "blivit rik för att.." .. Tylösand och Jockiboi eran är ju precis det som lagt grunden till och gjort honom känd och rik.
Det är ju bakgrunden till vad han är idag. Varför skulle det vara förbjudet att ta upp?
Citat:
Jag skulle inte bli särskilt förvånad om han under den tiden gjort saker som med dagens samtyckeslagstiftning gjort att han skulle ha dömts, men det kan jag inte dra upp öppet och i eget namn och i allt för oförsiktiga formuleringar utan att be om problem.
Därför att du är rädd för Jockiboi - inte för att beteendet inte är över gränsen och klandervärt.
Citat:
Det kanske är så att man inte åker dit på insinuationen, och det är så klart att man får argumentera emot att "stor sannolikhet" är för spekulativt för att utgöra en konkret uppgift.
Vad som verkligen avsågs eller vad den rimliga tolkningen av övergrepp i detta sammanhang får båda sidor argumentera om. Är det tillsammans med en bild som på något sätt antyder att det var sexuellt som menades, så är det kört tror jag. Bara "rena övergrepp och kvinnohat" sätter också kontexten lite, men det känns inte lika säkert. Kanske var verbala övergrepp, inte sexuella eller fysiska.
Lycka till!
Ja precis, jag tror dock att om det var film på sexuella eller fysiska övergrepp så hade hon inte skrivit en spekulation